MENU

REPERTUAR
Zobacz repertuar
21 maja niedziela 2017

18:00
Wieczór z Musicalem
Muzyka Claude’a M. Schoenberga

Bilety 30 zł

Wystapią:
Natalia Piotrowska, Anastazja Simińska, Maciej Pawlak – wokale
Tomasz Filipczak - fortepian

Przedostatni w tym sezonie koncert klubowy z cyklu "Wieczór z musicalem" poświęcony jednemu z najważniejszych twórców (a właściwie duetowi twórczemu) w dziedzinie światowego musicalu. Claude Michel Schoenberg i jego librecista Alain Boubill stworzyli dzieła, o których mówi się na całym świecie i których popularność nie gaśnie.

"Nędznicy" i "Miss Saigon" to tytuły, o których marzą wszyscy aktorzy musicalowi. Pierwsza z tych produkcji niedawno obchodziła trzydziestolecie na londyńskim West Endzie, druga pobiła światowy rekord już w pierwszym dniu sprzedaży biletów na wznowienie w 2013 roku.

"Nędznicy" doczekali się także wspaniałej ekranizacji z udziałem plejady gwiazd Hollywood. Sukces filmu skłonił producentów do rozpoczęcia przygotowań do filmowej wersji "Miss saigon".

Mniej znany musical "The Pirate Queen" zawiera tak wiele pięknych melodii, że wkrótce z pewnością sięgnie poziomu popularności swych poprzedników.
Anastazja Simińska, Natalia Piotrowska i Maciej Pawlak przy fortepianowym akompaniamencie Tomasza Filipczaka zaprezentują najwspanialsze fragmenty z tych musicali, wierząc, że ich urok zapadnie słuchaczom mocno w pamięć.


Miejsce: Scena klubowa


Claude-Michel Schönberg (ur. 6 lipca 1944 w Vannes we Francji) – francuski kompozytor węgierskiego pochodzenia, znany głównie jako twórca muzyki do musicali.
Schönberg rozpoczynał karierę jako piosenkarz i pianista w grupie Les Vénètes. W 1974 jego autorska piosenka Le premier pas została przebojem we Francji (ponad milion sprzedanych egzemplarzy singla). Już w latach 70. XX wieku zaczął komponować musicale, jednak prawdziwą sławę przyniosły mu dopiero musicale stworzone z librecistą Alainem Boublilem w kolejnej dekadzie: Les Misérables z roku 1980 na podstawie powieści Nędznicy Victora Hugo (libretto: Alain Boublil i Jean-Marc Natel) oraz Miss Saigon z 1989 (libretto: Richard Maltby Junior i Alain Boublil).


Natalia Piotrowska – absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim, spec. musical (2013), mezzosopran, aktorka i wokalistka musicalowa. W 2012 roku zagrała główną rolę żeńską Ruth Scherwood w musicalu WONDERFUL TOWN L. Bernsteina (reż. K. Knurek), wystawianym w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, jej rolą dyplomową była postać Sonii w musicalu GODSPELL w reż. R. Gosławskiej. Wystąpiła na festiwalu TOP TRENDY w Sopocie w 2012 roku jako wsparcie w chórkach Sylwii Grzeszczak. Odtwórczyni ról: Balladyny w spektaklu muzycznym BALLADYNA ’68 (Teatr na Plaży w Sopocie), Marii w spektaklu ABBA CLUB (Teatr Palladium w Warszawie), Sereny i Viviene w musicalu LEGALNA BLONDYNKA (Teatr Variete w Krakowie), Idy w spektaklu RAPSODIA Z DEMONEM (Teatr Rampa w Warszawie), Marii Magdaleny w musicalu JESUS CHRIST SUPERSTAR (Teatr Rampa w Warszawie). Gra również arcyksiężną Stefanię w koncercie musicalowym AFERA MAYERLING, organizowanym przez Studio Accantus, z którym współpracuje.


Anastazja Simińska

Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, wydział wokalno-aktorski, specjalność musical (2015r., dyplom z wyróżnieniem). Ukończyła również I i II stopień Państwowej Szkoły Muzycznej w rodzinnym Kaliszu, w klasach: śpiewu, rytmiki oraz fortepianu. Laureatka najważniejszych festiwali w Polsce oraz za granicą m.in. 3 miejsca na Międzynarodowym Festiwalu Piosenek Anny German w Moskwie, 2 miejsca na Międzynarodowym Festiwalu ,,MY XXI" w Bułgarii, 2 miejsca na 50.Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie, Nagrody Specjalnej Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej na Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu oraz półfinalistka Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Współpracowała z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku, Teatrem na Plaży w Sopocie, Teatrem Muzycznym w Łodzi, Śródmiejskim Teatrem Muzycznym oraz Teatrem Komedia ¬ musical ZORRO. Obecnie gra w nagradzanym w całej Polsce musicalu ,,Rodzina Addamsów" jako Wednesday Addams w Gliwickim Teatrze Muzycznym, w ,,FAME" jako Carmen Diaz w Mazowieckim Teatrze Muzycznym w Warszawie, oraz u boku Beaty Kawki w spektaklu ,,Abonament na szczęście" w Teatrze Miejskim w Lesznie. W 2016r. Została wyróżniona specjalnym rozdziałem w książce Jana Poprawy ,,Piosenka, rocznik kulturalny", wydanej przez Muzeum Piosenki Polskiej w Opolu, gdzie znalazła się obok takich nazwisk jak: Andrus, Celińska, Stępniak¬Wilk, czy Czyżykiewicz. Aktywnie koncertuje po całej Polsce, również jako solistka Filharmonii Narodowej w Warszawie oraz Programu Pierwszego Polskiego Radia. Od 2016r. kierownik wokalny Śródmiejskiego Teatru Muzycznego w Warszawie, gdzie przygotowuje premierę musicalu ,,Footloose".

Maciej Pawlak – aktor  i wokalista musicalowy, związany z Gliwickim Teatrem Muzycznym (gdzie debiutował w 2008 r.), Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Teatrem A, Krakowskim Teatrem Variete oraz Teatrem Rampa. Występuje zarówno w spektaklach musicalowych, jak i tanecznych. Ma na koncie pierwszoplanowe role w spektaklach „Rodzina Addamsów”, „Dźwięki Muzyki”, „Our House”, „Legalna Blondynka”, „Pinokio”, „I have a dream”  i liczne role drugoplanowe (m. in. „High School Musical”, „Hair”, „Tarzan”) . Od sezonu 2016/2017 będzie można oglądać do w „Rapsodii z Demonem” w Teatrze Rampa, gdzie gra również Piotra w spektaklu „Jesus Christ Superstar”. Współpracuje z orkiestrami jako koncertujący wokalista.

Zdjęcie: Paulina Binkiewicz

Tomasz Filipczak
Absolwent Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie Kompozycji i Aranżacji Katowickiej Akademii Muzycznej w klasie Andrzeja Zubka.  Po ukończeniu studiów rozpoczął wspołpracę z  Teatrem Muzycznym Roma jako pianista (Crazy for You, Miss Saigon, Piotrus Pan, Koty,) oraz dyrygent - "Miss Saigon" i "Piotruś Pan"). Kolejnym teatrem, z którym podjął współpracę był i do dzisiaj jest Teatr -  Studio Buffo, w którym pracuje jako pianista oraz współaranżer tamtejszych produkcji. Brał udział w wielu telewizyjnych programach i koncertach. M.in.: Wieczór z Jagielskim, „Europa Pa Pa” – finałowy koncert Festiwalu Sztuki Estradowej W-wa 2000. Jest autorem większości aranżacji przedstawienia "Niedziela na Głównym" - Koncertu Galowego Festiwalu Piosenki Aktorskiej- Wrocław 2001. Był kierownikiem muzycznym wyborów Miss Polonia 2004 oraz  wielu koncertów i programów telewizyjnych, m.in.: Cierniewski Symfonicznie Rzeszów 2003,  Rewia Sylwestrowa 2005 TVP1,  Sopocki Kabareton, Taniec z Gwiazdami V edycja, Przebojowa Noc (TVP 1), Złota Sobota (TVP 1). Pisał aranżacje do Sopot Festiwal(2006).
W latach 2008-2009 był kierownikiem muzycznym poszczególnych  koncertów podczas Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu- 2008 - "Dobre bo O(polskie)"; 2009 - "Debiuty": 2010 - "Debiuty', "Serialowy Przebój Lata", "Piosenka jest dobra na wszystko". Jest autorem części muzyki do Show Tanecznego Opentaniec, którego premiera miała miejsce na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni oraz Teatru Wielkiego w Warszawie. Skomponował muzykę do spektaklu  Czerwony Kapturek, ostateczne starcie - premiera  grudzień 2007r. w Teatrze na Woli w Warszawie. Jest autorem muzyki i opracowania muzycznego do kilku  filmów dokumentalnych, m.in: „A zaczęło się na wschodzie”, oraz „Solidarność – od Zimnej Wojny do Zjednoczenia z Europą”.
 Zrealizował jako producent muzyczny wiele płyt, m.in. : „Tango 3001“ – z piosenkami Astora Piazzolli, Krajewski Smooth Jazz – Tomasz Filipczak&Piotr Rodowicz,  Robert Janowski - "Song.pl", "Osiemdziesiąte.pl",  Janusz Radek - "Dziwny Ten Świat", ?Gdzieś-po-między", " Z ust do ust", Irena Santor - "Kręci mnie ten świat". Jest członkiem zespolu Roberta Janowskiego oraz Janusza Radka.


http://www.tomaszfilipczak.pl/