Filharmonia Opolska
74. Sezon Artystyczny
2025/2026
BIP Wersja dla słabowidzących

 

 

 

 

Projekt „Interaktywne Plakaty AR Filharmonii Opolskiej” to nowoczesne przedsięwzięcie łączące sztukę, technologię i ekologiczną komunikację. Celem projektu jest promocja muzyki i wydarzeń artystycznych Filharmonii Opolskiej w nowej, interaktywnej formie opartej na technologii rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality).

W ramach projektu powstanie 12 interaktywnych plakatów, które po zeskanowaniu smartfonem „ożyją”, wyświetlając dedykowane, dynamiczne materiały promocyjne i edukacyjne, przygotowane specjalnie na potrzeby kampanii społecznej. Materiały te obejmą wywiady z artystami, fragmenty prób, wypowiedzi dyrygentów i wykonawców, a także szczegółowe informacje o programie i kulisach przygotowań poszczególnych wydarzeń. Dzięki temu odbiorcy będą mogli zajrzeć za scenę i poznać Filharmonię z bliska – w sposób ciekawy, dostępny i interaktywny.

Plakaty będą promować najważniejsze wydarzenia sezonu artystycznego – m.in. inaugurację sezonu artystycznego, koncerty Szymona Nehringa, Antoniego Wita, Rubena Silvy i Karola Mossakowskiego, Konkurs Muzyki Polskiej im. Józefa Elsnera, koncert muzyki filmowej oraz galę noworoczną. Wszystkie zostaną zaprezentowane również podczas specjalnej wystawy w Galerii Filharmonii Opolskiej.

Projekt łączy innowację z troską o środowisko – plakaty zostaną wydrukowane na ekologicznym papierze z recyklingu (FSC), a ich treści będą dostępne również w formie cyfrowej, co pozwoli ograniczyć zużycie papieru i materiałów promocyjnych. Przedsięwzięcie zostało zaprojektowane także z myślą o szerokiej dostępności – materiały AR będą atrakcyjne dla młodzieży, rodzin, seniorów i osób z niepełnosprawnościami. Plakaty będą rozmieszczone w przestrzeniach miejskich, szkołach, bibliotekach i instytucjach kultury, angażując społeczność lokalną i zachęcając do uczestnictwa w życiu muzycznym miasta.

 

Koszty przedsięwzięcia:

Wartość projektu: 231 993,02 zł.

Dofinansowanie z UE (KPO): 154 779,20 zł.

 

Efekty projektu:

– stworzenie 12 interaktywnych plakatów w technologii AR,

– wdrożenie innowacyjnej formy promocji kultury,

– rozwój kompetencji cyfrowych i ekologicznych odbiorców i pracowników instytucji,

– zwiększenie dostępności informacji o wydarzeniach Filharmonii Opolskiej,

– promocja muzyki klasycznej i artystów w atrakcyjnej formie wizualnej,

– zastosowanie ekologicznych rozwiązań komunikacyjnych,

– wystawa plakatów w Galerii Filharmonii Opolskiej.

 

Dotyczy Przedsięwzięcia pn. Interaktywne Plakaty AR Filharmonii Opolskiej realizowanego zgodnie z umową nr 278/KPO. GRANTY/NIMiT/2025 w ramach programu KPO / Inwestycja A2.5.1

Projekt i realizacja: netkoncept.com