Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
grudzień 2046
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
12 grudnia 2019, czwartek | 19:00
200. Moniuszko - koncert połączonych chórów
2019 ROKIEM STANISŁAWA MONIUSZKI

Bilety 20 zł

 

ORKIESTRA I CHÓR FILHARMONII OPOLSKIEJ
KIEROWNICTWO MUZYCZNE − Przemysław Neumann

CHÓR LAUDATE DOMINUM z parafii pw. bł. Czesława w Opolu
KIEROWNICTWO MUZYCZNE − Ludmiła Wocial-Zawadzka

CHÓR KATEDRY OPOLSKIEJ
KIEROWNICTWO MUZYCZNE − Józef Chudalla

CHÓR AVE VERUM − z parafii św. Apostołów Piotra i Pawła w Opolu
CHÓR EXULTATE DEO − z parafii Matki Boskiej Bolesnej i św. Wojciecha w Opolu
KIEROWNICTWO MUZYCZNE chórów − Tomasz Krzemiński

CHÓR CANTABILE z Gminnego Ośrodka Kultury
w Dobrzeniu Wielkim i Parafii pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej
KIEROWNICTWO MUZYCZNE − Hubert Prochota

MARTA KRYSIAK − sopran
ALEKSANDRA KOCZURKO − mezzosopran
BARTOSZ GORZKOWSKI − tenor
OSKAR KOZIOŁEK-GOETZ −
bas
MICHAŁ BLECHINGER − organy

Krzysztof Ziemiec − prowadzenie koncertu

W programie dzieła Stanisława Moniuszki:
Offertorium
Ecce lignum crucis
– Modlitwa w kościółku z opery Halka
Ojcze nasz
– Msza d-moll

fot. Mikołaj Stankowiak

MARTA KRYSIAK − sopran

W roku 2018 zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu wykonując rolę Paminy w operze Czarodziejski flet W.A. Mozarta pod dyrekcją Przemysława Neumanna. Na scenie poznańskiego Teatru Wielkiego wystąpiła także w operze Dydona i Eneasz H. Purcell’a pod batutą Paula Esswooda.

Na przestrzeni ostatnich czterech lat, w ramach projektu Magna Opera Sacra, wraz z orkiestrą Arte dei Suonatori, pod dyrekcją Bartłomieja Stankowiaka, współuczestniczyła w wykonaniu Pasji wg św. Jana, Pasji wg św. Mateusza oraz Mszy h-moll J.S. Bacha. Jako solistka współpracowała z Małgorzatą Kwaśnik-Chmielewską wykonując dwukrotnie pod jej dyrekcją Glorię RV 589 A. Vivaldiego. W roku 2019 wraz z orkiestrą Arte dei Suonatori i gronem cenionych śpiewaków podjęła się prawykonania motetów koncertujących J.V. Medera.

Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. F. Chopina w Poznaniu w klasie śpiewu dr hab. Barbary Mądrej-Bednarek oraz studia na wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie kształciła się pod okiem dr hab. Joanny Kozłowskiej-Szczepaniak oraz dr Marzeny Michałowskiej.

Swoje umiejętności wokalne doskonaliła także biorąc czynny udział w kursach prowadzonych przez muzyków takich jak: Marek Rzepka, Manfred Schiebel, W. Stephen Smith.

Za osiągnięcia naukowe i artystyczne została dwukrotnie nagrodzona Stypendium Rektora poznańskiej Akademii Muzycznej.

fot. Piotr Porzycki

ALEKSANDRA KOCZURKO − mezzosopran

Urodzona na Dolnym Śląsku w Legnicy, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną II Stopnia w klasie śpiewu solowego mgr Agnieszki Justyny Szumiło. W trakcie swojej edukacji w rodzinnym mieście aktywnie koncertowała i brała udział w projektach młodzieżowych organizowanych przez Legnicki Teatr im. Heleny Modrzejewskiej (Lato w Teatrze oraz Młodzież Tworzy Musical). Obecnie kontynuuje naukę śpiewu na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod okiem Prof. dr hab. Iwony Kowalkowskiej. Podczas studiów podjęła współpracę między innymi z Międzynarodowym Festiwalem Nadnoteckie Bel Canto oraz orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Orkiestrą Chevalier de Saint Georges (z którą odbyła tournee po Francji), Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie oraz Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie.

 

 

 

fot. Jarosław Gwoździk

BARTOSZ GORZKOWSKI − tenor

Student śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dr hab. Tomasza Zagórskiego oraz absolwent reżyserii dźwięku na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną za interpretację utworu barokowego na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina we Vrablach na Słowacji. Jako solista i kameralista występował na wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m. in. Bad Hersfelder Festspiele, Rossini in Wildbad: Belcanto Opera Festival, Musica Sacromontana. Jako solista wykonuje liczne dzieła kantatowo-oratoryjne oraz operowe m. in. Te Deum M. A. Charpentiera, Requiem oraz Msza koronacyjna W. A. Mozarta, Misa Criolla A. Ramireza, Msza G-dur F. Schuberta, Kabalista J. Elsnera, Zamek na Czorsztynie K. Kurpińskiego. W 2016 roku rozpoczął współpracę z Teatrem Muzycznym w Poznaniu. Brał udział m. in. w spektaklach Skrzypek na dachu i Uśmiechnij się z Kiepurą oraz transmitowanych przez TVP koncertach Wigilijna Tytka. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas wielu mistrzowskich kursów wokalnych m. in. u prof. E. Blahovej, prof. I. Kłosińskiej, prof. J. Rappe oraz prof. R. Karczykowskiego. Członek Męskiego Kameralnego Zespołu Śpiewu Cerkiewnego Partes, z którym koncertuje w kraju i za granicą.

 

for. Lucjan Wójcik

OSKAR KOZIOŁEK-GOETZ − bas-baryton

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. Opolu, Uniwersytetu Opolskiego oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Śpiewak podejmujący wielostronną działalność muzyczną w kraju i zagranicą, związany m. in. z zespołami Rundfunkchor Berlin oraz Solistenensemble Phoenix16. Wykonuje muzykę zróżnicowaną stylistycznie, od baroku po prawykonania kompozycji współczesnych, nominowany wraz z zespołem Solistenensemble Phoenix16 do Fryderyka za Passio Dariusza Przybylskiego.

Na przestrzeni lat dwie pasje – muzyka i podróże – zawiodły go m. in. do Chin, Izraela, RPA, Singapuru, Indonezji, Malezji, Indii oraz do większości krajów Europy, włączając Gruzję i Islandię. Śpiewał w uznanych na świecie salach koncertowych jak Royal Albert Hall w Londynie, Tonhalle w Zurychu, Filharmonia Berlińska, Konzerthaus Berlin, wiedeńska Kunsthalle, Megaron w   Atenach. Brał udział w projektach pod dyrekcją Riccardo Mutiego – Festiwal Vie dell’Amicizia w Ravennie oraz Pfingstfestspiele w Salzburgu.

Wystąpił z recitalem kantat barokowych na festiwalu Uckermärkische Musikwoche, współpracował z Preussisches Kammerorchester Prenzlau.

Współpracuje z krakowskim Kolegium Muzyki Ewangelickiej, z którym w ramach jubileuszu 500-lecia Reformacji wystąpił m.in. na Festiwalu Muzyki Pasyjnej i Paschalnej w Poznaniu, na Festiwalu Muzyki Polskiej w Krakowie oraz na XIV Dniach Kultury Niemieckiej na Śląsku Opolskim.

Wraz z Solistenensemble Phoenix16 brał kilkakrotnie udział w festiwalach Ultraschall oraz Maerzmusik, a podczas greckiej edycji wystawy Documenta 14 (Documenta Kassel) wykonał z tym zespołem w Atenach Horos Meteoros Jakoba Ullmanna, uznawanego za jednego z najciekawszych współczesnych kompozytorów niemieckich.

Na festiwalu im. C. M. Webera w Pokoju (2018) wykonał kantatę J. S. Bacha Ich habe genug. Brał udział w koncertach festiwalu Dobrodzień Classic (2017, 2018). W ramach współpracy z krakowską orkiestrą kameralną Fresco sonare wykonał m.in. kantatę Wachet auf, ruft uns die Stimme J. S. Bacha oraz partię solową w Requiem W. A. Mozarta pod dyrekcją Moniki Bachowskiej.

Organizator i wykonawca cyklu Opolskich Koncertów Pasyjnych 2019, solista w koncercie doktorskim Anny Sikory  Śląska muzyka oratoryjna w Filharmonii Opolskiej, beneficjent tegorocznej edycji programu grantowego Fundacji Górażdże – Aktywni w Regionie. Zapraszany do wykonywania partii solowych w dziełach muzyki oratoryjnej, m.in. wyżej wspomnianego Requiem W. A. Mozarta oraz Ein deutsches Requiem J. Brahmsa.

Dyrygent chóru Mniejszości Niemieckiej Glogovia z Głogówka oraz Heimatklang z Kłodnicy. Współpracownik głogówieckiego Śląskiego Festiwalu im. Ludwika van Beethovena. Instruktor wokalny chórów i zespołów śpiewaczych MN regionu opolskiego. Jako solista współpracuje regularnie z Młodzieżową Orkiestrą Dętą Leśnica, reprezentując region m.in. na Festiwalu Kultury Niemieckiej 2018 w Hali Stulecia we Wrocławiu.

 

Patronat Narodowy
Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy
w Stulecie Odzyskania Niepodległości

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com