Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
luty 2045
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
10 lutego 2019, niedziela | 18:00
BLUES JEST W FO.RMIE – Marek Raduli Squad
Miejsce: Klub muzyczny

Bilety 25 zł

Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 organizuje, przy współpracy z Fundacją BluesOpole, nowy cykl koncertów klubowych promujących blues i jazz. Koncerty, pod wspólnym hasłem „Blues jest w FO.rmie”, będą odbywały się raz w miesiącu. Bo przecież blues i jazz są ze sobą integralnie połączone, pierwszym i głównym źródłem wytworzenia jazzu był blues.

Ideą koncertów jest propagowanie wśród mieszkańców Opola i regionu muzyki zaliczanej do niszowej, w wykonaniu wybitnych instrumentalistów i wokalistów uprawiających te gatunki muzyczne.

Partnerzy cyklu:

 

Własny styl, wyjątkowa wrażliwość, charakterystyczne i rozpoznawalne brzmienie sprawiają, że trudno nie fascynować się muzyczną osobowością Marka Radulego, która stale kreuje wielopłaszczyznowe i magiczne światy gitary elektrycznej. Podczas koncertu Marek zaprezentuje swoje trio i zabierze słuchaczy w swój muzyczny świat, w którym wiele jest przeróżnych fascynacji, odniesień do innych wykonawców ale zawsze z rozpoznawalnym “piętnem” własnego brzmienia. Jeśli “gitarowe klimaty” są Wam bliskie – nie może Was na tym koncercie zabraknąć!

“MAREK RADULI SQUAD”
MAREK RADULI – gitary
BARTEK PIETSCH – gitara basowa
WALDEMAR FRANCZYK – perkusja

gościnnie:
BARTOSZ ŁĘCZYCKI – harmonijka

MAREK RADULI /gitara/. Gitarzysta, aranżer, kompozytor, muzyk sesyjny. W swojej karierze solowej związany z takimi gatunkami muzycznymi jak jazz, jazz-rock, rock czy blues. Znany jest ze współpracy z zespołami: TSA, Banda i Wanda, Bajm, Laboratorium, Ania Wyszkoni. Raduli zasłynął jednak jako gitarzysta Budki Suflera, w której grał od 1993 roku. Po dziesięciu latach muzykowania z lubelskim zespołem Raduli zdecydował się na prowadzenie własnych projektów muzycznych. Tworzy nowe składy i zespoły, dołącza do innych, daje się zapraszać na koncerty (a nawet całe trasy) i sesje nagraniowe, nie odmawia współpracy. Tworzą się z tego dłuższe i krótsze, proste lub rozbudowane, ważne lub bardzo ważne historie. Muzycznie osobista mieszanka brzmieniowa w postaci RADULI SQUAD zaskoczy Państwa w nowej odsłonie wielką improwizacją gitarowych doświadczeń.

ARTEK PIETSCH /gitara basowa /. Gitarzysta basowy, kompozytor, producent, którego muzyczne korzenie mają swoje źródło w Zielonej Górze. Inspiracje czerpane z wielu gatunków i często skrajnych stylów muzycznych sprawiły, że jest muzykiem uniwersalnym, który swobodnie czuje się w stylistyce jazzowej, rockowej czy popowej.

 

 

WALDEMAR FRANCZYK /perkusja /. Laureat wielu nagród m.in. Stypendium Fundacji Yamaha, I nagroda na Jazz Rock Festival w Olsztynie, Grand Prix na Festiwalu Jazz Krokus, Grand Prix Jazz nad Odrą. Zainteresowania muzyką rozrywkową w połączeniu z doświadczeniem i warsztatem muzyki klasycznej i współczesnej ( Wykładowca klasy perkusji na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy) pozwalają mu na swobodne poruszanie się w wielu nurtach muzycznych.

 

 

BARTOSZ ŁĘCZYCKI

Jeden z najlepszych i najbardziej wszechstronnych harmonijkarzy w Europie.

Otrzymał dwie platynowe płyty za album Maleńczuk & Waglewski “Koledzy” (2007) oraz Waglewski Fisz Emade “Męska Muzyka”(2008).
Czołowy pedagog i popularyzator harmonijki w naszym kraju. Co rok prowadzi ok. 30 warsztatów muzycznych i gra ok. 100 koncertów w Polsce i za granicą.
W roku 2010 jako pierwszy Polak został zaproszony na największy festiwal harmonijkowy w Minneapolis, organizowany przez SPAH, gdzie zagrał solowy koncert oraz poprowadził wykład dla najbardziej zaawansowanych uczestników zjazdu z całego świata.

W roku 2014 wziął udział w największym brytyjskim festiwalu harmonijkowych NHL w Bristolu. Tam poprowadził dwa workshopy o loop station oraz o specjalnych strojeniach harmonijek diatonicznych.
Czuje się swobodnie w każdym gatunku muzyki, biegle posługuje się techniką overbending, która pozwala grać dowolną skalę w każdej tonacji na zwykłej 10-cio kanałowej harmonijce diatonicznej.

Projekt i realizacja: netkoncept.com