Strefa I – 40 zł
Strefa II – 30 zł
Strefa III – 20 zł
Chór i Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru
Magdalena Drozd – sopran
Przemysław Neumann – dyrygent
W programie:
Cicha noc – koncert kolęd na chór i orkiestrę smyczkową w opracowaniu Macieja Małeckiego
W 2006 roku z inspiracji Jana Łukaszewskiego – dyrektora Polskiego Chóru Kameralnego dokonałem twórczego opracowania kolęd i rzecz nazwałem Cicha Noc – koncert kolęd na chór i kameralną orkiestrę smyczkową. (Pierwotnie była to mała obsada smyczków).
Zadanie było niełatwe, istnieją bowiem dziesiątki różnych opracowań i trudno coś oryginalnego dodać od siebie, by nie zatracić ducha pięknych polskich śpiewów bożonarodzeniowych.
Cicha noc nie jest wprawdzie polską kolędą, ale na tyle wrosła w naszą tradycję, że bez obaw można było zamieścić ją w programie, a także posłużyć się jej tytułem i nadać go całemu koncertowi. Ów tytuł to również pomysł Jana Łukaszewskiego. Aby zróżnicować i wzbogacić dzieło dodałem swoją pastorałkę ze słowami Elżbiety Szeptyńskiej Niemowlątko na słomie na chór a cappella (I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na Kolędę lub Pastorałkę – Będzin 1996), a Hej, w Dzień Narodzenia potraktowałem jako utwór wyłącznie instrumentalny wplatając weń tematy innych kolęd.
W kolędzie Gdy śliczna Panna odwróciłem role powierzając orkiestrze dość swobodnie potraktowaną melodię, a chórowi akompaniament. W wielu utworach rozwinąłem wstępy i zakończenia, a w ostatnich taktach kolędy Anioł pasterzom mówił pozwoliłem sobie na dopisanie nieistniejącego w oryginale słowa Gloria.
W 2008 roku niemieckie wydawnictwo Carus-Verlag wydało płytę z Koncertem. Nagrania dokonał Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis wraz z Polską Filharmonią Kameralną – Sopot. Cicha Noc była dotychczas wielokrotnie wykonywana przez polskie chóry i orkiestry. Fragmenty doczekały się też wykonania w USA, a całość w Niemczech, w tłumaczeniu na język niemiecki.
Na prośbę dyrygenta chóru Filharmonii Narodowej – profesora Henryka Wojnarowskiego – dopisałem do zbioru kolędę Przybieżeli do Betlejem oraz dodałem własną Dziś z żywota Panieńskiego. Autorem słów tej ostatniej kolędy jest Stanisław Herakliusz Lubomirski (1642-1702).
Maciej Małecki
Magdalena Drozd – sopran
W 2019 roku ukończyła Akademie Muzyczną w Krakowie w klasie śpiewu solowego Agnieszki Monasterskiej.
Ponadto kształciła i rozwijała swój głos na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem Mariusza Kwietnia, Ryszarda Karczykowskiego, Iwony Sobotki, Jolanty Janucik, Włodzimierza Zalewskiego.
Podczas studiów wykazywała zainteresowanie zarówno muzyką operową co zaowocowało jej debiutem w 2019 roku partią Sekstusa w operze G.H. Händla Juliusz Cezar, wystawionej przez Akademie Muzyczną w Krakowie, pod batutą Paula Esswooda w reżyserii Błażeja Peszka; jak i kameralną czego efektem jest III miejsce w Międzyuczelnianym Konkursie Duetów wywalczony w duecie z pianistką Dominiką Grzybacz w 2016 roku.
Dwukrotna stypendystka Fundacji Pro Musica Bona.
W jej dorobku artystycznym ważne miejsce odgrywa również muzyka rozrywkowa. Współpraca z wybitnym kompozytorem Andrzejem Zaryckim, umożliwiła artystce udział, wspólnie z wybitnymi artystami Polskiej Sceny Muzycznej, w nagraniu Jubileuszowej płyty Andrzeja Zaryckiego – Krajobraz Rzeczy Pięknych w 2013 roku oraz kilkukrotny udział w charakterze gościa w koncertach Zaczarowane Radio Kraków organizowanych przez Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko.
Obecnie na stałe związana jest z Chórem Filharmonii Krakowskiej oraz z Chórem Polskiego Radia, z którymi uczestniczy w wielu prestiżowych festiwalach, takich jak m.in. Opera Rara, Sacrum Profanum, Warszawska Jesień.
Ankieta
Moje ulubione miejsce na ziemi
Jest ich mnóstwo, zatem każde w którym czuję się szczęśliwa.
Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Zapewne z racji planów lekarzem, z racji drugiego wykształcenia fizjoterapeutką, a z racji zamiłowania być może sportowcem, z dużym naciskiem na taniec.
Za największy sukces artystyczny w życiu uważam
Myślę, że jeszcze jest przede mną.
Człowiek, którego podziwiam
Jest ich bardzo wielu – staram się odnajdywać w każdej nowo poznanej osobie coś, czym mogę się zainspirować.
Co lubię czytać
Biografie, powieści inspirowane lub oparte na prawdziwych wydarzeniach.
Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Niezmiennie od I roku szkoły średniej – Pieśń S. Rachmaninova op. 21 nr 7 Здесь хорошо.