Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
styczeń 1995
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
5 kwietnia 2020, niedziela | 18:00
JAZZ JEST W FO.rmie
Piotr Baron / Michał Tokaj
Miejsce: Klub muzyczny

Bilety 25 zł

Szanowni Państwo,

w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo melomanów, pracowników Filharmonii Opolskiej oraz zaproszonych Artystów informujemy, iż koncert z cyklu JAZZ JEST W FO.rmie  05.04.2020 r. zostaje odwołany.

W przypadku chęci otrzymania zwrotu pieniędzy za bilety zakupione przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę koncertu, którego dotyczy zwrot.

Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy będzie w kasie Filharmonii po zakończeniu okresu kwarantanny (również po terminie odwołanych koncertów) do końca bieżącego sezonu artystycznego. Wyjątkowo zwrot biletów możliwy będzie bez dowodu zakupu.

Licząc na Państwa zrozumienie życzymy zdrowia i prosimy o pozostanie z nami w kontakcie za pośrednictwem strony internetowej www.filharmonia.opole.pl i naszego fan page’a na Facebook

 

W programie:
Utwory legend muzyki rozrywkowej i jazzowej

Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 przedstawiła cykl koncertów klubowych promujących blues. Koncerty, pod wspólnym hasłem Blues jest w FO.rmie odbywały się raz w miesiącu i cieszyły się dużym powodzeniem wśród słuchaczy. Idąc za ciosem proponujemy Państwu nowy cykl koncertów Jazz jest w FO.rmie. Bo przecież blues i jazz są ze sobą integralnie połączone, pierwszym i głównym źródłem jazzu był blues.

W koncertach pojawi się grono wybitnych instrumentalistów zaliczanych do czołówki polskiego jazzu, m.in. najwybitniejszy polski gitarzysta basowy Krzysztof Ścierański, znakomity wibrafonista Bernard Maseli, gitarzysta Marek Raduli, pianista Paweł Tomaszewski, saksofonista Piotr Baron i wielu innych wspaniałych muzyków.

Piotr Baron – saksofon
Michał Tokaj – piano

 

SONY DSC

Piotr Baron – saksofon

Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

Zadebiutował jako nastolatek w 1977 r.  Już w 1978 został wyróżniony jako solista na festiwalu Jazz nad Odrą, a w 1980 na tym samym festiwalu otrzymał drugą nagrodę. Cztery lata później w 1984 wygrał solistyczne Grand Prix na San Sebastian Jazz Festival Jazz Aldia w Hiszpanii.

W ciągu ponad trzydziestoletniej działalności muzycznej Piotr Baron współpracował z najwybitniejszymi artystami z Polski, Europy i USA. Oto niektóre z nazwisk: Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Krzesimir Dębski, Ray Charles, Art Farmer, Freddy Cole, Mark Soskin, Harvie Swartz, Karen Edwards.

Brał udział w nagraniu ponad 100 płyt. Na niektórych z jego autorskich dokonań można ujrzeć nazwiska legend jazzu: Art Farmer, Eddie Henderson, Wadada Leo Smith, John Hicks, Victor Lewis i Marvin Smitty Smith.

Nagrał dziewięć płyt autorskich: Take One (1995), Tango (1996), Blue Rain (1997), Bogurodzica (2000), Reference (2004), Salve Regina (2007), Sanctus, Sanctus, Sanctus (2008), Kaddish (2011) i Jazz na Hrade (2012).

Od 20 lat w pierwszej trójce ankiety Jazz Top magazynu Jazz Forum jako jeden z czołowych tenorzystów i sopranistów, wysoko notowany jako alcista i barytonista, wymieniany również jako klarnecista i flecista.

Nominowany do Fryderyka jako muzyk roku w 2000, 2004, 2008. Także  jego płyty: Bogurodzica, Sanctus, Sanctus, Sanctus i Kaddish były nominowane do Fryderyka w kategorii płyta roku.

Na jubileusz trzydziestolecia działalności artystycznej Piotr Baron został odznaczony brązowym medalem Zasłużony kulturze – Gloria Artis, medalem Zasłużony dla Wrocławia i Złotą Odznaką PSJ.

Piotr Baron pracuje jako nauczyciel saksofonu, harmonii jazzowej i improwizacji w Instytucie Jazzu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Prowadził otwarte wykłady jazzowe w dwóch uczelniach USA – na University Of California Irvine, California Institute Of The Arts in Valencia, także w Turcji na Ankara Bilkent University i w Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz (Austria), uczył na letnich warsztatach jazzowych w Czechach – Praga, w Ukrainie – Lwów i kilkunastu miastach Polski. Jest dyrektorem muzycznym Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Lesznie. Od 1994 do 2011 Piotr Baron prowadził swój autorski, cotygodniowy program w Polskim Radio Wrocław, a od 2012 przeniósł swoją aktywność radiową do radioJAZZ.fm. Recenzuje i publikuje w Jazz Forum, do niedawna także w Diapazon.pl.

Michał Tokaj jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej.

Zadebiutował w 1993 roku grając w kwartecie Kazimierza Jonkisza. Wraz z zespołem Joint Venture został laureatem 1-go miejsca na festiwalu Jazz Juniors ’95 w Krakowie, Festiwalu Standardów Jazzowych Siedlce ’96 oraz nagrody dla najbardziej obiecującej młodej grupy na konkursie Europ’ Jazz Contest w Hoelaart w Belgii w roku 1996.

W 1999 r. Michał Tokaj zwyciężył w Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach.

Michał Tokaj koncertował w USA, Izraelu, Egipcie, Jordanii, oraz w większości krajów europejskich. Współpracował i nagrywał między innymi z Tomaszem Stańko, Janem Ptaszynem Wróblewskim, Januszem Muniakiem, Tomaszem Szukalskim, Piotrem Baronem, Bennie Maupinem, Eddie Hendersonem.

2002 roku Michał Tokaj otrzymał nominację do nagrody Fryderyk w kategorii Jazzowy Muzyk Roku, a płyta Agi Zaryan My Lullaby, której jest aranżerem i współproducentem, została nominowana w kategorii Jazzowa Płyta Roku. We wrześniu 2004 ukazała się jego autorska płyta Bird Alone nagrana z kontrabasistą Darkiem Oleszkiewiczem oraz perkusistą Łukaszem Żytą. Wydawcą jest japońska wytwórnia Gats Production. Płyta otrzymała Fryderyka w kategorii Jazzowy Album Roku, a jej autor został nominowany w kategorii Jazzowy Muzyk Roku. Bird Alone uzyskała tytuł złotej, a następnie platynowej płyty.

Kilka ostatnich lat zaowocowało takimi projektami jak: Sny oraz Ballady na koniec świata czy Umiera Piękno – album Agi Zaryan poświęcony 63 rocznicy Powstania Warszawskiego, na którym można usłyszeć kompozycje pianisty napisane do tekstów polskich poetów okresu II wojny światowej. Płyta zdobyła Fryderyka 2008 w kategorii Album Roku – Muzyka Poetycka. Istotnym wydarzeniem jest udział Michał Tokaj Trio w nagraniu płyty amerykańskiego saksofonisty i klarnecisty basowego Bennie Maupina pt.: Early Reflections. Krążek Looking Walking Being będący owocem współpracy z Agą Zaryan wydany w marcu 2010 pod szyldem amerykańskiej wytwórni Blue Note już po miesiącu pokrył się platyną, a Tokaj otrzymał wyróżnienie za Najlepszą Improwizację Jazzową roku 2010 w utworzę Seeking My Love oraz Fryderyka w kategorii Jazzowy Kompozytor Roku.

Projekt i realizacja: netkoncept.com