Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
lipiec 2018
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
1 czerwca 2019, sobota | 13:00
Koncert kameralny – Ravel Piano DUO
Urodziny Józefa Elsnera

Bilet normalny: 15 zł
Bilet ulgowy: 10 zł

KONCERT KAMERALNY NA  4 RĘCE w 250. rocznicę urodzin Józefa Elsnera przedstawia kompozycje Mistrza i jego najzdolniejszych uczniów – Chopina, Dobrzyńskiego i Wolffa. Program koncertu jest świadectwem epoki, w której fortepian królował na salonach, a muzyka pisana była zarówno dla koncertujących wirtuozów, jak i amatorów muzykujących w zaciszu domowym. Temu ostatniemu w sposób szczególny dedykowane były utwory pisane na cztery ręce przy jednym fortepianie. Oprócz klasycznych form sonatowych, wariacji i rond, ważne miejsce w tym repertuarze zajęły miniatury taneczne (w tym polonezy), transkrypcje dzieł instrumentalnych oraz wiązanki melodii z ogromnie wówczas popularnych oper. Program  przedstawia zróżnicowany zestaw XIX-wiecznych  form i gatunków muzycznych  o wyraźnie wirtuozowskim charakterze.

Program:

Józef Elsner – Sonata B-dur op. 16
I. Adagio. Allegro
II. Andante
III. Rondeau alla Polacca
Józef Elsner – Polonez f-moll
Józef Elsner – Polonez G-dur na temat francuskiej piosenki Où peut-on être mieux qu’au sein de sa famille André Grétry’ego (opr. autora)
Fryderyk Chopin – Wariacje D-dur nt pieśni T. Moore’a
Ignacy Dobrzyński – Rondo alla polacca op. 6
Stanisław Moniuszko – Kontredanse

 

Ravel Piano DUO

Agnieszka KOZŁO  &  Katarzyna Ewa SOKOŁOWSKA – absolwentki Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. F. Chopina w Opolu w klasie prof. Celiny Hellerowej.

Jeden z czołowych polskich duetów fortepianowych. Kształcił się pod kierunkiem
prof. Mai Nosowskiej w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie
oraz w klasie mistrzowskiej duetu Hansa-Petera Stenzl i Volkera Stenzl w Hochschule für Musik und Theater Rostock, gdzie w 2005 r. uzyskał dyplom studiów koncertowych (Konzertexam) z najwyższym odznaczeniem.
Na artystyczny rozwój zespołu miały wpływ ponadto spotkania z tak wybitnymi artystami jak: Jan Ekier, Alexander Tamir, Bracha Eden, Berndt Goetzke, Leonard Hokanson, Tomasz Herbut, Kwartet Camerata.

Duet jest laureatem wielu konkursów muzycznych m.in: Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Marcopoulo/Grecja (III nagroda – I i II nie przyznano), XI Międzynarodowego Konkursu Duetów Fortepianowych im. F. Schuberta w Jeseniku/Czechy (I nagroda oraz nagroda specjalna za wykonanie utworu Franciszka Schuberta), Międzynarodowego Konkursu Muzyki XX i XXI wieku im. Valentino Bucchi w Rzymie (II nagroda).

Artystki prowadzą ożywioną działalność koncertową występując w Polsce i niemal całej Europie. Obszerny repertuar zespołu obejmuje kompozycje na cztery ręce i dwa fortepiany od epoki baroku do czasów obecnych. Duet ma na swoim koncie wiele prawykonań oraz kilka wydawnictw płytowych. Szczególne zainteresowanie muzyką francuską zaowocowało wydaniem płyty z utworami Fauré, Debussy’ego, Ravela i Poulenca. Kolejna płyta z udziałem duetu, zawierająca utwory Brahmsa na chór kameralny i duet fortepianowy otrzymała w 2005 r. prestiżowe wyróżnienie Polskiej Akademii Fonograficznej Fryderyk.
W 2012 r. ukazała się płyta z nagraniem II Symfonii Pawła Łukaszewskiego. Od kilku lat działalność pianistek skoncentrowana jest na polskim repertuarze duetowym, jego badaniu, wykonawstwie i nagraniach. W ramach tej działalności  duet wykonał wiele koncertów w Europie i Azji oraz nagrał dwie płyty będące początkiem zaplanowanej dłuższej serii. Pierwsza płyta A Polish Kaleidoscope została uhonorowana nagrodą Polskiej Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2016.  Również jej kontynuacja A Polish Kaleidoscope 2 w roku 2018 dostała nominację do tej nagrody w dwóch kategoriach: Album roku muzyka kameralna oraz Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej.

Artystki były  wielokrotnie stypendystkami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacji Zonta International.

Agnieszka Kozło i Katarzyna Ewa Sokołowska zajmują się ponadto pracą pedagogiczną wykładając na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
w Warszawie, w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie oraz na licznych kursach muzycznych.

Projekt i realizacja: netkoncept.com