Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
sierpień 2025
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
17 listopada 2024, niedziela | 10:30
Proste historyjki o muzyce
Bajkowy przewodnik po orkiestrze symfonicznej

Bilety:
Strefa I – 42 zł
Strefa II – 36 zł
Strefa III – 30 zł
Dzieci do lat 4, siedzące na kolanach rodziców, opiekunów – wstęp bezpłatny.

Wykonawcy:
Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Dawid Jarząb – dyrygent
Paulina Wojdyga – prowadzenie koncertu

W nadchodzącym sezonie Prostych historyjek o muzyce zarówno mali jak i towarzyszący im nieco starsi Melomani poznają orkiestrę symfoniczną od podszewki. Czy orkiestra jest jedną wielką rodziną czy może składa się z kilku instrumentalnych rodów? Jaki temperament i talent skrywają jej poszczególne ogniwa? Instrumenty wśród swoich strun, klapek, ustników i stroików kryją niezliczoną ilość muzycznych historii. Specjalnie dla dzieci zgodziły się opowiedzieć najpiękniejsze z nich. Najlepszą drogą do zbudowania przyjaźni z muzyką poważną jest jej zrozumienie i regularne spotkania na żywo. Każdy koncert zaoferuje słuchaczom dużą dawkę wiedzy, zilustrowaną najwspanialszymi dziełami muzyki klasycznej i oprawioną w przystępne dla dzieci bajkowe opowieści.

Ten cykl koncertów polecamy młodym melomanom oraz ich rodzicom, opiekunom i dziadkom. Treść koncertów skierowana jest szczególnie do dzieci w wieku 3-10 lat, ale jako że atmosfera podczas tych spotkań jest swobodna i rodzinna, zapraszamy również z mniejszymi pociechami – a i starszaki w wieku 11-14 lat nie powinny się nudzić.

Koncert 2. Na mój znak!
Jak kapitan na statku, jak przewodnik na skomplikowanej wyprawie tak dyrygent na scenie dzielnie prowadzi swoją orkiestrę przez muzyczne krainy pełne dźwięków i emocji. Na koncercie poznamy tajemnicze znaki, którymi porozumiewa się z muzykami. Będziemy świadkami przygody, w której bohatersko wyprowadzi swoje instrumenty z pełnej niebezpieczeństw groty Króla trolli. Poznamy również odpowiedź na pytanie nurtujące wielu – nawet tych zupełnie dorosłych melomanów – czy orkiestra potrafi zagrać bez dyrygenta?

Abonament

fot. Michał Grocholski

Paulina Wojdyga – prowadzenie koncertu.

Nauczycielka wychowania przedszkolnego, edukatorka kulturalna, wielka miłośniczka muzyki, twórczyni internetowa. Kobieta pełna uroku, ciepła i delikatności, a przy tym – wulkan kreatywnej energii. Mama, która faktycznie wychowuje swoje dzieci przez sztukę. Zdradza pomysły na twórcze spędzanie czasu z maluchami kilkunastotysięcznej społeczności zgromadzonej wokół jej konta na Instagramie. Po raz trzeci będzie opowiadała swoje Proste historyjki o muzyce opolskiej publiczności.

 

fot. Michał Wicher

Dawid Jarząb – dyrygent

Od 2015 r. regularnie występuje na polskich zawodowych estradach filharmonicznych. Koncertował m.in. z Chórem i Orkiestrą Teatru Wielkiego w Łodzi, Chórem Filharmonii Wrocławskiej (NFM), Wrocławską Orkiestrą Kameralną Leopoldinum, Orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Świętokrzyskiej, Podkarpackiej, Lubelskiej, Jeleniogórskiej, Toruńskiej, a także Akademicką Orkiestrą Symfoniczną oraz Kameralną Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Absolwent dyrygentury symfonicznej w klasie prof. Marka Pijarowskiego oraz dyrygentury chóralnej w klasie prof. Alana Urbanka w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2013 r. został korepetytorem w Polskim Narodowych Chórze Młodzieżowym, a rok później pełnił tam funkcję dyrygenta-asystenta. Na profesjonalnej scenie zadebiutował w styczniu 2014 r. W 2015 r. został Kierownikiem Chóru oraz asystentem dyrygenta Teatru Wielkiego w Łodzi, gdzie przygotowywał m.in. opery Eugeniusz Oniegin Czajkowskiego czy balet Spartacus Chaczaturiana. W latach 2018–2021 był dyrygentem Orkiestry Filharmonii Lubelskiej oraz Kierownikiem jej Działu Artystycznego. Współorganizował tournée tego Zespołu po Stanach Zjednoczonych w 2022 r. Od 2022 r. jest menedżerem Orkiestry NFM Filharmonii Wrocławskiej i bierze czynny udział w kształtowaniu życia kulturalnego Wrocławia. Bierze aktywny udział w inicjatywach edukacyjnych, pracując z młodzieżą i dziećmi. W latach 2016–2018 był dyrygentem podczas Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie oraz Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Bachotku. Współpracował i prowadził finałowe koncerty projektu Śpiewająca Polska/Akademia Chóralna, a także był opiekunem Młodzieżowego Chóru Żeńskiego Filharmonii Lubelskiej w Lublinie oraz Orkiestry Symfonicznej OSM II St. im. K. Lipińskiego w Lublinie. Jest laureatem I nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu (2013), a także III nagrody oraz Nagrody Specjalnej za najlepszą interpretację utworu Claudia Monteverdiego na VI Międzynarodowym Turnieju Dyrygentury Chóralnej W stronę Polifonii (2014). Jest również finalistą VI Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Dyrygentów w Białymstoku (2016) oraz uczestnikiem I Konkursu Dyrygenckiego Muzyki Nowoczesnej w Brescii (2018). Uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Dokonał prawykonania i pierwszego nagrania I Symfonii D-dur, op. 19 Akademickiej Apolinarego  Szeluty.

Projekt i realizacja: netkoncept.com