Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
czerwiec 2030
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
14 czerwca 2024, piątek | 19:00
Ramię w ramię – arcydzieła kameralistyki

Bilety:
Normalny – 50 zł
Ulgowy – 40 zł

Marcin Sikorski – fortepian
Karolina Koczur, Andżelika Chorzempa, Agnieszka Kulka, Natallia Zhukava – skrzypce
Anna Wałek, Beata Jańta – altówki
Agata Gawin-Gluza, Marta Ryś – wiolonczele

W programie:
Max Bruch – Kwintet fortepianowy g-moll (25′)
Johannes Brahms – Kwintet fortepianowy f-moll op. 34 (40′)

Za nami już pięć sezonów koncertów kameralnych. Zimą 2018 roku zadaliśmy sobie kilka pytań: co z tymi melomanami, którzy szukają odmiany? Którzy – raz na jakiś czas – chcieliby doświadczyć bardziej intymnej atmosfery koncertu; w mniejszym wolumenie dźwięku, niczym w szepcie, odnaleźć tę szczególną intensywność emocji? A co z tymi, którzy nie najlepiej czują się na dużych zgromadzeniach i z tego powodu preferują muzyczne seanse z filiżanką herbaty lub kieliszkiem wina na własnej kanapie? Reszta potoczyła się lawinowo, bo (dość dobrze już znana i doceniana przez publiczność) koncepcja cyklu FO Kameralnie zrodziła się właściwie w jednej chwili.

Kolejną odsłonę cyklu klamrą zepną kwintety fortepianowe: w obu koncertach wystąpią muzycy Filharmonii Opolskiej, ramię w ramię z zaproszonymi artystami. Wykonają kompozycje Schumanna, Zarębskiego, Brucha i Brahmsa – utwory stanowiące zawodowe marzenie wielu ambitnych instrumentalistów. To nie jedyne evergreeny 72. Sezonu Artystycznego; w programie znalazło się także miejsce dla Kwartetu Amerykańskiego Dvořáka, Czterech pór roku Vivaldiego (te zabrzmią w niespotykanej transkrypcji na cztery saksofony) czy Historii tanga Piazzolli. Nie zabraknie także muzyki dawnej, improwizacji inspirowanych słynną czwórką z Liverpoolu, dzieł Józefa Elsnera oraz francuskiego spojrzenia na musique de chambre.

 

fot. Radosław Kaźmierczak

Marcin Sikorski – fortepian

Absolwent PSM w Bytomiu oraz AM w Katowicach gdzie z wyróżnieniem ukończył klasę kameralistyki prof. M. Szwajger-Kułakowskiej. Koncertował w 20 krajach, m. in. w Carnegie Hall i Filharmonii Berlińskiej. Jako solista występował z orkiestrami pod batutą: L. Fostera, M. Caldi, M.J. Błaszczyka, T. Wojciechowskiego, A. Affeltowicza, J. Rogali, Ł Błaszczyka. Brał udział w międzynarodowych festiwalach muzycznych takich jak: Schleswig Holstein Musik Festival, Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju, Osorske Glazbene Večeri, Grieg in Bergen. Występował z Soyoung Yoon, Bartłomiejem Niziołem, Aleną Baevą, Veriko Tchumburidze, Soo Been Lee, Reiko Otani, Mei Diyang, Jarosławem Brękiem, Rafałem Kwiatkowskim, Ludmilą Pavlovą… Pojawia się na 30 płytach CD w repertuarze kameralnym. Laureat Fryderyka. Oficjalny pianista międzynarodowych konkursów skrzypcowych: Joachima w Hanowerze, Brittena w Londynie, wielokrotnie otrzymywał na nich nagrody dla najlepszego pianisty, w tym na konkursach Szymanowskiego (Łódź 1997), Wieniawskiego (Poznań 2011), Chaczaturiana (Erywań 2012). Obecnie jest profesorem katedry kameralistyki fortepianowej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Prowadzi kursy mistrzowskie, był jurorem międzynarodowych konkursów kameralnych w Pekinie i Łodzi.

Ankieta:

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Szkocja, szczególnie Edynburg i wyspa Arran. Chciałbym tam bywać częściej. Choć niedawna pierwsza wizyta w Tokio i spacery w okolice miejsc z książek Haruki Murakamiego wywarły na mnie niesamowite wrażenia.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym
Emerytem, chyba…

Za największy sukces artystyczny uważam
Jeszcze nie nadszedł. Może będzie to dzisiejszy występ z muzykami Filharmonii Opolskiej?
A największą satysfakcję przynoszą mi recitale ze skrzypaczką Soyoung Yoon.

Człowiek, którego podziwiam
Moja żona.

Co lubię czytać
Mam okresy fascynacji pisarzami lub tematami. Kiedyś Lem, Fiedler, Nabokov, Sapkowski, Dick, Mo Yan, Le Clezio, Pamuk, rdzenni mieszkańcy Ameryki, prehistoria… Mógłbym długo wymieniać. Szczerze mówiąc – ostatnio raczej słucham książek w formie audiobooków. Czytałem, a teraz słucham – nałogowo. Lubię wracać do niektórych książek i czytać je po kilka razy. Już się szykuję do ponownej lektury powieści Murakamiego. Tym razem mając przed oczami miejsca w których się wiele z nich rozgrywa. No i czekam na polskie tłumaczenie jego ostatniej powieści!

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Kwintet fortepianowy Johannesa Brahmsa. Wykonując go spełniam swoje młodzieńcze marzenia.

 

fot. Krzysztof Bylica

Karolina Koczur – skrzypce

Wybitna skrzypaczka o bogatym i różnorodnym doświadczeniu muzycznym. Swoją drogę rozpoczęła w Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod okiem cenionego profesora Wiesława Kwaśnego. Jej zaangażowanie i talent skłoniły ją do kontynuowania studiów na jednej z czołowych europejskich uczelni Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, gdzie miała zaszczyt studiować pod kierunkiem profesora Stefana Kamilarova. Karolina przez całą swoją karierę dążyła do ciągłego doskonalenia swojego rzemiosła, uczestnicząc w licznych kursach mistrzowskich u cenionych artystów, takich jak Ilya Gruberts, Krzysztof Węgrzyn, Tomasz Tomaszewski, Grigorij Żyslin. Jej dążenie do doskonałości zostało docenione występami solowymi z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej i Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Opolskiej.

Jej pasją jest muzyka kameralna i orkiestrowa,  obecnie pełni funkcję zastępcy koncertmistrza Filharmonii im. J. Elsnera w Opolu. Jej praca zaowocowała także współpracą ze znanymi w Polsce zespołami orkiestrowymi, m.in. z Orkiestrą NFM Leopoldinum, Orkiestrą Kameralną AUKSO i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Wraz z nimi gościła na scenach prestiżowych festiwali w Europie i na świecie, m.in. na Istanbul Music Festival, Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie czy IMF Asia-Syberia-Europe.

Muzyczna podróż Karoliny została wzbogacona współpracą z cenionymi dyrygentami i solistami, w tym między innymi z Danielem Hardingiem, Krzysztofem Pendereckim, Clemensem Hagenem i Gautierem Capuçonem. Jej kunszt można było podziwiać na licznych festiwalach kameralnych w Polsce i Europie, m.in. Muzyka w Starym Krakowie, Wratislavia Cantans, Aurora Chamber Music Festival, Gustav Mahler Chamber Festival Bolzano.

Zawsze chętna do odkrywania nowych horyzontów, Karolina ostatnio zagłębiła się w świat muzyki dawnej i gry na skrzypcach barokowych. Swoją pasję realizowała w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, studiując pod okiem cenionego polskiego skrzypka barokowego, profesora Zbigniewa Pilcha.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Mój dom rodzinny.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
W mojej aktualnej sytuacji życiowej pewnie byłabym mamą na pełen etat lub łączyła macierzyństwo z jakąś pracą zdalną.

Za największy sukces artystyczny uważam
Po cichu liczę, że ten jest wciąż przede mną.

Człowiek, którego podziwiam
Jest wielu ludzi, których podziwiam. Ostatnio na podium jest moja siostra, która jest jednym ze zdolniejszych krystalografów młodego pokolenia w naszym kraju.

Co lubię czytać
Powieści, reportaże, biografie. Bardzo cenię literaturę piękną, bo można dzięki niej na chwilę oderwać się od otaczającego świata.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Uwielbiam symfonie Mahlera, zwłaszcza Symfonię nr 4. Granie jej zawsze sprawia mi bardzo dużo satysfakcji, jest niezwykle magiczna.

 

fot. Przemysław Wachowiak

Andżelika Chorzempa – skrzypce

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Kiejstuta i Grażyny Bacewiczów w Łodzi. Jest laureatką konkursów kameralnych rangi międzynarodowej oraz ogólnopolskiej m.in.: I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Orkiestr Smyczkowych w Bydgoszczy, I nagroda w IX edycji The World Orchestra Festival w Wiedniu, II nagroda na Nouvelles Etoiles International Youth Music Competition (Paryż), III Nagroda na 9. Turnieju kameralnym w trzech odsłonach.

Brała udział w licznych festiwalach (Saaremaa Opera Festiwal, Emanacje, Grafenegg) a także kursach muzycznych. W jej dorobku znajdują się cztery pozycje płytowe: Grażyna Bacewicz – Music for String Orchestra, Primuz Chamber Orchestra, DUX; ARISTOCRATS with PRIMUZ Chamber
Orchestra; Maciej Staszewski – On The Trial, DUX; Music inspirations by Jerzy Mądrawski, Primuz Chamber Orchestra, DUX oraz liczne nagrania ścieżek filmowych i serialowych.

W latach 2021–2023 pracowała na stanowisku zastępcy oraz lidera II skrzypiec w Operze Śląskiej. Obecnie pracuje na stałe w Primuz Chamber Orchestra oraz w Filharmonii Opolskiej.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Każde miejsce, w którym czuję spokój i radość.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Prawdopodobnie psychologiem ale wolę tego nie sprawdzać.

Za największy sukces artystyczny uważam
Myślę, że sukcesu należy szukać w małych rzeczach.

Człowiek, którego podziwiam
Podziwiam moich rodziców.

Co lubię czytać
Lubię czytać biografie – najczęściej kompozytorów, literaturę piękną, czasem poezję.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
V Symfonia Szostakowicza.

 

fot. Paweł Borecki

Agnieszka Kulka – skrzypce

Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat w Państwowej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. F. Chopina w Bytomiu. W 2006 roku ukończyła studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec profesora Janusza Skramlika. Podczas studiów uczestniczyła w licznych kursach, warsztatach i festiwalach. Grała w zespołach kameralnych, barokowym i wokalno-instrumentalnych. Opracowywała utwory fortepianowe i organowe na kwartet smyczkowy, m.in. twórczość Moritza Brosiga. Współpracowała z orkiestrami i zespołami, m.in. Cameratą Impuls, Operą Śląską, Zagłębiowską Sceną Muzyczną, Gliwickim Teatrem Muzycznym i Orkiestrą Muzyki Nowej.

W latach 2007–2012 prowadziła klasę skrzypiec w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Opolu.

W 2006 roku rozpoczęła pracę w Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera, uczestnicząc w wielu koncertach symfonicznych i kameralnych. Jako członkini orkiestry kameralnej działającej przy Filharmonii Opolskiej, odbyła wiele koncertów w regionie oraz za granicą, m.in. w Niemczech, Brazylii i Argentynie.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Domek z widokiem na góry.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Pomagałabym dzieciom jako psycholog lub pedagog.

Za największy sukces artystyczny uważam
Każdy występ, który wywołał u słuchacza wzruszenie lub pozytywne emocje.

Człowiek, którego podziwiam
Moi Rodzice.

Co lubię czytać
Książki biograficzne, historyczne i wszystkie te, które czytam wspólnie z moimi córkami.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Symfonie Ludwiga van Beethovena i Koncert na dwoje skrzypiec Jana Sebastiana Bacha.

 

fot. Grzegorz Krause

Natallia Zhukava – skrzypce

Edukację muzyczną rozpoczęła w swoim rodzinnym mieście – Mińsku, gdzie ukończyła z wyróżnieniem College Muzyczny im. M. Glinki. Jest absolwentką klasy skrzypiec oraz dyrygentury symfonicznej. Jako kameralistka jest laureatką I miejsca na międzynarodowym konkursie Krymska Wiosna w Jałcie. W latach 2012–2017 studiowała na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie doskonaliła swój warsztat pod okiem profesora Bartosza Bryły. Uczestniczyła w licznych kursach i warsztatach mistrzowskich. W latach 2015–2017 grała w awangardowej orkiestrze kameralnej Sound Factory Orchestra, występując m.in. w Belgii, Niemczech i Niderlandach. Od 2020 r. jest członkinią kwartetu smyczkowego UpBeat oraz solistką zespołu Operetki Wrocławskiej. Od 2017 r. jest skrzypaczką Filharmonii Opolskiej, ponadto miała okazję współpracować z Filharmonią Wrocławską NFM, Filharmonią Dolnośląską oraz Filharmonią Sudecką.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Tam, gdzie nie ma sztucznego światła i dobrze widać gwiazdy.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Astronomką.

Za największy sukces artystyczny uważam
Liczę na to, że jest jeszcze przede mną.

Człowiek, którego podziwiam
W każdej bliskiej mi osobie znajduję coś inspirującego.

Co lubię czytać
Literaturę dokumentalną, naukową, podróżniczą i fantastykę naukową.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Trio fortepianowe g-moll op. 1 Elegijne S. Rachmaninova.

 

fot. Karol Adam Sokołowski

Anna Wałek – altówka

Skrzypaczka oraz altowiolistka. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec prof. Jarosława Pietrzaka. W 2016 roku studiowała w Wiedniu, gdzie pracowała pod okiem prof. Ernsta Kovacica. W 2021 roku ukończyła studia w Universität für Musik und darstellende Kunst Graz w klasie prof. Maighread McCrann – koncertmistrz Radio Symfoniker Orchester Wien.

Współpracuje z takimi orkiestrami jak Opera Ballet Vlaanderen, NFM Orkiestra Leopoldinum, NFM Filharmonia Wrocławska czy Baltic Sea Philharmonic. Występowała na festiwalach: George Enescu Festival, Merano Music Festival, Usedomer Musik Festival i Rheingau Musik Festival oraz uczestniczyła w nagraniach dla wytwórni Deutsche Grammophon, Sony Classical oraz Warner Music Poland. Koncertowała z wieloma wybitnymi dyrygentami i solistami m.in. Radkiem Baborákiem, Aleną Baevą, Bomsori Kim, Gidonem Kremerem, Vasily Petrenko, Alexandrem Toradze czy Kristjanem Järvi. Jako muzyk orkiestrowy występowała w wielu znakomitych salach koncertowych Europy i świata m.in. Konzerthaus Berlin, Konzerthaus Wien, Elbphilharmonie Hamburg, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Tschaikovsky Concert Hall w Moskwie czy Orchestra Hall w Chicago.

Jako kameralistka występowała na licznych koncertach: Muzyka ocalona, Silent Voices, Musicans from Belgium to Ukraine w ramach festiwalu Walden Festival Brussels, Concert d’Automne podczas Vevey Spring Classical Festival, a w 2016 roku jako członek Art Chamber Ensemble zagrała koncert w Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Obecnie pracuje na stanowisku muzyk tutti – skrzypce w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu oraz studiuje w klasie altówki prof. Michała Mickera na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Trudno wybrać jedno. Uwielbiam podróżować i poznawać nowe miejsca, ale zgadzam się z powiedzeniem „wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej”.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Inżynierem energetyki albo programistą. A może szefem kuchni urokliwej restauracji w Toskanii z małą winiarnią?

Za największy sukces artystyczny uważam
Chyba wciąż na niego pracuję, ale doceniam wszystko co mogłam do tej pory osiągnąć.

Człowiek, którego podziwiam
To zdecydowanie moi rodzice i siostra.

Co lubię czytać
Przewodniki turystyczne i książki kulinarne.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Verklärte Nacht Schönberga, pierwszy utwór który miałam okazję zagrać w orkiestrze na altówce.

 

fot. Michał Grocholski

Beata Jańta – altówka

Edukację artystyczną rozpoczęła w wieku 6 lat. Ukończyła Szkołę Muzyczną II stopnia w Kielcach w klasie altówki. W latach 1990–1995, kontynuowała naukę na studiach magisterskich w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W trakcie studiów rozwijała się artystycznie współpracując z Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Orkiestrą Kameralną w Słupsku, Teatrem Muzycznym w Gdyni oraz Filharmonią Świętokrzyską w Kielcach.
W latach 1994–1995 podjęła stałą współpracę z Filharmonią Bałtycką. Od 1996 r.  jest altowiolistką w orkiestrze Filharmonii Opolskiej. Wraz z nią zagrała wiele koncertów symfonicznych w Opolu, w Polsce i za granicą m.in. w Niemczech, Holandii, Belgii, Włoszech, Austrii i Chinach.
Koncertowała także z Orkiestrą Kameralną, działającą przy Filharmonii Opolskiej zarówno w Polsce, jak i za granicą. W 1998 r., z pasji do muzyki kameralnej powstał Kwartet Smyczkowy Con Amore, którego jest jedną z założycielek.
Z Kwartetem Con Amore zagrała liczne koncerty na scenie Filharmonii Opolskiej, w tym Koncerty Mikołajkowe dla dzieci, do których przygotowywała scenariusze i prowadzenie, Koncerty promenadowe, koncerty w ramach cyklu Filharmonia w Regionie oraz podczas Festiwalu Gaude Mater Polonia w Kielczy.

Obecnie kontynuuje swoją karierę jako muzyk Filharmonii Opolskiej, nieustannie poszerzając swoje horyzonty artystyczne.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Mój dom.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Pilotem – instruktorem szybowca.

Za największy sukces artystyczny uważam
Każdy koncert, związane z nim emocje i przychylność publiczności.

Człowiek, którego podziwiam
Moi nauczyciele, moja rodzina.

Co lubię czytać
Lubię sięgać po powieści historyczne, obyczajowe i sensacyjne.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Symfonia g-moll KV550 W.A. Mozarta.

 

fot. M. Grocholski

Agata Gawin-Gluza – wiolonczela

Rozpoczęła edukację muzyczną w Zespole Szkół Muzycznych w Wałbrzychu.

W 2006 roku ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie prof. Lidii Grzanki-Urbaniak. W tym samym roku została przyjęta na studia doktoranckie w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, które ukończyła w 2010 roku otrzymując tytuł naukowy doktor sztuki muzycznej w dziedzinie artystycznej instrumentalistyka.

W latach 2006–2011 była wykładowcą Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, a w latach 2007–2009 nauczycielem wiolonczeli w Zespole Szkół Muzycznych w Legnicy.

Pracowała również w Orkiestrze Kameralnej Leopoldinum na stanowisku muzyka solisty w grupie wiolonczel oraz w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. W 2008 roku za swe osiągnięcia artystyczne została nagrodzona stypendium Rady Miejskiej Wałbrzycha.

Brała udział w wielu konkursach wiolonczelowych. Jest laureatką Konkursu Małych Form Instrumentalnych we Wrocławiu (III nagroda), Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Ludwiga van Beethovena w Hradec nad Moravici w Czechach (wyróżnienie) oraz Konkursu Wiolonczelowego im. Janiny Garści w Stalowej Woli (wyróżnienie). Swoje umiejętności uzupełniała podczas warsztatów i kursów mistrzowskich m.in. Międzynarodowych Kursów Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu, Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Darłowie, Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Kołobrzegu oraz Mistrzowskiego Kursu Kameralnego we Wrocławiu. Miała możność brać udział w lekcjach mistrzowskich u takich pedagogów jak: Krystyna Borucińska, Stanisław Firlej, Lidia Grzanka-Urbaniak, Kazimierz Michalik, Andrzej Orkisz, C. Reichardt, Tomasz Strahl, J. Taulis, U. Tischbierek oraz P. Uyterlinde.

Stale pogłębia doświadczenie zawodowe biorąc udział w licznych koncertach jako solistka i kameralistka. Uczestniczyła w prestiżowych festiwalach muzycznych: Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Warszawska Jesień, Poland 2006 w Trondheim w Norwegii, Wieczory w Arsenale we Wrocławiu, Koncerty pod lipą w Łazienkach Królewskich w Warszawie, Podróże po strunach we Wrocławiu, Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera w Warszawie, Muzyka w Muzeum w Legnicy oraz w Walimskim Lecie Muzycznym.

Odbyła też liczne koncerty w Niemczech i w Czechach. Wraz z Kwintetem fortepianowym Filharmonii Opolskiej wystąpiła na Światowej Wystawie – Shanghai EXPO 2010.

Obecnie jest koncertmistrzem grupy wiolonczel w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu.

 

Fot. Maja Iga Pictures

Marta Ryś – wiolonczela

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W 2015 r. ukończyła studia magisterskie w klasie wiolonczeli dr. hab. Piotra Janosika oraz adt. dr. Adama Krzeszowca. Podczas studiów uczestniczyła w kursach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Dominika Połońskiego, Kazimierza Michalika. Brała udział w warsztatach orkiestrowych: I Culture Orchestra, Młoda Filharmonia AUKSO, Akademia Orkiestrowa Narodowego Forum Muzyki. W latach 2016–2023 była wiolonczelistką Orkiestry Kameralnej Miasta Jaworzna Archetti . W 2023 r. rozpoczęła pracę w Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera. Współpracuje również z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, udziela się jako muzyk także w innych zespołach i projektach oraz współtworzy kwartet smyczkowy Nature String Quartet. Oprócz działalności koncertowej zajmuje się także edukacją muzyczną prowadząc zajęcia wykorzystujące relaksacyjne i terapeutyczne właściwości muzyki oraz przygotowuje i prowadzi interaktywne koncerty. Obecnie doskonali swoje umiejętności wykonawcze studiując kameralistykę instrumentalną na studiach magisterskich w Akademii Muzycznej w Katowicach pod okiem profesora Arkadiusza Kubicy.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Chyba najbardziej lubię być w drodze, najlepiej z miłym towarzystwem.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Nauczycielem, co w sumie się nie wyklucza.

Za największy sukces artystyczny uważam
Uważam, że dla artysty sukcesem jest ciągłe rozwijanie i doskonalenie swojej sztuki.

Człowiek, którego podziwiam
Wielu ludzi podziwiam, jeśli chodzi o wiolonczelistów, to chyba ostatnio Sol Gabetta.

Co lubię czytać
Biografie i książki oparte na faktach, jestem również wielką miłośniczką literatury dziecięcej.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Pierwsza moja myśl to Suity wiolonczelowe Jana Sebastiana Bacha.

Projekt i realizacja: netkoncept.com