Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
lipiec 2024
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
1
2
3
4
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
6 kwietnia 2018, piątek | 19:00
Koncert Dyplomantów Szkół Muzycznych

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
Uczniowie klas dyplomowych Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. F. Chopina w Opolu oraz Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im W. Lutosławskiego w Nysie:

Eva Pola Czyżewska-Grylak – skrzypce /PSM Opole/
naucz. Barbara Zwolińska-Kobiela

Jemina Cieśla – skrzypce /PSM Opole/
naucz. Barbara Zwolińska-Kobiela

Łukasz Ciesiołkiewicz – wibrafon, marimba /PSM Opole/
naucz. Adam Kędzia

Szymon Gacek – wibrafon, marimba /PSM Opole/
naucz. Adam Kędzia

Magdalena Chudzikiewicz – flet /PSM Opole/
naucz. Małgorzata Matuszczak

Marek Wocka – klarnet /PSM Opole/
naucz. Grzegorz Okoń

Małgorzata Duda – śpiew /PSM Opole/
naucz. Rafał Żurakowski

Krzysztof Kołodziejczyk – śpiew /PSM Opole/
naucz. Rafał Żurakowski

 

Łukasz Jagiełło – skrzypce /PSM Nysa/
naucz. Krzysztof Sala

Tomasz Wojdyła – fortepian /PSM Nysa/
naucz. Bogusława Kos

Weronika Kaczaniuk –  śpiew /PSM Nysa/
naucz. Agnieszka Niewiadomska

Miłosz Kula – dyrygent

Czas w muzyce ma wymiar szczególny…
Wymiar zbudowany trwaniem motywów  i oddechem  muzycznych fraz. Tak oto powstaje  absolutnie wyjątkowa panorama brzmień – Wypełniona dźwiękiem i ciszą – jednakowo ważnymi w „matematyce” każdego taktu w utworze. Wymowny dialog brillante i kantyleny. Legato i staccato. Dialog dynamicznego presto i zmuszającego do refleksji adagio. Wielkie emocje ukryte  w piano i forte !
I te niezwykłe parady ćwierćnut, ósemek, półnut…………!
W każdym utworze w niepowtarzalnym,  fantastycznym szyku.
– Oto po raz kolejny batuta Dyrygenta przewodzić będzie Solistom i Orkiestrze w labiryncie  muzycznych zdarzeń – w świecie muzycznej ekspresji wielkich Mistrzów.  

Małgorzata Kowalska-Waloszczyk

Podczas koncertu odbędzie się kwesta na rzecz Opolskiego Hospicjum Betania.

Miłosz Kula

Dyrygent i muzykolog. Absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie klarnetu prof. Jana Tatarczyka oraz licencjackich i magisterskich w klasie dyrygentury dr. Wojciecha Rodka. Równolegle ze studiami muzycznymi ukończył muzykologię na Uniwersytecie Wrocławskim, którą zgłębiał pod kierunkiem profesorów: Macieja Gołąba, Bożeny Muszkalskiej i Remigiusza Pośpiecha. Jest zatrudniony we wrocławskiej Akademii Muzycznej na stanowisku asystenta.
Otrzymał nagrody i wyróżnienia na konkursach zespołów kameralnych w Szczecinie, Jaworze i Wrocławiu. Jest półfinalistą I Ogólnopolskiego Konkursu dla Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu. Był współzałożycielem oraz prezesem Wrocławskiej Orkiestry Młodzieżowej, z którą współtworzył szereg projektów orkiestrowych w kraju i za granicą.

Jako muzyk orkiestrowy, chórzysta, solista i kameralista brał udział w wielu wydarzeniach artystycznych o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej. Był chórzystą Chóru Filharmonii Wrocławskiej, współpracował z Chórem Kameralnym Senza Rigore, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu i Agencją Artystyczną ProMusica. Koncertował w Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Rosji i Szwajcarii.
W roli dyrygenta zadebiutował podczas festiwalu Eurochestries w 2010 roku w Almerii (Hiszpania). Miał okazję prowadzić koncerty w ramach Festiwali Clarimania we Wrocławiu i Brand New Music Festival w Katowicach, a także występować z orkiestrami filharmonicznymi w Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach, Katowicach, Rzeszowie, Ołomuńcu (Republika Czeska), Berlin Sinfoniettą, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną i Sound Factory Orchestra. W latach 2014-2015 współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Występował z takimi solistami jak m.in. Bartosz Koziak, Ewa Biegas, Aleksander Teliga, Jacek Mirucki.
Brał udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. Rafała J. Delekty, Lawrence’a Gwozdza, Florent Héau, Jacka Kaspszyka, Colina Mettersa, Tadeusza Strugały oraz Alima Szacha.

Miłosz Kula zajmuje się również działalnością naukową. Uczestniczył w ekspedycji etnomuzykologicznej w okolice Irkucka, badając ślady obecności polskiego repertuaru. Wygłaszał referaty na konferencjach naukowych w Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kierował czterema grantami badawczymi. W swojej aktualnej aktywności naukowej koncentruje się na twórczości instrumentalnej Carla Dittersa von Dittersdorfa oraz na polskiej muzyce instrumentalnej I połowy XIX wieku. Jest autorem dziewięciu publikacji naukowych, prowadzi bogatą działalność prelegencką i popularyzatorską, opatrując słowem wiążącym koncerty w ramach festiwali muzycznych na Dolnym Śląsku.
Od 2014 roku jest doktorantem w zakresie muzykologii na Uniwersytecie Wrocławskim (promotor: prof. Remigiusz Pośpiech). Studia doktoranckie z zakresu dyrygentury (rozpoczęte również 2014 roku) pod kierunkiem prof. Mirosława Jacka Błaszczyka w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach zostały zwieńczone nadaniem stopnia doktora sztuki we wrześniu 2017 roku.

Projekt i realizacja: netkoncept.com