
Wstęp bezpłatny
Miejsce:
Kościół pw. św. Bartłomieja w Głogówku.
Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Choir of the Moravian Theatre
Michael Dvořák – przygotowanie chóru
Ilona Krzywicka – sopran
Anna Bernacka – mezzosopran
Adam Sobierajski – tenor
Remigiusz Łukomski – bas
Jakub Chrenowicz – dyrygent
W programie:
Ludwig van Beethoven – IX Symfonia d-moll op. 125 (90′)

Ilona Krzywicka – sopran
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Poznaniu (klasa prof.G.Flicińskiej-Panfil) i następnie doskonaliła swoje umiejętności w Atelier Lyrique w Operze Narodowej w Paryżu. Kontrakt w Operze Paryskiej trwał trzy lata i zwieńczony został prestiżową nagrodą Prix Lyrique L’ AROP 2012 (najlepsza solistka sezonu) Swój warsztat wokalny doskonaliła pod okiem wybitnej śpiewaczki Prof. Teresy Żylis-Gara.
Zadebiutowała na scenie w roku 2008 tytułową rolą w Halce Moniuszki, podczas plenerowego spektaklu w Pałacu w Radziejowicach. W 2019 roku powróciła do roli Halki i wykonywała ją na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie w reżyserii Agnieszki Glińskiej i dyrekcją Łukasza Borowicza.Spektakl został zarejestrowany i jest dostępny na platformie vod.teatrwielki.pl
W latach 2009-2025 występowała m.in. w Opéra Bastille oraz Palais Garnier w Paryżu,Teatro Real w Madrycie, Théâtre National de Bordeaux en Aquitaine, Pfalztheater Kaiserslautern, Staatstheater
Cottbus, Theater und Orchester Heidelberg, Theater Heilbronn, Teatrze Janacka w Brnie, Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, Brandenburger Theater, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Opera Nova w Bydgoszczy, Operze Wrocławskiej, Operze Podlaskiej, Operze Bałtyckiej, Operze na Zamku w Szczecinie, Operze Krakowskiej.
Ponadto występowała podczas koncertów w filharmoniach w Polsce oraz Villa Medici w Rzymie, L’Auditori w Barcelonie, a także w Wielkiej Brytanii, Grecji, Francji, Rosji, Austrii, Niemczech, na Litwie oraz w Tajlandii.
Jest laureatką wielu konkursów krajowych i zagranicznych.
W dorobku posiada role: Cio-Cio-San (Madama Butterfly G.Puccini), Jenufa (Jenufa L.Janáček), Mimi & Musetta ( Cyganeria, G.Puccini), Aida ( Aida, G.Verdi), Tatiana ( Eugeniusz Oniegin, P.Czajkowski), Rusałka (Rusałka, A.Dvorak), Micaela (Carmen, G Bizet), Maria ( Mazepa, P. Czajkowski), Małgorzata (Faust, C.Gounod), Sylva ( Księżniczka Czardasza I.Kalmana), Mrs Ann Maurrant (Street Scene, K.Weill) Mirandolina (Mirandolina, B.Martiů) , Mozarta : Contessa Almaviva ( Le nozze di Figaro), Donna Anna (Don Giovanni), Pamina & I Dama (Czarodziejski flet) , Arminda ( La finta giardiniera), Eurydyka (Orfeusz i Eurydyka, K.Glucka)
Artystka wykonuje także muzykę kantatowo-oratoryjną oraz pieśni. W Jej repertuarze znajdują się tak znakomite dzieła jak: W.A.Mozarta : Msza Koronacyjna KV 317 i Requiem d-moll ,14 Symfonia D.Szostakowicza, Completorium G.G.Gorczyckiego , Stabat Mater J.Haydna, G.Rossiniego, A.Dvoraka, G.B.Pergolesiego oraz L.Boccheriniego, La Vierge J.Massenet, 3 Symfonia Kaddish L.Bernsteina, Angelus W.Kilara , Requiem J.Brahmsa, A.Schnittke, Egmont oraz IX Symfonię L.van Beethovena.
W grudniu 2023 artystka wzięła udział w prawykonaniu “Te Deum” P.Mossa w Filharmonii Podkarpackiej a w październiku 2024 dokonała prawykonania “Symfoni lirycznej” do poezji francuskiej P.Mossa w Filharmonii Świętokrzyskiej.
W maju 2025 wystąpiła podczas jubileuszu 80 lecia Filharmonii Śląskiej w Spodku w Katowicach i razem z 1000 artystami na scenie wykonała 8 Symfonię Mahlera ( II sopran). Koncert jest dostępny na medici.tv
Niedawno ukazała się Jej pierwsza solowa płyta z najpiękniejszymi utworami “Ave Maria” oraz wspaniałym pianistą Michałem Francuzem.

Adam Sobierajski – tenor
Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach w klasie śpiewu prof. Alicji Słowakiewicz – Wolańskiej. Solista Opery Krakowskiej oraz Opery Śląskiej w Bytomiu. Jest laureatem IV (2006r.) i II (2008r.) nagrody na Konkursie Operetkowym im. I. Borowickiej w Krakowie. W 2008r. zdobył wyróżnienie i 4 nagrody specjalne ( w tym dla Najlepszego Tenora ) na Międzynarodowym Konkursie Operowym im. A. Didura w Bytomiu. Jest również zdobywcą III nagrody na I Europejskim Konkursie Tenorów w Sosnowcu (2009r.). W 2014 r. występował w muzycznym programie TVP2 „SuperSTARcie „ reprezentując gatunek muzyczny – Opera . Ponadto gościnnie współpracuje z Operą Wrocławską , Operą Nova w Bydgoszczy, Opera i Filharmonia w Białymstoku, Teatrem Wielkim w Łodzi. Prowadzi również bogatą działalność koncertową występując w takich miejscach jak NOSPR w Katowicach oraz Filharmonie : Zabrzańska, Śląska, Krakowska, Łódzka, Bydgoska, Płocka, Toruńska, Opolska, Olsztyńska. Jego repertuar obejmują główne partie operowe m.in. jak: Tamino (Czarodziejski flet), Don Ottavio (Don Giovanni), Ferrando (Cosi Fan Tutte), Almaviva (Cyrulik Sewilski), Don Narcisio (Turek w Italii), Nemorino (Napój Miłosny), Ernesto (Don Pasquale), Leicester (Maria Stuarda), Alfred (La Traviata), Leński (Eugeniusz Oniegin), Rodolfo (Cyganeria), Federico (Don Desiderio), Bona Sforza ( Zygmunt II August) oraz operetkowe jak: Alfred (Zemsta Nietoperza), Adam (Ptasznik z Tyrolu), Su-Czong (Kraina Uśmiechu), Tassilo (Hrabina Marica), Edwin (Księżniczka Czardasza), Barinkay (Baron Cygański), Arysteusz Pluton (Orfeusz w Piekle). Za swoje artystyczne dokonania dwukrotnie odznaczony nagrodą Ministra Kultury i Sztuki „Zasłużony Działacz Kultury”. W 2017 r. uhonorowany nagrodą „Laur Knurowa” przyznawaną przez Radę Miasta za rozsławianie swojej rodzinnej miejscowości, a w 2024 r. za dokonania artystyczne otrzymał od Ministra Kultury i Sztuki brązowy medal „Gloria Artis”.

Jakub Chrenowicz – dyrygent
Kierownik artystyczny i Pierwszy dyrygent Filharmonii Opolskiej im. J. Elsnera, Pierwszy Dyrygent Filharmonii Koszalińskiej im. S. Moniuszki, szef Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, Kierownik Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego, doktor habilitowany, profesor Akademii Muzycznej w Poznaniu.
W latach 2010-2012 pełnił funkcję asystenta dyrektora Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Stanowisko to objął zaraz po ukończeniu z wyróżnieniem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej Jerzego Salwarowskiego. W ramach programu LLP-Erasmus kształcił się także w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie n/Menem oraz był stypendystą Accademia Musicale Chigiana, gdzie studiował pod kierunkiem Gianluigiego Gelmettiego. W 2016 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie otrzymał stopień doktora, promotorem doktoratu był prof. Antoni Wit. W roku 2019, również na UMFC, uzyskał stopień doktora habilitowanego.
W roku 2016 otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Dyrygent.
W 2019 został laureatem Medalu Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego, nagrody przyznawanej wybitnym poznańskim twórcom, którzy nie ukończyli trzydziestego roku życia.
Artysta koncertował z takimi zespołami, jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Gran Teatre del Liceu, Janačkova Filharmonia w Ostrawie, Brandenburgisches Staatsorchester we Frankfurcie nad Odrą, Kammerorchester Berlin, Sinfonietta Cracovia, orkiestry Filharmonii Poznańskiej, Krakowskiej, Łódzkiej, Pomorskiej, Bałtyckiej, Śląskiej, Opolskiej i innymi.
W sezonie artystycznym 2012/2013 pełnił funkcję pierwszego dyrygenta Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
W sezonie artystycznym 2011/2012 Jakub Chrenowicz zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, gdzie powierzono mu kierownictwo muzyczne premiery Polskiego Baletu Narodowego Opowieści biblijne. W kolejnych sezonach prowadził szereg przedstawień operowych (Straszny Dwór Stanisława Moniuszki) i baletowych (Święto Wiosny Igora Strawińskiego, Tańczmy Bacha, Perły XX wieku).
W październiku 2013 zadebiutował z orkiestrą i chórem Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, podczas przedstawień Polskiego Baletu Narodowego w tym słynnym teatrze.
W maju 2015 roku objął kierownictwo muzyczne spektaklu Casanova w Warszawie w choreografii Krzysztofa Pastora; był również autorem koncepcji muzycznej tego przedstawienia. Spektakl został wskazany przez redakcję magazynu Dance Europe jako jedna z czterech najważniejszych światowych premier baletowych sezonu.
Prowadził również przedstawienia w Operze Wrocławskiej (Halka S. Moniuszki, Coppelia L. Delibes’a, Giselle A. Adama) w Teatrze Wielkim w Łodzi (m.in. Święto wiosny I. Strawińskiego, Krzesany W. Kilara, Don Kichot L. Minkusa ) oraz Operze Bałtyckiej w Gdańsku (Straszny Dwór S. Moniuszki).
Występował ze znakomitymi solistami, m.in. z Alexandrem Gavrylyukiem, Daniilem Trifonovem, Julianną Awdiejewą, Dang Thai Sonem, Piotrem Palecznym, Peterem Jablonskim, Kają Danczowską, Soyoung Yoon, Patrickiem Gallois, Jadwigą Rappé, Olgą Pasiecznik, Krzysztofem Jakowiczem, Konstantym Andrzejem Kulką, Tomaszem Strahlem, Bartłomiejem Niziołem, Jakubem Jakowiczem, Łukaszem Długoszem, Szymonem Nehringiem, Leszkiem Możdżerem, Davidem Krakauerem.
Dorobek nagraniowy dyrygenta zawiera m.in. CD z prapremierowym nagraniem IX Symfonii Krzysztofa Meyera z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej i Chórem Filharmonii Krakowskiej (DUX), rejestrację Verklärte Nacht Schönberga i Metamorfoz Straussa z Marcinem Suszyckim i Kameralną Orkiestrą Smyczkową AMP (DUX). Ponadto nagranie Audio-Video Te Deum Zbigniewa Kozuba zamówionego na 100-lecie AMP (wyd. AMP), CD z muzyką G. Bacewicz, W. Lutosławskiego, M. Karłowicza, K. Kurpińskiego z Płocką Orkiestrą Symfoniczną (DUX). Ponadto artysta zarejestrował 2 CD oraz DVD z muzyką Witolda Lutosławskiego z Orkiestrą Filharmonii Koszalińskiej (Acte Prealable oraz wyd. FK). Z Orkiestrą Akademii Muzycznej w Poznaniu nagrał 3 płyty z muzyką kompozytorów poznańskich (Z. Kozuba, J. Stalmierskiego, A. Kroschela).
Choir of the Moravian Theatre
Chór Morawskiego Teatru w Ołomuńcu stanowi nieodzowną część zespołu artystycznego zarówno Morawskiego Teatru, jak i Morawskiej Filharmonii w Ołomuńcu. To profesjonalne ciało artystyczne odgrywa kluczową rolę w realizacji przedstawień operowych oraz musicalowych. Z biegiem lat Chór Operowy w Ołomuńcu ugruntował swoją pozycję jako ceniony zespół artystyczny, znacząco wzbogacający dziedzictwo kulturowe miasta Ołomuniec oraz całego regionu Moraw.
Repertuar chóru obejmuje szerokie spektrum uznanych dzieł – od oper, przez operetki, aż po musicale. W ostatnich latach zespół angażuje się także w projekty koncertowe – w 2024 roku, we współpracy z Filharmonią Janáčka w Ostrawie, zaprezentował premierę utworu Cantico delle creature autorstwa Jiříego Trtíka.
Chór uczestniczy również w projektach specjalnych oraz spektaklach plenerowych. Jednym z najnowszych wydarzeń była światowa premiera site-specific opery Malý třesk (Mały trzask), w ramach której wykonał kompozycję Marka Piačka Purkyněgo Duch jest, jenž smíří protivy (Duch jest tym, który godzi przeciwieństwa).
W listopadzie 2024 roku chór wystąpił wspólnie z zespołem Opery i Operetki Morawskiego Teatru Ołomunieckiego podczas międzynarodowego festiwalu Janáček Brno, prezentując inscenizację opery Jenůfa Leoša Janáčka w reżyserii kierowniczki artystycznej zespołu, Veroniki Kos Loulovej.
Od sezonu 2024/25 funkcję chórmistrza zespołu pełni Michael Dvořák.
Michael Dvořák – przygotowanie chóru
Dyrygent i chórmistrz pochodzenia czeskiego.
Obecnie pełni funkcję chórmistrza Chóru Teatru Morawskiego. W latach 2021–2023 był drugim chórmistrzem Czeskiego Chóru Filharmonicznego z Brna.
Po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego w Jeseníku studiował przez dwa lata grę na fortepianie w Konserwatorium im. Janáčka w Ostrawie pod kierunkiem Xenie Hranickiej. W 2021 roku ukończył studia magisterskie z zakresu dyrygentury chóralnej na Akademii Muzycznej im. Janáčka w Brnie w klasie Pavla Koňárka.
Od najmłodszych lat zajmuje się grą na fortepianie i organach, muzyką sakralną oraz śpiewem. W latach 2017–2020 był chórmistrzem i dyrektorem artystycznym zespołu Morawscy Madrigaliści z Kroměříža. Współpracował również jako chórmistrz z Czeskim Chórem Akademickim (chórmistrz Michal Vajda).
Od 2019 roku był śpiewakiem w Czeskim Chórze Filharmonicznym z Brna, gdzie następnie objął stanowisko asystenta, a w latach 2021–2023 drugiego chórmistrza.
W sezonie 2023–2024 współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Radia Czeskiego w Pradze jako asystent muzyczny głównego dyrygenta Petra Popelki, a także jako klawiszowiec i archiwista nutowy orkiestry.
Od 2024 roku jest członkiem renomowanego męskiego kwartetu wokalnego Q VOX, w którym śpiewa jako baryton i pełni funkcję dyrektora artystycznego zespołu.
Wspólnie z Czeskim Chórem Filharmonicznym z Brna przygotował szeroki repertuar dzieł wokalno-instrumentalnych, m.in.: Stabat Mater F. Poulenca, Pory roku J. Haydna, Dies irae A. Caldary, Messa da Gloria P. Mascagniego, Porgy and Bess G. Gershwina, Dido J. Nováka oraz Sinfonía Argentina D. Doury.
Na festiwalu operowym w Heidenheim przygotował kilka inscenizacji oper G. Verdiego — Il trovatore (2021), I due Foscari (2022), Don Carlo (2023), Giovanna d’Arco (2023) — a także Tannhäusera R. Wagnera (2022). Tę samą produkcję Tannhäusera prezentowano także w Teatro Comunale Luciano Pavarotti w Modenie oraz w Teatro Municipale w Reggio Emilia. W 2023 roku przygotował Tannhäusera również na Festiwal w Salzburgu.
Regularnie występował jako dyrygent z Czeskim Chórem Filharmonicznym z Brna w ramach jego abonamentowych cykli koncertowych.
Jako chórmistrz współpracował z licznymi orkiestrami i dyrygentami, m.in.: Gewandhausorchester Leipzig (Andris Nelsons), Dortmunder Philharmoniker (Gabriel Feltz, Jordan de Souza), Stuttgarter Philharmoniker, Orchestra dell’Emilia-Romagna Arturo Toscanini, Cappella Aquileia (Marcus Bosch), Orchestre Philharmonique de Strasbourg (Marko Letonja), Beogradska filharmonija (Gabriel Feltz), Orquesta Filarmonía De Madrid (Roberto Montenegro), Janáčkova filharmonie Ostrava (Andrey Boreyko, Philippe Bernold), Filharmonie Hradec Králové (Kaspar Zender) oraz Czech Virtuosi (Robert Kružík).
Wraz z Chórem Teatru Morawskiego brał udział w licznych znaczących wykonaniach dzieł wokalno-instrumentalnych, m.in.: światowej premierze The Little Bang Marka Piačka, Jenůfie Leoša Janáčka, La traviacie Giuseppe Verdiego, światowej premierze Cantico delle creature Jiříego Trtíka, Polowej mszy Bohuslava Martinů, Te Deum Antonína Dvořáka oraz Tosce Giacoma Pucciniego.