Filharmonia Opolska - logo
69. Sezon Artystyczny
CHODŹ DO FILHARMONII
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
Strzałka w lewo Luty 2021 Strzałka w prawo
powtśrczptsoni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7
5 marca 2021, piątek | 18:00
Oak Brothers – Koncert kameralny ONLINE
Obrona violi da gamba przed pretensjami wiolonczeli

Bilety 5 zł

Obrona violi da gamba przed pretensjami wiolonczeli
L'âge d'or de la viole de gambe (Złoty wiek violi da gamba)


DUET  OAK BROTHERS

Radosław Dembińskiviola da gamba
Szczepan Dembińskiwiolonczela barokowa

W programie:
Marin Marais, Michel Corette, Jean de Sainte-Colombe, Roland Pierre Marais, Jean-Baptiste Barrière.



Bilety na wirtualny koncert w cenie 5 zł można nabyć w kasie biletowej Filharmonii Opolskiej lub przez internet www.bilety.filharmonia.opole.pl
Instrukcja wejścia na koncert online:
Transmisja koncertu odbędzie się na stronie: filharmonia.opole.pl 

  • Po zakupie biletu na adres mailowy podany podczas sprzedaży otrzymacie Państwo dokładny adres strony, gdzie dostępny będzie koncert i dane do logowania.

  • Na stronie podanej w mailu należy zalogować się wpisując swój adres mailowy podany przy zakupie biletu oraz otrzymane na maila hasło.



Koncert online dostępny od 5.03.2021. godz. 18:00 do 2.04.2021.

Wykupienie biletu zezwala na dostęp przez cały ten okres.



 



Oak Brothers to formacja instrumentalna zajmująca się wykonawstwem muzyki minionych epok, szczególnie zaś baroku i klasycyzmu. Duet wykonuje oryginalne opracowania i aranżacje, wzbogacając program o kompozycje autorskie, a także nieustannie poszukując nowych źródeł inspiracji. Szeroki repertuar artystów obejmuje dzieła wielkich
i znanych mistrzów, jak też tych dziś już zapomnianych, a jednak niemniej intrygujących.  Zespół stawia na oryginalność brzmienia i różnorodność środków wyrazu. Jego bezsprzecznym atutem jest zestawienie ze sobą dwóch odmiennych, z drugiej zaś strony podobnych instrumentów: wiolonczeli barokowej i violi da gamba, które dostarcza niepowtarzalnej ferii barw. Duet związany jest także z zespołem Rocal Fuza, z którym zdobył wiele prestiżowych nagród. Oak Brothers to nie tylko zdolni interpretatorzy partytur sprzed kilku stuleci. To konfrontacja dwóch odrębnych temperamentów, pojedynek osobowości, kreujący zupełnie nowe oblicze muzyki.

Działalność artystyczna :

Duet koncertował między innymi na imprezach:

  • XXVIII Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2020

  • XXIV Festival Baroque d’Auvergne, Francja 2019

  • XXVI Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2018

  • XXII Festival Baroque d’Auvergne, Francja 2017

  • XXIV Spotkania z Muzyką Dawną, Świeradów – Zdrój 2017

  • X Baraban Ethnofest, Cvikov, Czechy 2017

  • Festival Baroko Naoko, Kuks, Czechy 2017

  • XXI Festiwal im. Mikołaja z Radomia, Radom 2017

  • XXIII Spotkania z Muzyką Dawną, Świeradów – Zdrój 2016

  • XXIV Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2015

  • XXIII Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2014

  • XVIII Dni Muzyki Dawnej , Elbląg 2013


Do dorobku artystycznego duetu należy także płyta: Immortal chords - nieprzemijalne akordy 2017.



Radosław Dembiński ukończył studia w klasie Violi da Gamba prowadzonej przez Kazimierza Pyzika oraz na wydziale Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Doskonalił technikę podczas kursów mistrzowskich z: Paolo Pandolfo (Schola Cantorum Basiliensis) i Sarą Ruiz – Martinez (Conservatorio Superior de Música w Vigo). Od 1999 r. koncertuje z Zespołem Muzyki Dawnej Rocal Fuza, w którym gra na fletach prostych, cornamuse, Raupschfeife i na violi da gamba. W latach 2011–2017 śpiewał w chórze kameralnym Senza Rigore pod kierownictwem Jolanty Szybalskiej-Matczak. Na przestrzeni 2013 i 2014r. koncertował z Zespołem Ars Cantus prowadzonym przez Tomasza Dobrzańskiego. W tym składzie nagrał płytę Hans Leo Hassler Rudolphina 1. Od 2013 r. działa w duecie Oak Brothers, a rok 2017 zaowocował nagraniem płyty Immortal Chords, zawierającej utwory z przełomu baroku i klasycyzmu. Radosław Dembiński koncertował podczas takich wydarzeń, jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Pieśni Naszych Korzeni, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Baroque d'Auvergne, Maj z Muzyką Dawną, Festiwal im. Mikołaja z Radomia, Elbląskie Dni Muzyki Dawnej, Międzynarodowe Spotkania z Muzyką Dawną w Świeradowie – Zdroju. Zajmuje się również działalnością kompozytorską oraz pedagogiczną. Brał udział w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, a także uczestniczył w XV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego. Jego utwory wykonywał m.in. Zespół Muzyki Dawnej Ars Nova pod kierownictwem Jacka Urbaniaka.

 

 

 

 

Szczepan Dembiński urodził się w 1993 roku. Praktykę historycznego wykonawstwa muzyki dawnej rozpoczął już od najmłodszych lat, koncertując z zespołem Rocal Fuza. Podczas licznych warsztatów, doskonalił umiejętności gry na rebecu, fideli oraz violi da gamba. Razem z Rocal Fuzą zdobył wiele znaczących nagród m.in.: Bursztynową, Złotą, 2 Srebrne, i 2 Brązowe Harfy Eola na festiwalu Schola Cantorum w Kaliszu oraz Srebrną Strunę na Bydgoskich Impresjach Muzycznych. Jest także trzykrotnym laureatem nagrody indywidualnej przyznawanej podczas Scholi Cantorum. Równolegle z działalnością kameralistyczną uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze, gdzie uczył się u Haliny Buszyńskiej. Ukończył AkademięMuzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie wiolonczeli barokowej Bartosza Kokoszy (2017 – profil kameralno-orkiestrowy, 2019 – profil solistyczny). Studiował również u Hilary Metzger i Yaëlle Quincarlet (Pôle Supérieur de Musique de Poitiers - Pôle Aliénor) w ramach programu Erasmus +. Technikę gry na instrumencie doskonalił podczas kursów mistrzowskich z Rachel Podger, Alison McGillivray, Markusem Möllenbeckiem, Ageet Zweistrą Jakubem Kościukiewiczem, Teresą Kamińską i in. Koncertuje jako solista i kameralista. Jest założycielem zespołu Serenissima Res Publica, oraz członkiem grup: Ensemble Baroque du Poitou, Lausitzer Ensemble, Oak Brothers, Projekt '93 i Green Kore. W jego dorobku artystycznym znajdują się 3 płyty CD: Oak Brothers - Immortal Chords (2017), Lausitzer Ensemble - Telemann Crossing Borders (2018) oraz Lausitzer Ensemble - Giove in Argo (2019) Jest autorem muzyki do spektaklu Zawsze tylko noc Mateusza Barty oraz szeregu kompozycji kameralnych.

Projekt i realizacja: netkoncept.com