Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
lipiec 2022
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
27
28
29
30
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
KONCERT MUZYKI FILMOWEJ w Amfiteatrze
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Olga Szomańska – wokal Marcin Januszkiewicz – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
1 kwietnia 2022, piątek | 19:00
Tańce i balety – ODWOŁANY
Koncert kameralny

Szanowni Państwo,

z przykrością informujemy, że z przyczyn niezależnych od Filharmonii Opolskiej, koncert kameralny 1 kwietnia 2022 r. został odwołany.

Bilety zakupione na koncert podlegają zwrotom.

W przypadku biletów zakupionych przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę koncertu. Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy jest w kasie Filharmonii.

 

Julia Kociuban-Maximov – fortepian
Ilya Maximov – fortepian

W programie:
Igor Strawiński – Suita z baletu Pietruszka
Siergiej Rachmaninow – Tańce symfoniczne op. 45

 

Ostatnie lata pokazały, że w Opolu znajduje się całkiem pokaźna grupa słuchaczy szczególnie dojrzałych w swoich muzycznych wyborach. To między innymi dla nich, w zgoła innym od orkiestrowego anturażu, prezentowana jest muzyka kameralna: delikatniejsza od symfoniki – ale często jednocześnie bardziej angażująca, dotykająca z bliska, intymna.
W trzecim sezonie cyklu FO Kameralnie klasyczne składy i propozycje repertuarowe interesująco korespondują z ich mniej typowymi odpowiednikami. Kwartet smyczkowy? Tak, oczywiście – ale najpierw kwartet czworga gitarzystów. Recital wokalny? Owszem, ale warto posłuchać także pieśni Mieczysława Karłowicza w transkrypcji na… kontrabas. Nie zabraknie także koncertów na pograniczu sztuk, gdzie przenikać się będą dźwięk, słowo i obraz.

Julia Kociuban-Maximov – fortepian

Uważana jest za jedną z czołowych pianistek swojego pokolenia. Jej debiutancka płyta „Schumann, Chopin, Bacewicz” została uznana przez krytyków za jeden z najciekawszych polskich pianistycznych debiutów fonograficznych ostatnich lat, a ostatni album z koncertami fortepianowymi G. Bacewicz i A. Tansmana był nominowany do nagrody Fryderyk 2020 w kategorii album roku muzyka koncertująca.

Artystka regularnie występuje w renomowanych salach koncertowych w Europie (m.in. Herkulessaal w Monachium, Konzerthaus w Wiedniu i w Berlinie, Laeiszhalle w Hamburgu), Ameryce oraz Azji. Jest zapraszana na najbardziej prestiżowe festiwale muzyczne na świecie w tym m.in. La Roque d’Antheron, La Folle Journee, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, Kissinger Sommer.

Jako solistka koncertowała z towarzyszeniem uznanych orkiestr kameralnych i symfonicznych w tym m.in. Wiener Symphoniker, Wiedeńska Orkiestra Radiowa ORF, Orkiestra Symfoniczna NDR w Hamburgu. Współpracowała z wieloma cenionymi dyrygentami m.in.: Howard Griffiths, Hans Graf, Nemme Järvi, Kristjan Järvi, Lahav Shani, Heribert Beissel, Aziz Shokhakimov, Ken-David Masur, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Paweł Przytocki, Marek Pijarowski. Dokonała szeregu nagrań radiowych, telewizyjnych oraz płytowych m.in. dla wytwórni Sony Classical, DUX oraz Gramola.

Julia Kociuban jest absolwentką Royal College of Music w Londynie, Universität Mozarteum w Salzburgu oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiowała pod kierunkiem Dmitri Alexeeva, Pavla Gililova oraz Piotra Palecznego. W 2019 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych, a rok później ukończyła podyplomowe studia menadżerów kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prócz działalności artystycznej prowadzi działalność pedagogiczną wykładając na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest także pomysłodawczynią i dyrektorem BISMA Bacewicz International Summer Music Academy.

www.juliakociuban.com

Ilya Maximov – fortepian

Jest zwycięzcą jednego z najbardziej prestiżowych konkursów pianistycznych na świecie – Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. G.B. Viottiego w Vercelli we Włoszech. Artysta występował w najbardziej prestiżowych salach koncertowych w Europie, Azji i obu Amerykach m.in.: Palau de la Música w Barcelonie, Salle Cortot w Paryżu, Carnegie Hall w Nowym Jorku, Morinomiye Piloti Hall w Osace, Suginami Kokaido w Tokio, Esplanade Hall w Singapurze, Theatre A. Roldán w Havana, Palau de la musica w Walencji, Real Academia de Bellas Artes w Madrycie, La Sapienza w Rzymie, NOSPR w Katowicach oraz Sala Filharmonii w Bratysławie.

W grudniu 2017 roku wydał pozytywnie przyjęty przez krytyków debiutancki album z muzyką wybitnych rosyjskich kompozytorów S. Rachmaninova, S. Tanyeva oraz S.Prokofieva. W 2014 nagrał także płytę z Safonov Philharmonic Orchestra i Ayyubem Guliyevem wykonując I Koncert fortepianowy S. Rachmaninova.

Regularnie koncertuje jako solista z towarzyszeniem rożnych orkiestr symfonicznych i kameralnych m.in. Royal Scottish National Orchestra, Teatro Carlo Felice Orchestra, Wuhan Symphonic Orchestra, Singapore Youth National Symphonic Orchestra, Raanana Symphonette Orchestra, Orchestra Simfònica del Valles, Bach Chamber Orchestra, Havana National Symphonic Orchestra, Hilton Head Symphony Orchestra by wymienić te najważniejsze. Współpracował z wieloma cenionymi dyrygentami m. in.: Justus Franz, James P Liu, Misha Katz, Darrell Ang, James Ross, Ayyub Guliyev i Dmitry Filatov.

Ilya Maximov zdobył najwyższe laury na ponad piętnastu Międzynarodowych Konkursach Pianistycznych w tym m.in. Marii Canals w Barcelonie, Hilton Head w USA i Jose Iturbi w Walencji. W 2011 otrzymał nagrodę publiczności na festiwalu Musical Olympus w Saint-Petersburgu.

Artysta jest absolwentem Conservatorio Superior del Liceu w Barcelonie, Royal College of Music w Londynie oraz Universität Mozarteum w Salzburgu, gdzie studiował pod kierunkiem wybitnych rosyjskich pianistów i pedagogów Stanislava Pochekina, Dmitri Alexeeva oraz Pawła Gililova.

Prócz działalności artystycznej prowadzi także działalność pedagogiczną wykładając na Univeristat Mozarteum w Salzburgu. Jest także współzałożycielem BISMA Bacewicz International Summer Music Academy w Łodzi.

Materiały własne artystów

Partner cyklu:

Projekt i realizacja: netkoncept.com