Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
grudzień 2043
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
27 marca 2021, sobota | 18:00
Wielki Post Wielka Muzyka [ODWOŁANY]

Szanowni Państwo,

zgodnie z decyzją Prezesa Rady Ministrów od 20 marca 2021 r. (sobota), w kraju zostają wprowadzone nowe obostrzenia. Jednym z nich jest czasowe zamknięcie instytucji kultury dla publiczności. Dlatego z przykrością informujemy o konieczności odwołania wydarzeń z naszego repertuaru do 9 kwietnia 2021.

Informujemy, iż koncert Wielki Post Wielka Muzyka zaplanowany na 27.03.2021 r. zostaje odwołany.

W przypadku chęci otrzymania zwrotu pieniędzy za bilety zakupione przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę zajęć. Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy jest w kasie Filharmonii.

Licząc na Państwa zrozumienie życzymy zdrowia i prosimy o pozostanie z nami w kontakcie za pośrednictwem strony internetowej www.filharmonia.opole.pl i naszego fan page’a na Facebooku.

Zwroty biletów przyjmujemy do 31.12.2021 r.

 

26.03.2021 godz. 19:00 KUP BILET
27.03.2021 godz. 18:00 KUP BILET

Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Chór Kameralny Akademii Muzycznej w Poznaniu
prof. Marek Gandecki –
przygotowanie chóru
Maria Rozynek-Banaszaksopran
Adam Kutnybaryton
Przemysław Neumanndyrygent

W programie:
Paweł Łukaszewski – Music for Holy Week (19′)
Gabriel Fauré – Requiem d-moll op. 48 (35′)

W koncercie nie jest przewidziana przerwa.

Prosimy o zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas koncertu, zgodnie z zalecaniami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dostępnymi w Regulaminie Bezpieczeństwa na stronie internetowej www.filharmonia.opole.pl/regulaminy.

 

fot. Małgorzata Chrastek

Maria Rozynek-Banaszaksopran koloraturowy 

Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Poznaniu. W recenzjach nazywana jest: wschodzącą gwiazdą koloratury. Od 2017 jest etatową solistką Opery Wrocławskiej. Występowała także w: Warszawskiej Operze Kameralnej, Teatrze Wielkim w Łodzi, Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Operze Nova w Bydgoszczy, Operze Śląskiej w Bytomiu, Teatrze Wielkim w Poznaniu, Operze na Zamku w Szczecinie. Koncertowała m.in. z: Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Arte dei Suonatori oraz orkiestrami licznych filharmonii w Polsce.
W swoim dorobku ma już przeszło kilkadziesiąt spektakli jako Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. Na scenie wielokrotnie wykonywała również partie: Adeli w Zemście Nietoperza J. Straussa, Rozyny w Cyruliku Sewilskim G. Rossiniego, Adiny w Napoju miłosnym G. Donizettiego, Olimpii w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha, Kunegundy w Kandydzie L. Bernsteina, Musetty w Cyganerii G. Pucciniego, Frasquity w Carmen G. Bizeta, Marceliny w Fidelio L. van Beethovena, Clorindy w Kopciuszku G. Rossiniego. W repertuarze ma także partie Gildy w Rigoletto G. Verdiego, Noriny w Don Pasquale G. Donizettiego oraz Leili w Poławiaczach Pereł G. Bizeta.
Z powodzeniem wykonuje także partie solowe w dziełach kantatowo-oratoryjnych od baroku do współczesności takich jak: Stabat Mater Pergolesiego, Pasja Janowa i wybrane kantaty J. S. Bacha, Mesjasz G. F. Haendla, Requiem W. A. Mozarta, Carmina Burana C. Orffa, Requiem T. Mansuriana oraz Stabat Mater A. Pärta.

Ankieta:

Moje ulubione miejsce na ziemi to

Nieważne gdzie, ważne z kim…

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym

Nie byłabym sobą.

Za największy sukces artystyczny uważam

Wierzę, że jaszcze przede mną…

Człowiek, którego podziwiam

Moje dzieci, każdego dnia.

Co lubię czytać

Jestem bardzo wybredna. Koniecznie na faktach, bez elementów magicznych…

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna

Rigoletto. Nieustannie wzrusza…

 

fot. Johannes Xaver Zeppelin

Adam Kutnybaryton (ur. w 1992r. w Poznaniu) jest absolwentem Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego w Poznaniu oraz The Pacific Boychoir Academy w Oakland, w Stanach Zjednoczonych. Z wyróżnieniem ukończył studia na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego ad. dr hab. Jarosława Bręka.

Jest laureatem:
• III miejsca na międzynarodowym konkursie wokalnym The Queen Sonja International Music Competition w Oslo
• Nagrody Specjalnej Mercedes Vinas na 53 Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Francisco Viñas w Barcelonie
• I miejsca na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Iuventus Canti we Vrable, Słowacja
• III miejsca oraz dwóch nagród specjalnych na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy – Zdroju
• Nagrody specjalnej Grazia Cavanna na IX Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Concorso Internazionale di canto Lirico Rinaldo Pelizzoni w Parmie, Włochy
• III miejsca i nagrody specjalnej na IV Konkursie Wokalnym im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków w Częstochowie
• III miejsca i nagrody specjalnej na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Sosnowcu
• I nagrody na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju

W roku akademickim 2013/2014 oraz 2014/2015 otrzymał zarówno stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia jak i nagrodę Rektora Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu dla najlepszych studentów za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne, zaś w roku akademickim 2015/2016 otrzymał Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Współpracował z Filharmonią Łódzką, Filharmonią Pomorską, Filharmonią Zabrzańską, Filharmonią Śląską, Filharmonią Podlaską, Filharmonią Częstochowską i Filharmonią Narodową wykonując między innymi takie partie jak: Jezus w Pasji według św. Mateusza i Pasji według św. Jana J. S. Bacha, Don Pizarro w Fidelio L. van Beethovena, partia basowa w IX Symfonii L. van Beethovena, partia barytonowa w IV Symfonii Sinfonia de motu Wojciecha Kilara, czy partia barytonowa w Uczcie Baltazara Williama Waltona.

Na deskach operowych wykonywał między innymi takie partie jak Belcore w Napoju miłosnym G. Donizettiego w Operze Nova w Bydgoszczy, Escamillo w Carmen G. Bizeta w Operze na Zamku w Szczecinie, czy Figaro w Weselu Figara W. A. Mozarta na festiwalu Bregenzer Festspiele w Austrii.

W latach 2017-2019 należał do zespołu studia operowego Staatsoper Unter den Linden w Berlinie, a od sierpnia 2019 roku jest solistą etatowym tego teatru i na jego deskach wykonał już miedzy innymi takie partie jak Schaunard w Cyganerii G. Pucciniego pod dyrekcją Juliena Salemkoura, Baron Douphol w Traviacie G. Verdiego pod dyrekcją Massimo Zanettiego, czy Konrad Nachtigall w Śpiewakach norymberskich R. Wagnera pod dyrekcją Daniela Barenboima. W sezonie artystycznym 2019/2020 wystąpi między innymi jako Belcore w Napoju miłosnym G. Donizettiego czy Masetto w Don Giovannim W. A. Mozarta.

W sezonie artystycznym 2020/2021 wystąpił jako der Heerrufer des Königs w Lohengrinie R. Wagnera pod dyrekcją Matthiasa Pintschera.

Ankieta:

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Dom. Jako śpiewak często podróżuję, dlatego każdy powrót do domu i czas spędzony z najbliższymi jest dla mnie bardzo ważny.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym
Ciężko powiedzieć – jako mały chłopiec nie miałem marzeń dotyczących zawodu, od zawsze śpiewałem i tak zostało. Gdyby nie muzyka…to być może byłbym informatykiem? Nie jestem w tym dobry, ale interesuje mnie rozwój technologii i tematy związane z komputerem.

Za największy sukces artystyczny uważam
Nie ma dla mnie jednego sukcesu, który jest najważniejszy. Każdy występ, każda nowa produkcja to nowe wyzwania. Za największy sukces a konkretniej cel mogę uznać ciągły rozwój, do którego dążę.

Człowiek, którego podziwiam
Oprócz swojej żony, podziwiam ludzi, którzy mimo wielu trudności wynikających z wykonywania naszego zawodu, potrafią jednocześnie prowadzić dobre i wartościowe życie rodzinne. To jest dla mnie bardzo ważne.

Co lubię czytać
Nie czytam często, ale kiedy już sięgnę po książkę to jest to najprawdopodobniej fantasy lub kryminał.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Nie ma takiej, póki co. Każda kolejna kompozycja i każde kolejne wykonanie dzieła jest to dla mnie tak samo ważne. Staram się wykonywać każde dzieło „na nowo”, nawet jeśli miałem przyjemność wcześniej już je wykonywać.

Patronat medialny:

Projekt i realizacja: netkoncept.com