Filharmonia Opolska
74. Sezon Artystyczny
2025/2026
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
marzec 2027
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
10 stycznia 2026, sobota | 18:00
GALA NOWOROCZNA – Viva Carnaval! Od Havany do Rio

Strefa I – 130 zł
Strefa II – 120 zł
Strefa III – 110 zł
*Przy jednoczesnym zakupie biletu na Galę Noworoczną oraz na Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej, łączna cena za oba bilety wynosi 240 zł.
Promocja wyłącznie w kasie biletowej.

Viva Carnaval! Od Havany do Rio

Rozpocznij Nowy Rok w rytmach gorącego karnawału! Podczas tegorocznej Gali Noworocznej Viva Carnaval! Od Havany do Rio zanurzymy się w egzotycznych dźwiękach Ameryki Środkowej i Południowej.

Usłyszymy energetyczne rytmy samby, rumby, salsy i bossa novy, które rozgrzeją publiczność niczym brazylijskie słońce i kubańska fiesta. Program koncertu nawiązywać będzie do najbardziej znanych karnawałów świata – od roztańczonego Rio de Janeiro po tętniącą życiem Havanę.

Wyjątkowy charakter wieczoru podkreśli pokaz tańca w wykonaniu rewii Maraquja – grupy tanecznej, która zachwyca nie tylko perfekcyjną choreografią, lecz także olśniewającymi kostiumami rodem z największych karnawałów na świecie.

Rewia Maraquja to widowisko, które łączy w sobie elegancję, energię i prawdziwy sceniczny blask. To wyjątkowa podróż przez świat tańca, muzyki i zmysłowych choreografii, inspirowana klimatem latynoskich nocy, paryskich kabaretów i nowoczesnych rewii estradowych. Na scenie zobaczymy profesjonalnych artystów w spektakularnych kostiumach, którzy zabiorą publiczność w barwne, dynamiczne show pełne emocji, rytmu i pasji.

To nie tylko występ – to wizualna i muzyczna uczta, która na długo pozostaje w pamięci. Zachwyca, zaskakuje, wciąga – Maraquja to rewia, obok której nie da się przejść obojętnie!

Zapraszamy na wieczór pełen muzyki, tańca i radości życia – to idealny sposób, by powitać Nowy Rok 2026 w prawdziwie latynoamerykańskim stylu!

Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Przemysław Fiugajski – dyrygent
Thaïs Morell – solistka (śpiew)
José Torres – prowadzenie koncertu

 

fot. Michał Magdziak

Przemysław Fiugajski – dyrygent.
Dyrektor artystyczny Filharmonii Gorzowskiej. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie dyrygenturę w klasie prof. Tomasza Bugaja oraz klawesyn w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej. Dysponuje rozległym repertuarem symfonicznym i operowym ze szczególnym uwzględnieniem muzyki XVIII oraz XX i XXI wieku. Występował z większością polskich orkiestr. Poprowadził wiele prawykonań, występując na międzynarodowych festiwalach: Write & Play, Aksamitna Kurtyna, Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Audio Art, Warszawska Jesień, Muzyka na szczytach, Andrzej Nikodemowicz – czas i dźwięk. W listopadzie 2007 roku nagrał dla Polskiego Wydawnictwa Audiowizualnego Ładnienie Pawła Mykietyna (z Jerzym Artyszem jako solistą; płyta zawierająca to nagranie zdobyła dwie nagrody Fryderyk 2009). Jego płyta z muzyką symfoniczną Wojciecha Ziemowita Zycha nagrana z Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku dla wytwórni Dux, zdobyła w 2010 roku wyróżnienie Supersonic przyznawane przez wychodzące w Luksemburgu pismo „Pizzicato”. Także dla wytwórni Dux nagrał ze Śląską Orkiestrą Kameralną oraz Orkiestrą i Chórem Filharmonii Śląskiej w Katowicach utwory na płyty monograficzne kompozytorów: Michała Dobrzyńskiego (2012) i Agnieszki Stulgińskiej (2013).

Od 2003 do 2017 roku pracował jako etatowy dyrygent w Warszawskiej Operze Kameralnej, gdzie uczestniczył w realizacjach kilkunastu oper, odnosząc wiele sukcesów i współpracując z plejadą wybitnych polskich wokalistów. Prowadził przedstawienia w Polskiej Operze Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Wrocławskiej oraz Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie. W latach 2016-2018 był członkiem rady artystycznej Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. W sezonie 2017/18 kierował działającą w ramach Filharmonii Lubelskiej orkiestrą barokową Konfraternia Caper Lublinensis, osiągając z nią w krótkim czasie wysoki poziom artystyczny i prezentując lubelskim melomanom arcydzieła baroku i klasycyzmu. W latach 2018-2022 pełnił funkcję kierownika muzycznego Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym przygotował m. in. znakomicie przyjęte przez publiczność i krytykę premiery rewii Czy można w taką noc… zakochać się?, operetki Kraina uśmiechu F. Lehára oraz musicalu Hallo Szpicbródka wg filmowego scenariusza L. Starskiego.

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com