Filharmonia Opolska
74. Sezon Artystyczny
2025/2026
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
listopad 2017
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
1
2
3
Uroczysty koncert z okazji Narodowego Święta Niepodległości
11.11.2017    
18:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Przemysław Neumann – dyrygent Program: Ignacy Feliks Dobrzyński – Uwertura do opery Monbar czyli Flibustierowie op. 30 Zygmunt Noskowski – Wariacje [...]
GIUSEPPE VERDI – REQUIEM
17.11.2017    
19:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Izabela Polakowska-Rybska - kierownictwo artystyczne Chór Fenix Agnieszka Franków-Żelazny - kierownictwo artystyczne Przemysław Neumann – dyrygent Iwona Sobotka – sopran Agnieszka Rehlis – [...]
Koncert symfoniczny Szymon Makowski – dyrygent Katarzyna Raczkowska – flet
24.11.2017    
19:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Szymon Makowski – dyrygent Katarzyna Raczkowska – flet Program: Jean Sibelius –  Poemat symfoniczny Tapiola op. 112 Carl Nielsen – Koncert [...]
KONCERT SYMFONICZNY.  ANTONI WIT - DYRYGENT
01.12.2017    
19:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Antoni Wit – dyrygent Program: Wolfgang Amadeus Mozart – 38. Symfonia D-dur KV 504 Praska Anton Bruckner – VII Symfonia E-dur Miejsce: [...]
26 kwietnia 2019, piątek | 19:00
Koncert Dyplomantów Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu

Bilety normalne 25 zł
Bilety ulgowe 15 zł

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
Miłosz Kula – dyrygent

Koncert dyplomantów PSM I i II stopnia im. F. Chopina w Opolu z towarzyszeniem muzyków Filharmonii Opolskiej to nie tylko wieloletnia tradycja dwóch ośrodków kultury muzycznej w naszym mieście. To przede wszystkim wyjątkowe święto w życiu młodych wykonawców, dla których występ z towarzyszeniem profesjonalnej orkiestry pod batutą dyrygenta stanowi wyróżnienie i niezwykłą nagrodę na zakończenie edukacji muzycznej w szkole. Kto na nią zasłuży w tym roku? Przekonajmy się sami. Gorąca atmosfera, bogactwo instrumentów solo oraz piękny, wartościowy program – gwarantowane!

Katarzyna Kaczmarczyk
Z-ca Dyrektora PSM I i II st. im. F. Chopina w Opolu

fot. Michał Grocholski

Miłosz Kula – dyrygent i muzykolog. Absolwent studiów licencjackich w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie klarnetu prof. Jana Tatarczyka oraz licencjackich i magisterskich w klasie dyrygentury dr. Wojciecha Rodka. Równolegle ze studiami muzycznymi ukończył muzykologię na Uniwersytecie Wrocławskim, którą zgłębiał pod kierunkiem profesorów: Macieja Gołąba, Bożeny Muszkalskiej i Remigiusza Pośpiecha. Jest zatrudniony we wrocławskiej Akademii Muzycznej na stanowisku asystenta.

Otrzymał nagrody i wyróżnienia na konkursach zespołów kameralnych w Szczecinie, Jaworze i Wrocławiu. Jest półfinalistą I Ogólnopolskiego Konkursu dla Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu. Był współzałożycielem oraz prezesem Wrocławskiej Orkiestry Młodzieżowej, z którą współtworzył szereg projektów orkiestrowych w kraju i za granicą.

Jako muzyk orkiestrowy, chórzysta, solista i kameralista brał udział w wielu wydarzeniach artystycznych o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej. Był chórzystą Chóru Filharmonii Wrocławskiej, współpracował z Chórem Kameralnym Senza Rigore, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu i Agencją Artystyczną ProMusica. Koncertował w Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Rosji i Szwajcarii.

W roli dyrygenta zadebiutował podczas festiwalu Eurochestries w 2010 roku w Almerii (Hiszpania). Miał okazję prowadzić koncerty w ramach Festiwali Clarimania we Wrocławiu i Brand New Music Festival w Katowicach, a także występować z orkiestrami filharmonicznymi w Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach, Katowicach, Rzeszowie, Ołomuńcu (Republika Czeska), Berlin Sinfoniettą, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną i Sound Factory Orchestra. W latach 2014-2015 współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Występował z takimi solistami jak m.in. Bartosz Koziak, Ewa Biegas, Aleksander Teliga, Jacek Mirucki.

Brał udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. Rafała J. Delekty, Lawrence’a Gwozdza, Florent Héau, Jacka Kaspszyka, Colina Mettersa, Tadeusza Strugały oraz Alima Szacha.

Miłosz Kula zajmuje się również działalnością naukową. Uczestniczył w ekspedycji etnomuzykologicznej w okolice Irkucka, badając ślady obecności polskiego repertuaru. Wygłaszał referaty na konferencjach naukowych w Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kierował czterema grantami badawczymi. W swojej aktualnej aktywności naukowej koncentruje się na twórczości instrumentalnej Carla Dittersa von Dittersdorfa oraz na polskiej muzyce instrumentalnej I połowy XIX wieku. Jest autorem dziewięciu publikacji naukowych, prowadzi bogatą działalność prelegencką i popularyzatorską, opatrując słowem wiążącym koncerty w ramach festiwali muzycznych na Dolnym Śląsku.

Od 2014 roku jest doktorantem w zakresie muzykologii na Uniwersytecie Wrocławskim (promotor: prof. Remigiusz Pośpiech). Studia doktoranckie z zakresu dyrygentury (rozpoczęte również 2014 roku) pod kierunkiem prof. Mirosława Jacka Błaszczyka w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach zostały zwieńczone nadaniem stopnia doktora sztuki we wrześniu 2017 roku.

Projekt i realizacja: netkoncept.com