Filharmonia Opolska - logo
69. Sezon Artystyczny
CHODŹ DO FILHARMONII
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
Strzałka w lewo Wrzesień 2020 Strzałka w prawo
powtśrczptsoni
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
17 kwietnia 2020, piątek | 19:00
KONCERT DYPLOMANTÓW PSM W OPOLU
Szanowni Państwo,

w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo melomanów, pracowników Filharmonii Opolskiej oraz zaproszonych Artystów informujemy, iż  KONCERT DYPLOMANTÓW PSM W OPOLU zaplanowany na 17 kwietnia 2020 r. zostaje odwołany.

W przypadku chęci otrzymania zwrotu pieniędzy za bilety zakupione przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę koncertu, którego dotyczy zwrot.

Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy będzie w kasie Filharmonii po zakończeniu okresu kwarantanny (również po terminie odwołanych koncertów) do końca bieżącego sezonu artystycznego. Wyjątkowo zwrot biletów możliwy będzie bez dowodu zakupu.

Licząc na Państwa zrozumienie życzymy zdrowia i prosimy o pozostanie z nami w kontakcie za pośrednictwem strony internetowej www.filharmonia.opole.pl i naszego fan page’a na Facebook

 

 

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
oraz Dyplomanci Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu
Miłosz Kula
dyrygent




Absolwenci szkół muzycznych doskonale radzą sobie na rynku pracy nie tylko ze względu na talenty muzyczne, bo przecież nie wszyscy z nich podejmują studia muzyczne. Cenieni są także za wytrwałość, zdolności organizacyjne i umiejętność podejmowania szybkich decyzji. To w dużej mierze dzięki tym cechom właśnie udaje im się godzić przez długie lata obowiązki dwóch szkół, przetrwać różne kryzysy, by wreszcie dojść do dyplomu.

Tegoroczna klasa dyplomowa w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Opolu liczy 30 uczniów specjalności: instrumentalistyka i wokalistyka.
Dla porównania, w klasie pierwszej było ich aż 42. Zostali najwytrwalsi i pewnie każdy z nich marzy o tym, by w kwietniu wystąpić solo u boku Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Opolskiej, a tym samym wpisać się w wyjątkowo piękną, ponad pięćdziesięcioletnią tradycję. Jednak Koncert Dyplomantów ma swoje ramy czasowe i zaszczytu tego dostąpią tylko wybrani.

Przed nami kilka miesięcy intensywnych – utrudnionych przez trwającą aktualnie w szkole termomodernizację – przygotowań do zaplanowanych na luty przesłuchań. Tym większa determinacja naszych młodych artystów i ich pedagogów!

Czy na Koncercie Dyplomantów zabrzmi śpiew czy organy? Czy usłyszymy raczej gitarę, fortepian czy perkusję? A może będą to instrumenty dęte i smyczki? Wszyscy jesteśmy ciekawi.

Katarzyna Kaczmarczyk, wicedyrektor PSM w Opolu


 

Fot. Michał Szymczak


Miłosz Kula – dyrygent

Dyrygent, muzykolog. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie klarnetu prof. Jana Tatarczyka (studia licencjackie) oraz licencjackich i magisterskich w klasie dyrygentury dr. Wojciecha Rodka. Równolegle ze studiami muzycznymi ukończył muzykologię na Uniwersytecie Wrocławskim, którą zgłębiał pod kierunkiem profesorów: Macieja Gołąba, Bożeny Muszkalskiej i Remigiusza Pośpiecha. W kwietniu 2019 roku ukończył III edycję Podyplomowych Studiów Zarządzania Placówkami Kultury prowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu. Jest zatrudniony we wrocławskiej Akademii Muzycznej na stanowisku asystenta.

Otrzymał nagrody i wyróżnienia na konkursach zespołów kameralnych w Szczecinie, Jaworze i Wrocławiu. Jest półfinalistą I Ogólnopolskiego Konkursu dla Studentów Dyrygentury im. A. Kopycińskiego we Wrocławiu. W czasie studiów był współzałożycielem oraz prezesem Wrocławskiej Orkiestry Młodzieżowej, z którą zrealizował szereg projektów orkiestrowych w kraju i za granicą.

Jako muzyk orkiestrowy, chórzysta, solista i kameralista brał udział w wielu wydarzeniach artystycznych o randze ogólnopolskiej i międzynarodowej. Był chórzystą Chóru Filharmonii Wrocławskiej, współpracował z Chórem Kameralnym Senza Rigore, Filharmonią Sudecką w Wałbrzychu i Agencją Artystyczną ProMusica. Koncertował w Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Rosji i Szwajcarii.

W roli dyrygenta zadebiutował podczas festiwalu Eurochestries w 2010 roku w Almerii (Hiszpania). Miał okazję prowadzić koncerty w ramach Festiwali Clarimania we Wrocławiu, Brand New Music Festival w Katowicach, Szalone Dni Muzyki w Warszawie. Występował z orkiestrami filharmonicznymi w Lublinie, Zielonej Górze, Kielcach, Katowicach, Rzeszowie, Opolu, Częstochowie, Ołomuńcu (Republika Czeska), Capellą Bydgostiensis, Berlin Sinfoniettą, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Sound Factory Orchestra i Chórem Filharmonii Śląskiej w Katowicach. W latach 2014-2015 współpracował z Gliwickim Teatrem Muzycznym. Występował z takimi solistami jak m.in. Ewa Biegas, Szczepan Kończal, Bartosz Koziak, Radek Szarek, Sławomira Wilga. Jest pierwszym polskim dyrygentem, którego koncert został zarejestrowany w standardzie 4K.

Brał udział w kursach mistrzowskich pod kierunkiem m.in. Rafała J. Delekty, Jacka Kaspszyka, Colina Mettersa, Tadeusza Strugały oraz Alima Szacha.

Miłosz Kula zajmuje się również działalnością naukową. Uczestniczył w ekspedycji etnomuzykologicznej w okolice Irkucka, badając ślady obecności polskiego repertuaru. Wygłaszał referaty na konferencjach naukowych w Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Kierował pięcioma grantami badawczymi. Współtworzył portal batuty.instrumenty.edu.pl prowadzony przez Instytut Muzyki i Tańca. Na zlecenie tej instytucji zrealizował zadanie badawcze w ramach programu Białe plamy – muzyka i taniec. Ostatnio nawiązał współpracę z Polskim Wydawnictwem Muzycznym przygotowując edycję tomu z dziełami orkiestrowymi Stanisława Moniuszki.

Aktualnie koncentruje się na twórczości instrumentalnej Carla Dittersa von Dittersdorfa oraz na polskiej muzyce instrumentalnej I połowy XIX wieku. Jest autorem dziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych. Prowadzi bogatą działalność prelegencką i popularyzatorską, opatrując słowem wiążącym koncerty w ramach festiwali muzycznych na Dolnym Śląsku.

Od 2014 roku jest doktorantem w zakresie muzykologii na Uniwersytecie Wrocławskim (promotor: prof. Remigiusz Pośpiech). Studia doktoranckie z zakresu dyrygentury (rozpoczęte również w 2014 roku) pod kierunkiem prof. Mirosława Jacka Błaszczyka w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach zostały zwieńczone nadaniem stopnia doktora sztuki w 2017 roku.

Projekt i realizacja: netkoncept.com