Filharmonia Opolska - logo
68. Sezon Artystyczny
CHODŹ DO FILHARMONII
Repertuar
Strzałka w lewo Listopad 2019 Strzałka w prawo
powtśrczptsoni
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
27 marca 2020, piątek | 19:00
NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE

Bilet 25 zł

Zespół barokowy Sanssouci
Monika Targowska, Katarzyna Raczkowska – flety traverso
Maria Misiarz – wiolonczela barokowa
Tomasz Głuchowski – klawesyn

W programie:
Michel Pignolet de Montéclair – VI Koncert h-moll
Jean-Marie LeclairDeuxieme Recreation de Musique
Francois CouperinLes Baricades
Luis Couperin – Suita g-moll
Michel de la Barre – V Sonata G-dur

Ten cykl koncertów polecamy szczególnie:
Słuchaczom dojrzałym w swoich muzycznych wyborach. Takim, którzy wiedzą już co nieco o symfonice i są gotowi, by zapoznać się z muzyką nieco delikatniejszą, subtelniejszą, ale też potrafiącą poruszyć w zupełnie nowy sposób. Osobom poszukującym spokoju i oddechu w ciepłej, kameralnej atmosferze. Uczniom szkół muzycznych, którzy mogą skorzystać z wyjątkowej okazji bezpośredniego spotkania i rozmowy z zaproszonymi artystami.

fot. Michał Grocholski


Zespół barokowy Sanssouci

 

Katarzyna Raczkowska jest absolwentką wrocławskiej Akademii Muzycznej – klasy fletu prof. Jerzego Mrozika oraz fletu traverso dr Magdaleny Pilch. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u wybitnych flecistów takich jak: Linde Brunmayr – Tutz, Barthold Kuijken, Jana Semerádová, Peter Holtslag, Peter – Lukas Graf oraz Philippe Bernold.
Od 2007 roku jest członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Opolskiej, a wcześniej Orkiestry Filharmonii Kaliskiej. Współpracowała również z zespołami tj.: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Christophorus, Harmonologia, Kapela Jasnogórska, jak również Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz Filharmonia Wrocławska.

 

Monika Targowska jest absolwentką Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem, klasa fletu współczesnego prof. A. Wierzbińskiego) oraz Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa fletu traverso dr Magdaleny Pilch). Podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich u znakomitych pedagogów takich jak m.in. Andrea Lieberknecht (stypendium w Hochschule fur Musik und Theater w Hannoverze), Philippe Bernold, Barthold Kuijken, Jana Semeradova, Peter Holtslag czy Michael Schmidt- Casdorff. Współpracowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej oraz Teatrem Muzycznym w Łodzi. Od 2006 roku jest członkiem zespołu Orkiestry Symfonicznej im. J. Elsnera w Opolu.

 

Maria Misiarz jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasach wiolonczeli oraz wiolonczeli barokowej. Od wielu lat interesuje się historycznymi praktykami wykonawczymi. Studiowała wiolonczelę barokową w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Jarosława Thiela oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Marka Caudle’a. Brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich doskonaląc warsztat pod okiem takich wiolonczelistów jak Phoebe Carrai, Kristin von der Goltz, Balázs Máté, Alison McGillivray czy Markus Möllenbeck. Odbyła staże orkiestrowe w Theresia Youth Baroque Orchestra i Academia Montis Regalis we Włoszech. Brała udział w projektach orkiestrowych Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, {oh} Orkiestry Historycznej, Capelli Cracoviensis, Concerto Polacco i innych zespołów specjalizujących się w wykonawstwie historycznie poinformowanym. Ponadto jest czynną kameralistką, współtworząc oprócz zespołu Sanssouci także Trio ohne Worte oraz Amalia String Trio. Życie muzyczne łączy z pracą pedagogiczną. Prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu oraz uczy wiolonczeli metodą Suzuki.

 

Tomasz Głuchowski – absolwent kaliskich szkół średnich: Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. (klasa organów Kazimierza Madziały). W latach 1996-2004 studiował organy (Klemens Johannes Kamiński) i klawesyn (Marta Czarny-Kaczmarska) we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Oprócz studiów i kursów mistrzowskich, istotny wpływ na jego osobowość artystyczną wywarły liczne wyjazdy naukowe do Holandii (2008-10), gdzie miał sposobność kształcić się na historycznych instrumentach pod okiem Petera van Dijka z Utrechtu. Po ukończeniu studiów doktoranckich (Andrzej Chorosiński, Magdalena Czajka) w maju 2011 r. uzyskał stopień doktora. Organista wrocławskiego kościoła Św. Wojciecha (OO Dominikanie). Wykładowca akademicki w macierzystej uczelni, nauczyciel klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i zagranicą. Posiada w swoim dorobku 8 płyt CD z muzyką organową i kameralną (klawesyn/bc.).

Współzałożyciel i kierownik arystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek wielu stowarzyszeń i fundacji (VEESO, Opus Organi, ŚTMK, Ars & Studium, TMiBZK, SPMK). Stroiciel historycznych instrumentów klawiszowych (w ramach współpracy z NFM – m.in. Wratislavia Cantans, Forum Musicum).

 

 

 

 

 

 

Partner:

Projekt i realizacja: netkoncept.com