Filharmonia Opolska - logo
TO NIE TYLKO DŹWIĘK, TO WŁAŚCIWE MIEJSCE I CZAS.
67. SEZON ARTYSTYCZNY FILHARMONII OPOLSKIEJ
Repertuar
Strzałka w lewo Grudzień 2018 Strzałka w prawo
powtśrczptsoni
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
11 maja 2018, piątek | 19:00
KONCERT DYPLOMANTÓW STUDIÓW LICENCJACKICH AKADEMII MUZYCZNEJ IM. I. J. PADEREWSKIEGO W POZNANIU
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
Agata Zając – dyrygent
Przemysław Degórski – dyrygent


Program:
Ludwig van Beethoven – IV Symfonia B-dur op. 60
Felix Mendelssohn-Bartholdy – IV Symfonia nr 4 A-dur Włoska op. 90

 



AGATA ZAJĄC

Urodziła się w 1995 roku w Poznaniu. Jest absolwentką Szkoły Muzycznej II st. im. F. Chopina w Poznaniu w klasie skrzypiec. Obecnie studiuje na Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfonicznej prof. Marcina Sompolińskiego.

Już od początku studiów miała kontakt z różnymi zespołami. W latach 2016-2017 była dyrygentem Ogólnopolskiego Teatru Muzycznego „Futryna”. Od 2015 roku jest związana z Orkiestrą Kameralną UAM jako skrzypaczka i asystent dyrygenta. Z tą orkiestrą miała też swój debiut w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w styczniu 2017r. W październiku tego samego roku poprowadziła orkiestrę akademickiego koła naukowego Schumann Youth Orchestra w autorskim projekcie „Polskie Arcydzieła Symfoniczne” zainspirowanym zbliżającą się rocznicą 100-lecia odzyskania niepodległości. W lutym br. została laureatką pierwszej nagrody na III Dyrygenckim Konkursie Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.

Jej działalność artystyczna nie ogranicza się tylko do aktywności dyrygenckiej. Współpracowała z Telewizją Polską przy nagraniu „live” koncertu jubileuszowego szkoły muzycznej w Opolu. W 2016 roku, jako pomoc muzyczno-reżyserska, pracowała przy produkcji musicalu „Jesus Christ Superstar” Teatru Muzycznego w Poznaniu. Związana z Fundacją „Fabryka Sztuki” pomaga przy organizacji poznańskich koncertów z cyklu „Speaking Concerts”.

W obecnym sezonie artystycznym pełniła rolę asystenta dyrygenta przy produkcji „Die Entführung aus dem Serail” W. A. Mozarta w Warszawskiej Operze Kameralnej, której premiera odbyła się 20 kwietnia.

Miała przyjemność pracować z takimi zespołami jak: Schumann Youth Orchestra, Orkiestra Kameralna UAM, orkiestra poznańskiej Akademii Muzycznej „Sinfonietta”, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Collegium F, Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze.



PRZEMYSŁAW DEGÓRSKI

Student studiów licencjackich na kierunku dyrygentura symfoniczna w klasie prof. Jerzego Salwarowskiego w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu i magisterskich na kierunku media interaktywne i widowiska na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez prof. Leona Botsteina, prof. Tadeusza Strugałę, prof. Rafała Jacka Delektę, Achima Holuba (z orkiestrą London Classical Soloists w Londynie) oraz Luisa Miguel Clemente i Roberto Fiore (The Art of Expressive Conducting w Rzymie). Występował  jako dyrygent m. in. podczas 45 Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna” (2016). Został laureatem konkursu „Współdziałanie w kulturze” organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury i Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, gdzie wystawił, we współpracy z poznańską choreograf Krystyną Lamą Szydłowską (Fundacja Kinestrefa), spektakl taneczno-ruchowy „Pogłos” do muzyki z baletu „Appalachian Spring” A. Coplanda (czerwiec 2016). W 2017 roku we współpracy z choreograf Agnieszką Doberską i Kompanią Tańca AWF w Ponaniu, dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego współorganizował i współtworzył spektakl „Gdybym wiedział…”, który został wystawiony m. in. podczas międzynarodowego Malta Festival w Poznaniu (czerwiec 2017).
Jego zainteresowania skupiają się również wokół sound designu, muzyki multimedialnej, interaktywnej i elektronicznej. Wraz z Anną Kamińską, Aleksandrą Słyż i Patrykiem Durskim odbył rezydencję w Krakowskim Centrum Choreograficznym, i w ramach BalletOFFFestival wystawił autorski spektakl interaktywny „What’s that noise I hear when I shut my eyes really thightly?” (listopad 2017).

Jest współautorem ścieżki dźwiękowej do spektaklu grupy LineACT „Szczególnie Ciekawe Przypadki”, którego premiera odbyła się w Łodzi w ramach festiwalu Łódź Czterech Kultur (wrzesień 2017).

Projekt i realizacja: netkoncept.com