Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
grudzień 2026
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
24 września 2022, sobota | 19:00
Koncert w ramach Festiwalu Muzyki Oratoryjnej Musica Sacromontana w Gostyniu

Wstęp bezpłatny 

Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Chór Filharmonii Opolskiej
Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru
Ewa Tracz – sopran
Karol Kozłowski – tenor
Jarosław Bręk – bas
Przemysław Neumann – dyrygent

W programie:
Joseph Haydn – Oratorium Stworzenie Świata
Miejsce:
Bazylika Świętogórska – Gostyń 

 

Ewa Tracz – sopran

Absolwentka Accademia Teatro alla Scala w Mediolanie oraz studiów doktoranckich Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Ewy Biegas. Uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów – Akademia Operowa przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.

Obecnie pracuje jako pedagog śpiewu na Wydziale Wokalno – Aktorskim w macierzystej uczelni w Katowicach.

Laureatka wielu międzynarodowych konkursów im. Ady Sari w Nowym Sączu (2013), Klaudii Taev (Estonia, 2015), Konkursu im. St. Moniuszki (2016), Konkursu im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (2018).

Wykonawczyni pierwszoplanowych ról operowych min: Hrabiny w operze Wesele Figara (2014), Fiordiligi w Cosi fan tutte, Donna Anna (2019) W. A. Mozarta (2015). Na deskach mediolańskiej La Scali debiutowała partią Konstancji w operze Uprowadzenie z Seraju W. A. Mozarta (2016), partią matki Gertrudy w operze Jaś i Małgosia E. Humperdinck (2017) oraz partię Anny w Nabucco G.Verdiego (2017). Na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie debiutowała partią Micaeli w operze Carmen (2018) oraz Ulany w operze Manru J.I. Paderewskiego (2018) oraz Roxany w operze Król Roger K. Szymanowskiego w Operze na Zamku w Szczecinie (2022).

Karol Kozłowski – tenor

Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz warszawskiej ASP. Laureat II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclèe (Rumunia, 2005). Nominowany do Paszportu Polityki  2013. Był solistą Opery Wrocławskiej, w której wykonywał partie:  Alfreda w Zemście Nietoperza, Tamina w Czarodziejskim flecie, Almavivy w Cyruliku sewilskim, Cassia w Otellu, Archanioła w Raju utraconym K. Pendereckiego i Edrisiego w Królu Rogerze K. Szymanowskiego. Śpiewał m.in. w TWON, Operze Narodowej w Rydze, Staatstheater am Gärtnerplatz w Monachium i Narodnim Divadle w Brnie. Jest cenionym wykonawcą dzieł barokowych m. in. partii Ewangelisty w obu Bachowskich pasjach. Dla wydawnictwa DUX nagrał kilka albumów z liryką wokalną, w tym nominowane do nagrody Fryderyk Pieśni I. J. Paderewskiego i Die schöne Müllerin  F. Schuberta.

Jarosław Bręk – bas

Jest laureatem nagród na konkursach wokalnych w Barcelonie, Vercelli i Lizbonie. Dwukrotnie nominowany do Paszportu Polityki. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, Brązowym Medalem Gloria Artis, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej, Odznaką Honorową za zasługi dla Województwa Wielkopolskiego oraz Odznaką Honorową za zasługi dla Województwa Lubuskiego.

Śpiewał na scenach i estradach Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Austrii, Rumunii, Wysp Kanaryjskich, Japonii, Libanu, Ukrainy, Bułgarii, Rosji, Francji, Monaco, Szwajcarii, Belgii, Czech, Litwy, Łotwy, Anglii i Izraela. Oklaskiwano go na scenach Paryża, Londynu, Berlina, Amsterdamu, Brukseli, Rzymu, Barcelony, Walencji, Santiago de Compostela, Oviedo, Hamburga, Zurychu, Düsseldorfu, Hanoweru, Grazu, Jerozolimy, Brna, Sankt Petersburga, Lwowa, Wilna, Rygi, Sofii, Bejrutu, Tokio, Yokohamy, Hiroshimy, czy Osaki.

Projekt i realizacja: netkoncept.com