Filharmonia Opolska - logo
69. Sezon Artystyczny
CHODŹ DO FILHARMONII
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
Strzałka w lewo Listopad 2020 Strzałka w prawo
powtśrczptsoni
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
4 grudnia 2020, piątek | 19:00
NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE
Szanowni Państwo,

zgodnie z decyzją Prezesa Rady Ministrów do 27 grudnia 2020 roku instytucje kultury w Polsce nie mogą prowadzić swojej działalności z udziałem publiczności. Dlatego z przykrością informujemy o konieczności odwołania wydarzeń z naszego repertuaru do 27 grudnia.

Informujemy, iż koncert NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE zaplanowany na 04.12.2020 r. zostaje odwołany.

W przypadku chęci otrzymania zwrotu pieniędzy za bilety zakupione przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę zajęć. Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy jest w kasie Filharmonii.

Licząc na Państwa zrozumienie życzymy zdrowia i prosimy o pozostanie z nami w kontakcie za pośrednictwem strony internetowej www.filharmonia.opole.pl i naszego fan page'a na Facebooku.

Zwroty biletów przyjmujemy do 31.12.2020 r.

 

Zespół barokowy Sanssouci
Monika Targowska, Katarzyna Raczkowska flety traverso
Maria Misiarz wiolonczela barokowa
Tomasz Głuchowski klawesyn

W programie:
Michel Pignolet de Montéclair – VI Koncert h-moll
François Couperin – III Koncert A-dur
François Couperin – Les Barricades Mystérieuses
Luis Couperin – Suita g-moll
Jean-Marie Leclair – Deuxième Récréation de Musique

Drodzy Melomani, ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną prosimy o przestrzegania poniższych zasad bezpieczeństwa podczas wizyty w Filharmonii:

  • noszenie maseczki ochronnej/przyłbicy zakrywającej usta i nos, zapewnionej we własnym zakresie, na terenie Filharmonii oraz podczas koncertu. W razie potrzeby maseczkę można nabyć w kasie biletowej Filharmonii

  • dezynfekcji rąk lub rękawiczek płynem dezynfekującym znajdującym się przy wejściu głównym do Filharmonii oraz we foyer

  • złożenie obowiązkowego pisemnego oświadczenia o stanie zdrowia przy wejściu na koncert, zgodnie ze wzorem: Oświadczenie o stanie zdrowia

  • zachowania dystansu 1,5 metra od innych uczestników koncertu


Regulamin bezpieczeństwa w trakcie epidemii SARS CoV 2

 

fot. Michał Grocholski


Zespół barokowy Sanssouci

 

Katarzyna Raczkowska jest absolwentką wrocławskiej Akademii Muzycznej – klasy fletu prof. Jerzego Mrozika oraz fletu traverso dr Magdaleny Pilch. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u wybitnych flecistów takich jak: Linde Brunmayr – Tutz, Barthold Kuijken, Jana Semerádová, Peter Holtslag, Peter – Lukas Graf oraz Philippe Bernold.
Od 2007 roku jest członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Opolskiej, a wcześniej Orkiestry Filharmonii Kaliskiej. Współpracowała również z zespołami tj.: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Christophorus, Harmonologia, Kapela Jasnogórska, jak również Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz Filharmonia Wrocławska.

 

Monika Targowska jest absolwentką Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem, klasa fletu współczesnego prof. A. Wierzbińskiego) oraz Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa fletu traverso dr Magdaleny Pilch). Podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich u znakomitych pedagogów takich jak m.in. Andrea Lieberknecht (stypendium w Hochschule fur Musik und Theater w Hannoverze), Philippe Bernold, Barthold Kuijken, Jana Semeradova, Peter Holtslag czy Michael Schmidt- Casdorff. Współpracowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej oraz Teatrem Muzycznym w Łodzi. Od 2006 roku jest członkiem zespołu Orkiestry Symfonicznej im. J. Elsnera w Opolu.

 

Maria Misiarz jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasach wiolonczeli oraz wiolonczeli barokowej. Od wielu lat interesuje się historycznymi praktykami wykonawczymi. Studiowała wiolonczelę barokową w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Jarosława Thiela oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Marka Caudle’a. Brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich doskonaląc warsztat pod okiem takich wiolonczelistów jak Phoebe Carrai, Kristin von der Goltz, Balázs Máté, Alison McGillivray czy Markus Möllenbeck. Odbyła staże orkiestrowe w Theresia Youth Baroque Orchestra i Academia Montis Regalis we Włoszech. Brała udział w projektach orkiestrowych Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, {oh} Orkiestry Historycznej, Capelli Cracoviensis, Concerto Polacco i innych zespołów specjalizujących się w wykonawstwie historycznie poinformowanym. Ponadto jest czynną kameralistką, współtworząc oprócz zespołu Sanssouci także Trio ohne Worte oraz Amalia String Trio. Życie muzyczne łączy z pracą pedagogiczną. Prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu oraz uczy wiolonczeli metodą Suzuki.

 

Tomasz Głuchowski – absolwent kaliskich szkół średnich: Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. (klasa organów Kazimierza Madziały). W latach 1996-2004 studiował organy (Klemens Johannes Kamiński) i klawesyn (Marta Czarny-Kaczmarska) we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Oprócz studiów i kursów mistrzowskich, istotny wpływ na jego osobowość artystyczną wywarły liczne wyjazdy naukowe do Holandii (2008-10), gdzie miał sposobność kształcić się na historycznych instrumentach pod okiem Petera van Dijka z Utrechtu. Po ukończeniu studiów doktoranckich (Andrzej Chorosiński, Magdalena Czajka) w maju 2011 r. uzyskał stopień doktora. Organista wrocławskiego kościoła Św. Wojciecha (OO Dominikanie). Wykładowca akademicki w macierzystej uczelni, nauczyciel klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i zagranicą. Posiada w swoim dorobku 8 płyt CD z muzyką organową i kameralną (klawesyn/bc.).

Współzałożyciel i kierownik arystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek wielu stowarzyszeń i fundacji (VEESO, Opus Organi, ŚTMK, Ars & Studium, TMiBZK, SPMK). Stroiciel historycznych instrumentów klawiszowych (w ramach współpracy z NFM – m.in. Wratislavia Cantans, Forum Musicum).

 

Partner:

Projekt i realizacja: netkoncept.com