Filharmonia Opolska
74. Sezon Artystyczny
2025/2026
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
kwiecień 2019
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
1
2
3
4
6
7
6:00 PM - NA DWA GŁOSY
8
9
10
11
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
27
7:00 PM - MICHAŁ BAJOR
29
30
1
2
3
4
5
Otwarta Próba Generalna
05.04.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu wiosennego   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się najważniejsza [...]
Koncert wiosenny <p> A. Maszońska / R. Kłoczko
05.04.2019    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Amelia Maszońska – skrzypce Rafał Kłoczko – dyrygent W programie: Jean Sibelius – Spring Song op. 16 Antonio Vivaldi – Koncert [...]
NA DWA GŁOSY
07.04.2019    
18:00 - 19:00
Marta Kołodziejczyk – wokal Wojciech Dereń – wokal Jacek Mełnicki – wokal, piano Hubert Radoszko – gitary Żenia Betliński – kontrabas Filip Laszuk – perkusja, [...]
WIELKI POST –  WIELKA MUZYKA
12.04.2019    
19:00 - 21:00
Terminy: 12.04.2019, piątek, godz. 19:00 13.04.2019, sobota,  godz. 18:00 Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Chór Żeński Filharmonii Opolskiej Marzena Michałowska – sopran Piotr Olech – kontratenor [...]
WIELKI POST –  WIELKA MUZYKA
13.04.2019    
18:00 - 20:00
Terminy: 12.04.2019, piątek, godz. 19:00 13.04.2019, sobota,  godz. 18:00 Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Chór Żeński Filharmonii Opolskiej Marzena Michałowska – sopran Piotr Olech – kontratenor [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
14.04.2019    
10:00 - 11:30
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
14.04.2019    
11:30 - 13:00
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
BLUES JEST W FO.RMIE – Ida Zalewska
14.04.2019    
18:00 - 21:00
Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 organizuje, przy współpracy z Fundacją BluesOpole, nowy cykl koncertów klubowych promujących blues i jazz. Koncerty, pod wspólnym hasłem „Blues [...]
Koncert Dyplomantów  Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu
26.04.2019    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Miłosz Kula – dyrygent Koncert dyplomantów PSM I i II stopnia im. F. Chopina w Opolu z towarzyszeniem muzyków Filharmonii Opolskiej [...]
MICHAŁ BAJOR
27.04.2019    
19:00 - 21:00
Zapraszamy Państwa na jeden z ostatnich już koncertów Michała Bajora wykonywanych w ramach projektu przygotowanego przez Artystę w 2017r. Od Kofty…do Korcza. Dwupłytowa kolekcja, niejako [...]
ESTRADA MŁODYCH - Kiedy wiosna buchnie majem
28.04.2019 - 28.05.2019    
18:00 - 20:00
Bilety na wszystkie koncerty klubowe są sprzedawane wyłącznie w kasie filharmonii od strony ul. Krakowskiej. W dniu koncertu nie prowadzimy sprzedaży na terenie klubu, zapraszamy do kasy filharmonii na godzinę przed koncertem.
Piosenki Leonarda Cohena
05.05.2019    
18:00 - 20:00
Skład zespołu: Ela Dębska - wokal , gitara Hubert Radoszko - gitara Żenia Betliński - kontrabas Filip Laszuk - cajon Ela Dębska - aktorka, kompozytorka [...]
Wydarzenia w dniu 07.04.2019
Wydarzenia w dniu 27.04.2019
25 lipca 2025, piątek | 19:00
Unleashed Cooperation Satie 2.0
Cykl koncertów jazzowych improKLASYKA
Gorący Hat trick! Przy zakupie biletów na 3 wakacyjne koncerty z cyklu improKLASYKA - bilety w promocyjnej cenie 30,00 zł. Bilety promocyjne dostępne w kasie biletowej.
Miejsce: Klub muzyczny

50 zł

Unleashed Cooperation
Patryk Rynkiewicz – trąbka
Krzysztof Kuśmierek – saksofon
Patryk Matwiejczuk – fortepian
Flavio Gullotta – kontrabas
Stanisław Aleksandrowicz – perkusja

Zapraszamy na wyjątkowy Koncert z cyklu improKLASYKA. Tego wieczoru Unleashed Cooperation zabierze nas w fascynującą podróż przez twórczość jednego z najbardziej intrygujących kompozytorów przełomu XIX i XX wieku.

Erik Satie (1866–1925) to francuski kompozytor i pianista, który wyprzedzał swoje czasy. Uznawany za prekursora minimalizmu, surrealizmu i ambientu w muzyce, Satie znany był ze swojego ekscentryzmu i niezależności twórczej. Jego muzyka, często pozbawiona rozbudowanej harmonii, wyróżnia się subtelnym liryzmem, powtarzalnością motywów i niezwykłą prostotą, która do dziś fascynuje kompozytorów i improwizatorów.

W dorobku Satiego znajdują się dzieła, które stały się ikonami muzyki klasycznej i inspiracją dla artystów wielu pokoleń. Najsłynniejsze z nich to:

  • Gymnopédies – trzy melancholijne utwory fortepianowe, uważane za symbol francuskiego impresjonizmu w muzyce,
  • Gnossiennes – seria sześciu impresyjnych, nieco egzotycznych utworów o mistycznym, medytacyjnym charakterze, bez tradycyjnej struktury rytmicznej,
  • Parade – balet stworzony wspólnie z Jeanem Cocteau, Pablem Picassem i Leonidem Miasinem, wyróżniający się użyciem nietypowych instrumentów, takich jak butelki częściowo napełnione wodą, maszyna do pisania, a nawet rewolwer.

Oprócz miniatur fortepianowych i muzyki scenicznej, Satie komponował również liczne utwory o charakterze rozrywkowym, m.in. piosenki kabaretowe. Swoim kompozycjom często nadawał humorystyczne albo absurdalne tytuły, np. „Jak słowik z bólem zęba” czy „Wiotkie preludia dla jednego psa”. Dodawał też do nich przewrotne instrukcje i nietypowe komentarze dotyczące wykonania, takie jak „en clignant l’oeil” – „puszczając oczko” lub „avec Étonnement” – „z niespodzianką”.

W 1920 r. kompozytor przedstawił koncepcję nazwaną „musique d’ameublement” (muzyka-umeblowanie). Taka muzyka ma, jego zdaniem, pełnić rolę tła dźwiękowego dla wszelkich życiowych wydarzeń. Reprezentował pogląd, że odbiorcy powinni postrzegać muzyczne dzieła „tak samo, jak postrzega się prywatną rozmowę, obraz w galerii czy krzesło, na którym usiądziemy lub nie”. Uważał, że nawet największe muzyczne arcydzieła mogą być traktowane jak przedmioty bądź meble, których się w danej chwili używa.

Nazywany przez niektórych Picassem muzyki, Satie odniósł ogromną sławę wśród paryskich kręgów artystycznych, wywarł też silny wpływ na późniejszych francuskich kompozytorów. Premierę jednego z jego najbardziej prowokacyjnych baletów, Relâche, zapowiadał banner: „Erik Satie – największy muzyk świata. Kto nie zgadza się z powyższym hasłem, proszony jest o opuszczenie sali”.

Podczas koncertu usłyszymy autorskie aranżacje i improwizacje inspirowane dziełami Satiego. Połączenie klasyki z nowoczesnym jazzem otworzy muzykę francuskiego mistrza na nowe brzmienia i formy. To spotkanie fortepianu z saksofonem, kontrabasu z perkusją i przestrzenną elektroniką, które przeobrazi każdy dźwięk zarówno w hołd dla awangardowej twórczości ekstrawaganckiego kompozytora, jak i reinterpretację z jazzowym pulsem.

 

Unleashed Cooperation
Poznański kwintet, który w swej artystycznej drodze próbuje eksplorować różne formy muzycznej wypowiedzi. Idee przyświecające grupie to otwartość gatunkowa oraz wolność i nieskrępowanie muzycznej ekspresji. Muzyka zespołu to wieloletnie doświadczenia i muzyczne poszukiwania w odmętach jazzu, wolnej improwizacji i muzyki etnicznej.

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com