Filharmonia Opolska
72. Sezon Artystyczny
2023/2024
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
kwiecień 2022
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
28
31
3
11:00 AM - KONCERT RODZINNY
4
5
6
7
11
12
7:00 PM - DLA UKRAINY
13
14
15
16
17
18
19
20
21
23
7:00 PM - MICHAŁ BAJOR
24
25
26
27
28
30
1
Laureaci Konkursu Chopinowskiego
29.03.2022    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Aimi Kobayashi – fortepian / Laureatka IV nagrody XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina (2021) Martín García García – fortepian / [...]
Laureaci Konkursu Chopinowskiego
30.03.2022    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Kyōhei Sorita – fortepian / Laureat II nagrody XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina (2021) Alexander Gadjiev – fortepian / Laureat [...]
Tańce i balety – ODWOŁANY
01.04.2022    
19:00 - 21:00
Szanowni Państwo, z przykrością informujemy, że z przyczyn niezależnych od Filharmonii Opolskiej, koncert kameralny 1 kwietnia 2022 r. został odwołany. Bilety zakupione na koncert podlegają [...]
FRANCUSKA. Chanson française – piosenka francuska
02.04.2022    
19:00 - 20:00
Justyna Bacz – wokal, gitara Mariusz Dubrawski – fortepian O repertuarze: Koncert FRANCUSKA. La chanson française tworzą najbardziej znane piosenki francuskich autorów i wykonawców, takich [...]
KONCERT RODZINNY
03.04.2022    
11:00 - 12:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Przemysław Neumann – dyrygent Paulina Wojdyga – prowadzenie Po pierwsze: Koncerty rodzinne Filharmonii Opolskiej wracają po rocznej przerwie! Po drugie: Nutka i [...]
Wielki Post – Wielka Muzyka. Johann Sebastian Bach – Pasja wg św. Mateusza
Kammerchor der Humboldt-Universität (Berlin) Rainer Ahrens – przygotowanie chóru Chór Kameralny UAM w Poznaniu Krzysztof Szydzisz – przygotowanie chóru Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – [...]
Wielki Post – Wielka Muzyka. Johann Sebastian Bach – Pasja wg św. Mateusza
Kammerchor der Humboldt-Universität (Berlin) Rainer Ahrens – przygotowanie chóru Chór Kameralny UAM w Poznaniu Krzysztof Szydzisz – przygotowanie chóru Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
10.04.2022    
10:00 - 11:00
Cykl rodzinnych spotkań muzyczno-plastycznych, prowadzonych w swobodnej, radosnej oraz sprzyjającej rozwojowi dziecka atmosferze. PRZYJDŹ I DOŁĄCZ DO RODZINNEJ ZABAWY Z POWER OF MELODY!
Zajęcia muzyczne dla dzieci
10.04.2022    
11:30 - 12:30
Cykl rodzinnych spotkań muzyczno-plastycznych, prowadzonych w swobodnej, radosnej oraz sprzyjającej rozwojowi dziecka atmosferze. PRZYJDŹ I DOŁĄCZ DO RODZINNEJ ZABAWY Z POWER OF MELODY!
DLA UKRAINY
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Olga Szomańska – wokal Marcin Januszkiewicz – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Koncert Dyplomantów PSM w Opolu
22.04.2022    
19:00 - 21:00
          Dagmara Grochalska – perkusja Gabriela Hanisz – saksofon Stanisław Ignac – trąbka Szymon Klimański – puzon Robert Kuchnia – trąbka [...]
MICHAŁ BAJOR
23.04.2022    
19:00 - 21:00
Michał Bajor Promocja najnowszej płyty Artysty. W związku ze specyficznym i kameralnym charakterem recitalu Michała Bajora uprzejmie prosimy o nie przyprowadzanie na koncert dzieci poniżej [...]
Otwarta Próba Generalna
29.04.2022    
10:30 - 12:00
Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się najważniejsza próba – próba generalna. Jest to ostatni moment [...]
Los tak chciał
29.04.2022    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Marcin Markowicz – skrzypce Tomoko Akasaka – altówka Dainius Pavilionis – dyrygent W programie: Mikalojus Konstantinas Čiurlionis – Miške (W lesie) (17’) [...]
Wydarzenia w dniu 03.04.2022
Wydarzenia w dniu 23.04.2022
7 listopada 2019, czwartek | 19:00
W STARYM KINIE
Rozkosze gościnności (1923)

Bilety 30 zł

Karol Mossakowski – organy

W programie:
Projekcje filmu Rozkosze Gościnności (1923r.) z muzyką na żywo.

Ten cykl polecamy szczególnie:
Miłośnikom kina; osobom zauroczonym targami staroci, przedmiotami i rozrywkami w stylu retro; fanom brzmienia organów; wszystkim, którzy dotychczas nie brali pod uwagę wizyty w Filharmonii.

Karol Mossakowski

Karol Mossakowski – organy

Karol Mossakowski, urodzony w 1990 roku, uważany jest za jednego z najzdolniejszych organistów młodego pokolenia. Naukę muzyki rozpoczął w wieku trzech lat pod kierunkiem swojego ojca. Studiował w Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz w Narodowym Konserwatorium w Paryżu. Jego profesorami byli m.in.: Elżbieta Karolak, Jarosław Tarnawski, Olivier Latry, Michel Bouvard, Thierry Escaich, Philippe Lefebvre, László Fassang.

Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów organowych. Do jego największych sukcesów należą pierwsze nagrody na konkursach w: Poznaniu (Międzynarodowy Konkurs im. F. Nowowiejskiego, 2010), Pradze (Międzynarodowy Konkurs “Praska Wiosna”, 2013), Angers (Międzynarodowy Konkurs “Grand Prix Jean-Louis Florentz”, 2015), Biarritz (Międzynarodowy Konkurs “Grand Prix André Marchal”, 2015), Strasburg (Międzynarodowy Konkurs “Boëllmann-Gigout”, 2016). We wrześniu 2016 roku został zwycięzcą jednego z najbardziej prestiżowych konkursów organowych na świecie  – “Grand Prix de Chartres” we Francji. W tym samym roku otrzymał nagrodę “Koryfeusz Muzyki Polskiej” (w kategorii: debiut roku), przyznawaną przez Instytut Muzyki i Tańca.

Ceniony zarówno jako wykonawca i improwizator, na swoich koncertach z powodzeniem łączy sztukę interpretacji z improwizacją. Specjalizuje się również w akompaniowaniu na organach i fortepianie do niemych filmów. W 2017 roku nagrał improwizowaną ścieżkę dźwiękową do nowej wersji filmu Męczeństwo Joanny d’Arc Carla Theodora Dreyera z 1928 roku wydaną na DVD przez Gaumont.

W ostatnich latach występował w takich miejscach jak: Katedra Notre Dame w Paryżu, Filharmonia Paryska, Audytorium Radia Francuskiego w Paryżu, Audytorium Maurice Ravel w Lyonie, Teatr Maryjski w Sankt Petersburgu, Katedra w Kolonii, Filharmonia w Essen, Pałac Sztuk w Budapeszcie, Pałac Sztuk Pięknych w Brukseli, Pałac Montcalm w Quebecu czy Filharmonia Narodowa w Warszawie.

W sezonie 2014/15 został Artystą-Rezydentem w Katedrze św. Ludwika w Nowym Orleanie (USA), gdzie przez sześć miesięcy występował z wieloma recitalami, prowadził zajęcia z interpretacji i improwizacji organowej, jak również wystąpił z wykładem dla American Guild of Organists.

Obecnie jest organistą tytularnym katedry w Lille we Francji oraz Artystą-Rezydentem Radia Francuskiego w Paryżu. Jest profesorem Wyższej Szkoły Muzycznej w San Sebastián.

 

Rozkosze gościnności (1923)

Our Hospitality, USA, 73 min
reżyseria: Buster Keaton
scenariusz: Buster Keaton, Natalie Talmadge, Joe Roberts

W miasteczku Rockville rody McKayów i Canfieldów od pokoleń toczą krwawą wendetę. Gdy ginie John McKay, wdowa ucieka z maleńkim synkiem do Nowego Jorku. O tej tragicznej historii Willie McKay dowie się 20 lat później, kiedy ruszy do Rockville objąć rodzinną posiadłość. W drodze poznaje uroczą dziewczynę i z wzajemnością się w niej zakochuje; nieświadomy, że to Virginia Canfield, której ojciec i dwaj bracia poprzysięgli zemstę ostatniemu z McKayów…

Pierwsze pełnometrażowe arcydzieło Bustera Keatona, popis jego fantazji twórczej i precyzji wykonania. Ta znakomita komedia, inspirowana słynnym konfliktem Hatfieldów i McCoyów z drugiej połowy XIX wieku, charakteryzuje się doskonałą konstrukcją dramaturgiczną, świetnym montażem nadającym płynność narracji, pięknymi plenerami i dużą dawką komizmu – choć w przeciwieństwie do wielu innych filmów gatunku tutaj gagi służą fabule.

Zgodnie z intencją Keatona, chcącego udowodnić, że komedia bywa czymś więcej niż błazenadą, realizowała zasadę „uczyć bawiąc”: poważny temat przemocy potraktowany żartobliwie obnażył jej absurdalność i nadał obrazowi uniwersalnego wymiaru. Keaton, który po raz pierwszy otrzymał dużą swobodę twórczą, cofnął tę historię do lat 30. XIX wieku, co pozwoliło zrekonstruować realia epoki – w tym parowóz zwany Rakietą Stephensona (komik był wielbicielem kolei) – i uczynić z nich dodatkowe źródło komizmu (vide bicykl Williego). Aktor tradycyjnie sam wykonywał wszystkie akrobacje, czego w finałowej sekwencji nad rzeką, gdy pękła lina, omal nie przypłacił życiem. Na planie spotkali się przedstawiciele trzech pokoleń Keatonów: ojciec komika Joe, Buster i jego synek Buster Jr. Żona artysty, Natalie Talmadge, dla której rola Virginii pozostała jedyną główną, była wtedy w drugiej ciąży.

źródło: Kino Iluzjon

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com