Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
czerwiec 2023
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
29
30
31
5
6
7
8
11
12
13
14
15
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
Śpiewaj z Ms. Gugu, koncert dla dzieci
01.06.2023    
16:00 - 17:00
Uczestnicy warsztatów wokalnych Śpiewaj z Ms. Gugu Więcej informacji o warsztatach.   Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci z rodzinami na wspólne świętowanie w Filharmonii Opolskiej. Koncert [...]
Zapisane w gwiazdach
02.06.2023    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Chór Misericordias ks. Mateusz Mandalka – przygotowanie chóru Marta Huptas – sopran Jakub Montewka – dyrygent [...]
Atlas Mitów. Multimedialny koncert dla dzieci.
03.06.2023    
17:00 - 19:00
Dziecięcy Zespół Wokalny Miasta Opola Zespół muzyczny PSP 20 w Opolu Dobre Dźwięki Zespół Taneczny ADENA Patrycja Okoń, Małgorzata Marciniszyn-Szuba, Aleksandra Krzesaj – choreografie i [...]
Z książką na pulpicie
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że wszystkie wejściówki na to wydarzenie zostały już wydane. Impreza towarzysząca – 7. Festiwal Książki Opole 2023 Zapraszamy na spotkanie z [...]
Ramię w ramię – arcydzieła kameralistyki
09.06.2023    
19:00 - 20:30
Jarosław Nadrzycki – skrzypce Katarzyna Budnik – altówka Adam Krzeszowiec – wiolonczela Muzycy Filharmonii Opolskiej: Donata Mżyk-Pocitari, Andrii Kreshchenskyi, Małgorzata Sosnowska, Maciej Wachowski – skrzypce [...]
Fiesta na rozpoczęcie lata
10.06.2023    
19:00 - 21:00
 Nando Del Rio & TimbaPlaya Niespełna tydzień przed zakończeniem 71. sezonu artystycznego, zapraszamy na prawdziwie latynoską fiestę. Czerwcowy, zamykający cykl Muzyka świata, koncert pozwoli nam [...]
Zakończenie 71. Sezonu Artystycznego
16.06.2023    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Jakub Kuszlik – fortepian Przemysław Neumann – dyrygent W programie*: Fryderyk Chopin – Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (41') Richard Strauss – [...]
27 marca 2020, piątek | 19:00
NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE

Bilet 25 zł

Szanowni Państwo,

w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo melomanów, pracowników Filharmonii Opolskiej oraz zaproszonych Artystów informujemy, iż koncert 27.03.2020 r. NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE zostaje odwołany.

W przypadku chęci otrzymania zwrotu pieniędzy za bilety zakupione przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę koncertu, którego dotyczy zwrot.

Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy będzie w kasie Filharmonii po zakończeniu okresu kwarantanny (również po terminie odwołanych koncertów) do końca bieżącego sezonu artystycznego. Wyjątkowo zwrot biletów możliwy będzie bez dowodu zakupu.

Licząc na Państwa zrozumienie życzymy zdrowia i prosimy o pozostanie z nami w kontakcie za pośrednictwem strony internetowej www.filharmonia.opole.pl i naszego fan page’a na Facebook

 

 

Zespół barokowy Sanssouci
Monika Targowska, Katarzyna Raczkowska flety traverso
Maria Misiarz wiolonczela barokowa
Tomasz Głuchowski klawesyn

W programie:
Michel Pignolet de Montéclair – VI Koncert h-moll
Jean-Marie LeclairDeuxième Recreation de Musique
François CouperinLes Baricades
Luis Couperin – Suita g-moll
Michel de la Barre – V Sonata G-dur

Ten cykl koncertów polecamy szczególnie:
Słuchaczom dojrzałym w swoich muzycznych wyborach. Takim, którzy wiedzą już co nieco o symfonice i są gotowi, by zapoznać się z muzyką nieco delikatniejszą, subtelniejszą, ale też potrafiącą poruszyć w zupełnie nowy sposób. Osobom poszukującym spokoju i oddechu w ciepłej, kameralnej atmosferze. Uczniom szkół muzycznych, którzy mogą skorzystać z wyjątkowej okazji bezpośredniego spotkania i rozmowy z zaproszonymi artystami.

fot. Michał Grocholski

Zespół barokowy Sanssouci

 

Katarzyna Raczkowska jest absolwentką wrocławskiej Akademii Muzycznej – klasy fletu prof. Jerzego Mrozika oraz fletu traverso dr Magdaleny Pilch. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u wybitnych flecistów takich jak: Linde Brunmayr – Tutz, Barthold Kuijken, Jana Semerádová, Peter Holtslag, Peter – Lukas Graf oraz Philippe Bernold.
Od 2007 roku jest członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Opolskiej, a wcześniej Orkiestry Filharmonii Kaliskiej. Współpracowała również z zespołami tj.: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Christophorus, Harmonologia, Kapela Jasnogórska, jak również Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz Filharmonia Wrocławska.

 

Monika Targowska jest absolwentką Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem, klasa fletu współczesnego prof. A. Wierzbińskiego) oraz Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa fletu traverso dr Magdaleny Pilch). Podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich u znakomitych pedagogów takich jak m.in. Andrea Lieberknecht (stypendium w Hochschule fur Musik und Theater w Hannoverze), Philippe Bernold, Barthold Kuijken, Jana Semeradova, Peter Holtslag czy Michael Schmidt- Casdorff. Współpracowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej oraz Teatrem Muzycznym w Łodzi. Od 2006 roku jest członkiem zespołu Orkiestry Symfonicznej im. J. Elsnera w Opolu.

 

Maria Misiarz jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasach wiolonczeli oraz wiolonczeli barokowej. Od wielu lat interesuje się historycznymi praktykami wykonawczymi. Studiowała wiolonczelę barokową w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Jarosława Thiela oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Marka Caudle’a. Brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich doskonaląc warsztat pod okiem takich wiolonczelistów jak Phoebe Carrai, Kristin von der Goltz, Balázs Máté, Alison McGillivray czy Markus Möllenbeck. Odbyła staże orkiestrowe w Theresia Youth Baroque Orchestra i Academia Montis Regalis we Włoszech. Brała udział w projektach orkiestrowych Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, {oh} Orkiestry Historycznej, Capelli Cracoviensis, Concerto Polacco i innych zespołów specjalizujących się w wykonawstwie historycznie poinformowanym. Ponadto jest czynną kameralistką, współtworząc oprócz zespołu Sanssouci także Trio ohne Worte oraz Amalia String Trio. Życie muzyczne łączy z pracą pedagogiczną. Prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu oraz uczy wiolonczeli metodą Suzuki.

 

Tomasz Głuchowski – absolwent kaliskich szkół średnich: Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. (klasa organów Kazimierza Madziały). W latach 1996-2004 studiował organy (Klemens Johannes Kamiński) i klawesyn (Marta Czarny-Kaczmarska) we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Oprócz studiów i kursów mistrzowskich, istotny wpływ na jego osobowość artystyczną wywarły liczne wyjazdy naukowe do Holandii (2008-10), gdzie miał sposobność kształcić się na historycznych instrumentach pod okiem Petera van Dijka z Utrechtu. Po ukończeniu studiów doktoranckich (Andrzej Chorosiński, Magdalena Czajka) w maju 2011 r. uzyskał stopień doktora. Organista wrocławskiego kościoła Św. Wojciecha (OO Dominikanie). Wykładowca akademicki w macierzystej uczelni, nauczyciel klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i zagranicą. Posiada w swoim dorobku 8 płyt CD z muzyką organową i kameralną (klawesyn/bc.).

Współzałożyciel i kierownik arystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek wielu stowarzyszeń i fundacji (VEESO, Opus Organi, ŚTMK, Ars & Studium, TMiBZK, SPMK). Stroiciel historycznych instrumentów klawiszowych (w ramach współpracy z NFM – m.in. Wratislavia Cantans, Forum Musicum).

 

 

 

 

 

 

Partner:

Projekt i realizacja: netkoncept.com