
Strefa I – 59 zł, 49 zł
Strefa II – 49 zł, 39 zł
Strefa III – 39 zł, 33 zł
Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Karolina Nowotczyńska – skrzypce
Jacek Rogala – dyrygent
W programie:
Ludwig van Beethoven – Uwertura do baletu Twory Prometeusza op. 32 (5′)
Édouard Lalo – Symfonia hiszpańska d-moll op. 21 (30′)
przerwa (20’)
Charles Gounod – I Symfonia D-dur (26′)

Karolina Nowotczyńska – skrzypce
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Elblągu u Hanny Berezy. W roku 2015 ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Krystyny Jureckiej, a także Richard Wagner Conservatory w Wiedniu, w klasie prof. Igora Petrushevskiego. W roku 2021 ukończyła natomiast studia doktoranckie w klasie prof. Konstantego Andrzeja Kulki, otrzymując tym samym tytuł doktora sztuki.
Karolina Nowotczyńska ma na swoim koncie szereg nagród w prestiżowych konkursach międzynarodowych, m.in. I miejsce, oraz wszystkie nagrody specjalne w Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym w Osace (Japonia 2016), I miejsce w Międzynarodowym Konkursie
w Padwie (2014), czy I miejsce w konkursie Classic Pure Vienna w Wiedniu (2018). Artystka brała udział w wielu kursach muzycznych na całym świecie, m.in. w Kanadzie (Morningside Music Bridge, Calgary 2010), a swoje umiejętności doskonaliła u najlepszych artystów, takich jak Maxim Vengerov, Wanda Wiłkomirska, Robert Kabara, Zakhar Bron, Pavel Vernikov, Alexander Sitkovetsky, czy Bartłomiej Nizioł.
Artystka prowadzi aktywną działalność koncertową. Wielokrotnie występowała w wielu krajach Europy jak i poza nią. W swoim dorobku ma występy z m.in. Kameralną Orkiestrą Litewskiej Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, Śląską Orkiestrą Kameralną, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Filharmonii Dolnośląskiej, Zamojską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Filharmonią Kameralną Sopot czy Filharmonią Sinfonia Baltica. Występowała także podczas wielu prestiżowych festiwali muzycznych, m.in.: Stantander Festival 2017, Festiwalu Mozartowskim w Warszawie, Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Meisinger Festival czy Citanova Classica Piano Festival. Współpracowała z uznanymi światowej sławy dyrygentami, takimi jak Sergey Smbatyan, Jerzy Salwarowski, Marek Moś, Josè Maria Florencio, Alexander Humala czy Michał Dworzyński.
W 2019 roku wydała również swoją debiutancką płytę wraz z Łukaszem Chrzęszczykiem, zawierającą utwory na skrzypce i fortepian Witolda Lutosławskiego i Krzysztofa Pendereckiego, a w 2021 pierwszą w historii płytę zawierającą Symfonię koncertującą Mozarta w opracowaniu M. Zdunika na skrzypce i wiolonczelę.
Karolina Nowotczyńska angażuje się także pedagogicznie. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Za swoje osiągnięcia została zaproszona do poprowadzenia kursów mistrzowskich w Teheranie i Tebriz (Iran 2017). Została także wyróżniona licznymi nagrodami, takimi jak Nagroda Ministra i Dziedzictwa Narodowego (2014), doroczna nagroda Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego w dziedzinie kultury (2019) czy Stypendium Kulturalne Prezydenta miasta Elbląg (2013–2017).
Jako Dyrektor EOK Karolina Nowotczyńska organizuje szereg nowych projektów a także wspiera młodych artystów. Jej najbardziej prestiżowym projektem jest Elbląg Music Masterclass – największe warsztaty dla młodych artystów w północnej Polsce. Projekt oprócz kursów zakłada również międzynarodowy konkurs oraz muzyczny festiwal.

Jacek Rogala – dyrygent
Jest absolwentem wrocławskiej Akademii Muzycznej, w której z wyróżnieniem ukończył studia: kompozytorskie pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (1990) oraz dyrygenckie pod kierunkiem Marka Pijarowskiego (1992).
Od roku 2001 jest dyrektorem Filharmonii Świętokrzyskiej w Kielcach i festiwali: Świętokrzyskie Dni Muzyki, Lato w Filharmonii, Festiwal Filmu i Muzyki. W 2012 zainaugurował działalność kieleckich filharmoników w nowej siedzibie, której budową był pochłonięty przez dekadę.
W latach dziewięćdziesiątych był asystentem dyrygenta we wrocławskiej Operze, a także współpracował jako stały gościnny dyrygent z Orkiestrą Capella Bydgostiensis. Następnie przebywał na stypendium dyrygenckim im. Artura Rodzińskiego w The Cleveland Symphony Orchestra. W tym okresie pracował w Redakcji Muzycznej Polskiego Radia we Wrocławiu, był pełnomocnikiem Ministra Kultury i Sztuki do spraw muzyki, a następnie kierował Redakcją Muzyki Współczesnej Programu II Polskiego Radia. W 1999 sprawował kierownictwo artystyczne Dni Grażyny Bacewicz – festiwalu PR i TVP.
W latach 2000–2007 był prezesem, a do roku 2010 – wiceprezesem zarządu Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), w którym kierował także Konkursem Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców. Udziela się jako juror konkursów wykonawczych i członek komisji programowych festiwali (m.in. Światowe Dni Muzyki Wrocław 2014, Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów w Bukareszcie 2013-2019, I Konkurs Wiolonczelowy im. D. Połońskiego w Łodzi 2021, Ogólnopolski Konkurs Młodych Dyrygentów w Białymstoku 2022). Jest autorem książki Muzyka polska XX wieku wydanej przez PWM (2000).
Przez kilkanaście lat prowadził działalność dydaktyczną na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Obecnie jest kierownikiem Katedry Dyrygentury i profesorem Akademii Muzycznej w Łodzi. Od 2019 jest członkiem Rady Uczelni Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Był członkiem Rady do spraw Instytucji Artystycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pierwszej i trzeciej kadencji. Od 2012 był wiceprzewodniczącym, a od 2021 jest przewodniczącym Zrzeszenia Filharmonii Polskich.
Dokonał wielu prawykonań i nagrań radiowych oraz filmowych. Jego nagrania kompozycji 3 dla 13 Pawła Mykietyna (POR) oraz Concerto á rebours Tadeusza Wieleckiego (NOSPR) zwyciężyły na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Paryżu (1995 i 1999), a płyta z nagraniem utworu 3 dla 13 w roku 2009 otrzymała nagrody Fryderyk w dwóch kategoriach: Album Roku Muzyka Współczesna oraz Najwybitniejsze Nagranie Muzyki Polskiej. Z Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej dokonał nagrań płytowych, w tym m.in. czteroczęściowy cykl pt. Album Polski, We Are From Here z muzyką Włodka Pawlika, Muzyka na otwarcie z utworami zamówionymi u polskich kompozytorów na pierwszy koncert w nowej siedzibie Filharmonii Świętokrzyskiej oraz premierowe nagrania kompozycji Ryszarda Bukowskiego i Karola Anbilda.
W latach 2007-2011 poprowadził prapremiery pięciu baletów współczesnych wyprodukowanych przez Filharmonię Świętokrzyską i Kielecki Teatr Tańca, w tym: Zdarzyło się w Jeruzalem K. Dębskiego i Pinokio M. Weinberga (premiera polska). Od roku 2013 we współpracy Filharmonii Świętokrzyskiej z UMFC w Warszawie prowadził spektakle w cyklu „Opera w Filharmonii” (W. A. Mozart, P. Czajkowski).
Na swym koncie ma koncerty na wielu renomowanych festiwalach i konkursach w Europie, Azji i obu Amerykach. Jest także kompozytorem muzyki symfonicznej, kameralnej, chóralnej i elektronicznej. Jego utwory, poza Polską, wykonywane były w wielu krajach Europy i w Ameryce Północnej.
Otrzymał brązowy medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, a za propagowanie polskiej muzyki współczesnej – nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAIKS.