Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
październik 2025
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
5 marca 2021, piątek | 18:00
Oak Brothers – Koncert kameralny ONLINE
Obrona violi da gamba przed pretensjami wiolonczeli

Bilety 5 zł

Obrona violi da gamba przed pretensjami wiolonczeli
L’âge d’or de la viole de gambe (Złoty wiek violi da gamba)

DUET  OAK BROTHERS

Radosław Dembińskiviola da gamba
Szczepan Dembińskiwiolonczela barokowa

W programie:
Marin Marais, Michel Corette, Jean de Sainte-Colombe, Roland Pierre Marais, Jean-Baptiste Barrière.

Oak Brothers to formacja zajmującą się wykonawstwem muzyki dawnej. Specjalizuje się w muzyce baroku i klasycyzmu. W repertuarze duetu odnajdziemy utwory dawnych mistrzów takich jak Marin Marais i Domenico Gabrielli, ale także mniej znanych, lecz niezwykle ciekawych kompozytorów – Andreasa Lidla, czy Rolanda Marais. Zdarza się, że duet wykonuje także własne kompozycje. Grupa działa od czerwca 2013 roku, a w jej skład wchodzą studenci Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Radosław i Szczepan Dembińscy. Bracia związani są z zespołami „Rocal Fuza”, „Baroque Futere” oraz „All’Antico” z którymi zdobyli wiele prestiżowych nagród. Do ostatnich można zaliczyć Bursztynową Harfę Eola, na Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Dawnej „Schola Cantorum” w Kaliszu. Zespół wykorzystuje dawne instrumenty: violę da gamba i wiolonczelę barokową. „Oak Brothers” występowali na takich festiwalach jak Chojnowska Jesień, IV Ogólnopolskie Spotkania z Muzyką Dawną w Kaliszu Pomorskim, XVIII Elbląskie Dni Muzyki Dawnej, XXII Międzynarodowy Festiwal Maj z Muzyką Dawną, czy XX Międzynarodowe Spotkania z Muzyką Dawną w Świeradowie – Zdroju.
„Oak Brothers” stawiają na oryginalność brzmienia i różnorodność środków wyrazu.
Atutem duetu jest zestawienie ze sobą dwóch odmiennych instrumentów – wiolonczeli barokowej i violi da gamba, które dostarcza niepowtarzalnej feerii barw. Zespół z powodzeniem prezentuje się na branżowych festiwalach, jak i na imprezach historycznych.

 

Bilety na wirtualny koncert w cenie 5 zł można nabyć w kasie biletowej Filharmonii Opolskiej lub przez internet www.bilety.filharmonia.opole.pl
Instrukcja wejścia na koncert online:
Transmisja koncertu odbędzie się na stronie: filharmonia.opole.pl 

  • Po zakupie biletu na adres mailowy podany podczas sprzedaży otrzymacie Państwo dokładny adres strony, gdzie dostępny będzie koncert i dane do logowania.
  • Na stronie podanej w mailu należy zalogować się wpisując swój adres mailowy podany przy zakupie biletu oraz otrzymane na maila hasło.

Koncert online dostępny od 5.03.2021. godz. 18:00 do 2.04.2021.

Wykupienie biletu zezwala na dostęp przez cały ten okres.

 

Oak Brothers to formacja instrumentalna zajmująca się wykonawstwem muzyki minionych epok, szczególnie zaś baroku i klasycyzmu. Duet wykonuje oryginalne opracowania i aranżacje, wzbogacając program o kompozycje autorskie, a także nieustannie poszukując nowych źródeł inspiracji. Szeroki repertuar artystów obejmuje dzieła wielkich
i znanych mistrzów, jak też tych dziś już zapomnianych, a jednak niemniej intrygujących.  Zespół stawia na oryginalność brzmienia i różnorodność środków wyrazu. Jego bezsprzecznym atutem jest zestawienie ze sobą dwóch odmiennych, z drugiej zaś strony podobnych instrumentów: wiolonczeli barokowej i violi da gamba, które dostarcza niepowtarzalnej ferii barw. Duet związany jest także z zespołem Rocal Fuza, z którym zdobył wiele prestiżowych nagród. Oak Brothers to nie tylko zdolni interpretatorzy partytur sprzed kilku stuleci. To konfrontacja dwóch odrębnych temperamentów, pojedynek osobowości, kreujący zupełnie nowe oblicze muzyki.

Działalność artystyczna :

Duet koncertował między innymi na imprezach:

  • XXVIII Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2020
  • XXIV Festival Baroque d’Auvergne, Francja 2019
  • XXVI Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2018
  • XXII Festival Baroque d’Auvergne, Francja 2017
  • XXIV Spotkania z Muzyką Dawną, Świeradów – Zdrój 2017
  • X Baraban Ethnofest, Cvikov, Czechy 2017
  • Festival Baroko Naoko, Kuks, Czechy 2017
  • XXI Festiwal im. Mikołaja z Radomia, Radom 2017
  • XXIII Spotkania z Muzyką Dawną, Świeradów – Zdrój 2016
  • XXIV Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2015
  • XXIII Festiwal Maj z Muzyką Dawną, Wrocław 2014
  • XVIII Dni Muzyki Dawnej , Elbląg 2013

Do dorobku artystycznego duetu należy także płyta: Immortal chords – nieprzemijalne akordy 2017.

Radosław Dembiński ukończył studia w klasie Violi da Gamba prowadzonej przez Kazimierza Pyzika oraz na wydziale Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Doskonalił technikę podczas kursów mistrzowskich z: Paolo Pandolfo (Schola Cantorum Basiliensis) i Sarą Ruiz – Martinez (Conservatorio Superior de Música w Vigo). Od 1999 r. koncertuje z Zespołem Muzyki Dawnej Rocal Fuza, w którym gra na fletach prostych, cornamuse, Raupschfeife i na violi da gamba. W latach 2011–2017 śpiewał w chórze kameralnym Senza Rigore pod kierownictwem Jolanty Szybalskiej-Matczak. Na przestrzeni 2013 i 2014r. koncertował z Zespołem Ars Cantus prowadzonym przez Tomasza Dobrzańskiego. W tym składzie nagrał płytę Hans Leo Hassler Rudolphina 1. Od 2013 r. działa w duecie Oak Brothers, a rok 2017 zaowocował nagraniem płyty Immortal Chords, zawierającej utwory z przełomu baroku i klasycyzmu. Radosław Dembiński koncertował podczas takich wydarzeń, jak: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Pieśni Naszych Korzeni, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej Baroque d’Auvergne, Maj z Muzyką Dawną, Festiwal im. Mikołaja z Radomia, Elbląskie Dni Muzyki Dawnej, Międzynarodowe Spotkania z Muzyką Dawną w Świeradowie – Zdroju. Zajmuje się również działalnością kompozytorską oraz pedagogiczną. Brał udział w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, a także uczestniczył w XV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego. Jego utwory wykonywał m.in. Zespół Muzyki Dawnej Ars Nova pod kierownictwem Jacka Urbaniaka.

 

 

 

 

Szczepan Dembiński urodził się w 1993 roku. Praktykę historycznego wykonawstwa muzyki dawnej rozpoczął już od najmłodszych lat, koncertując z zespołem Rocal Fuza. Podczas licznych warsztatów, doskonalił umiejętności gry na rebecu, fideli oraz violi da gamba. Razem z Rocal Fuzą zdobył wiele znaczących nagród m.in.: Bursztynową, Złotą, 2 Srebrne, i 2 Brązowe Harfy Eola na festiwalu Schola Cantorum w Kaliszu oraz Srebrną Strunę na Bydgoskich Impresjach Muzycznych. Jest także trzykrotnym laureatem nagrody indywidualnej przyznawanej podczas Scholi Cantorum. Równolegle z działalnością kameralistyczną uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze, gdzie uczył się u Haliny Buszyńskiej. Ukończył AkademięMuzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie wiolonczeli barokowej Bartosza Kokoszy (2017 – profil kameralno-orkiestrowy, 2019 – profil solistyczny). Studiował również u Hilary Metzger i Yaëlle Quincarlet (Pôle Supérieur de Musique de Poitiers – Pôle Aliénor) w ramach programu Erasmus +. Technikę gry na instrumencie doskonalił podczas kursów mistrzowskich z Rachel Podger, Alison McGillivray, Markusem Möllenbeckiem, Ageet Zweistrą Jakubem Kościukiewiczem, Teresą Kamińską i in. Koncertuje jako solista i kameralista. Jest założycielem zespołu Serenissima Res Publica, oraz członkiem grup: Ensemble Baroque du Poitou, Lausitzer Ensemble, Oak Brothers, Projekt ’93 i Green Kore. W jego dorobku artystycznym znajdują się 3 płyty CD: Oak Brothers – Immortal Chords (2017), Lausitzer Ensemble – Telemann Crossing Borders (2018) oraz Lausitzer Ensemble – Giove in Argo (2019) Jest autorem muzyki do spektaklu Zawsze tylko noc Mateusza Barty oraz szeregu kompozycji kameralnych.

Projekt i realizacja: netkoncept.com