Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
październik 2018
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
1
2
3
7
7:00 PM - KORTEZ
9
13
15
17
18
21
11:00 AM - KONCERT RODZINNY
6:00 PM - U STUDNI
22
24
25
27
29
30
31
1
2
3
4
Otwarta Próba Generalna
05.10.2018    
11:00 - 12:00
Próba generalna do koncertu w ramach cyklu STREFA GWIAZD / POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym [...]
XV Dni Kultury Niemieckiej na Śląsku Opolskim
05.10.2018    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Bartłomiej Dobrowolski – klarnet Jacek Rogala – dyrygent W programie: Wolfgang Amadeus Mozart – Marsz turecki Wolfgang Amadeus Mozart – Koncert klarnetowy [...]
Sztuka Triathlon Story
06.10.2018    
16:00 - 18:30
Sztuka Triathlon Story to wyjątkowo energetyczna i dynamiczna komedia, która rozgrywa się w przeddzień zawodów Ironman. W hotelowym pokoju, wieczorem,  przypadkowo spotykają się czterej uczestnicy [...]
Sztuka Triathlon Story
06.10.2018    
19:00 - 21:30
Sztuka Triathlon Story to wyjątkowo energetyczna i dynamiczna komedia, która rozgrywa się w przeddzień zawodów Ironman. W hotelowym pokoju, wieczorem,  przypadkowo spotykają się czterej uczestnicy [...]
KORTEZ
07.10.2018    
19:00
Bilety wyprzedane.
Otwarta Próba Generalna
11.10.2018    
09:30 - 10:30
Próba generalna do koncertu w ramach cyklu STREFA GWIAZD Koncert realizowany w ramach programu  filharmonia / ostrożnie, wciąga!!! Program współorganizuje Instytut Muzyki i Tańca. Realizacja programu [...]
Otwarta Próba Generalna
12.10.2018    
11:00 - 12:00
Próba generalna do koncertu z cyklu POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym [...]
STREFA GWIAZD
12.10.2018    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Sumina Studer – skrzypce Przemysław Neumann – dyrygent W programie: Piotr Czajkowski – Uwertura-Fantazja Romeo i Julia Max Bruch – Koncert [...]
ESTRADA MŁODYCH
13.10.2018    
19:00 - 21:00
Bilety na wszystkie koncerty klubowe są sprzedawane wyłącznie w kasie filharmonii od strony ul. Krakowskiej. W dniu koncertu nie prowadzimy sprzedaży na terenie klubu, zapraszamy do kasy filharmonii na godzinę przed koncertem.
Zajęcia muzyczne dla dzieci
14.10.2018    
11:30 - 13:00
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
NA DWA GŁOSY
14.10.2018    
18:00 - 20:00
Bilety na wszystkie koncerty klubowe są sprzedawane wyłącznie w kasie filharmonii od strony ul. Krakowskiej. W dniu koncertu nie prowadzimy sprzedaży na terenie klubu, zapraszamy do kasy filharmonii na godzinę przed koncertem.
Narodowe Śpiewanie w Opolu
16.10.2018    
17:00 - 19:00
Międzyszkolny Chór Capricolium przy Gimnazjum nr 2 w Głuchołazach  pod dyrekcją Adama Dziurowskiego Międzyszkolny Chór Angelus Cantat Szkoły Podstawowej nr 3  i Liceum Ogólnokształcącego w Głubczycach pod [...]
Wiosna/Lato, Jesień/Zima – A. Vivaldi – koncert kameralny
19.10.2018    
19:00 - 21:00
Michael Maciaszczyk – skrzypce, dyrygent Polish Art Philharmonic Program: Janusz Bielecki – Trzy obrazy Johann Sebastian Bach – Koncert skrzypcowy E-dur BWV 1042 ----- Antonio Vivaldi [...]
Andropauza 3, czyli jak żyć i nie zwariować
20.10.2018    
17:00 - 19:00
„ANDROPAUZA 3, CZYLI JAK ŻYĆ I NIE ZWARIOWAĆ” Uniwersytet Trzeciego Wieku. Czterech dziarskich studentów w wieku emerytalnym: Hrabia, Behemot, Sławek komandos i Miernota , brutalnie [...]
KONCERT RODZINNY
21.10.2018    
11:00 - 12:00
Czy muzyka klasyczna ma coś wspólnego z kinem akcji, a zwłaszcza – z westernem? Zależy jak na to spojrzeć. Jedno jest pewne: w sezonie 2018/19 [...]
U STUDNI
21.10.2018    
18:00 - 20:00
Bilety na wszystkie koncerty klubowe są sprzedawane wyłącznie w kasie filharmonii od strony ul. Krakowskiej. W dniu koncertu nie prowadzimy sprzedaży na terenie klubu, zapraszamy do kasy filharmonii na godzinę przed koncertem.
Otwarta Próba Generalna
26.10.2018    
12:00 - 13:00
Próba generalna do koncertu z cyklu POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym [...]
Koncert symfoniczny w ramach 27. edycji Festiwalu DRUM FEST
26.10.2018    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Katarzyna Myćka – marimba Eriko Daimo – marimba Svet Stoyanov – marimba Mark Ford – marimba Aleksandra Orłowska-Jabłońska – sopran Rafał [...]
XII ZADUSZKI MUZYCZNE
28.10.2018    
18:00 - 20:00
Andrzej Zaucha był jedną z barwniejszych postaci polskiej estrady. Instrumentalista, aktor, kompozytor, także autor tekstów. Muzyczny samouk, charyzmatyczny wokalista jazzowy i rockowy. Jego kariera rozpoczęła [...]
Wydarzenia w dniu 07.10.2018
Wydarzenia w dniu 09.10.2018
Wydarzenia w dniu 13.10.2018
23 października 2020, piątek | 19:00
Trzy wieki muzyki

W związku z tym, że cała Polska została objęta żółtą strefą, dla instytucji kultury – w tym Filharmonii Opolskiej – oznacza to obowiązek ograniczenia liczebności publiczności podczas organizowanych przez nas wydarzeń do 25% pojemności sali.

Z radością informujemy, że koncert Trzy wieki muzyki – zaplanowany na 23.10.2020 roku odbędzie się.

Zastosowanie się do nowych wytycznych wymaga od nas jednak reorganizacji planu zajmowania przez Państwa miejsc siedzących. Zakupione przez Państwa bilety zachowują swoją ważność, zmianie ulegną jedynie numery poszczególnych miejsc. Nowe miejsca zostaną przydzielone w dniu koncertu (w wybranej przez Państwa przy zakupie biletu strefie) i wskazane przez pracowników Filharmonii Opolskiej – w związku z tym, uprzejmie prosimy o przybywanie na koncerty z odpowiednim, około półgodzinnym wyprzedzeniem.

 

 

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
Roman Widaszek – klarnet
Warcisław Kunc – dyrygent

W programie:
Ludwig van Beethoven – Uwertura Coriolan op. 62 (7’)
Mikołaj Górecki – Koncert na klarnet i orkiestrę op. 49 (20’)
Arthur Honegger – II Symfonia H.153 (25’)

W koncercie nie zaplanowano przerwy

Drodzy Melomani, ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną prosimy o przestrzegania poniższych zasad bezpieczeństwa podczas wizyty w Filharmonii:

  • noszenie maseczki ochronnej/przyłbicy zakrywającej usta i nos, zapewnionej we własnym zakresie, na terenie Filharmonii oraz podczas koncertu. W razie potrzeby maseczkę można nabyć w kasie biletowej Filharmonii
  • dezynfekcji rąk lub rękawiczek płynem dezynfekującym znajdującym się przy wejściu głównym do Filharmonii oraz we foyer
  • złożenie obowiązkowego pisemnego oświadczenia o stanie zdrowia przy wejściu na koncert, zgodnie ze wzorem:
  • zachowania dystansu 1,5 metra od innych uczestników koncertu

Regulamin bezpieczeństwa w trakcie epidemii SARS CoV 2

 

fot. Dariusz Rok

Roman Widaszek – klarnet

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach – klasa  prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez prof. Guy Deplus i prof. Michaela Arrignon.

Jest laureatem II nagrody na I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim (1995r. ), a także III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990r.).Stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Odznaczony Brązowym Krzyżem  za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak Sharon Kam, Antonio Saiote, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble.

Występował jako solista z większością polskich orkiestr  m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Sinfoniettą Cracovia, AUKSO, Orkiestrą Polskiego Radia AMADEUS, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus wykonując m.in. kompozycje C.Stamitza, W.A. Mozarta, C.M. Webera, K. Kurpińskiego, A. Ponchiellego,    F. Mendelssohna, F. Krommera,  M. Brucha, H. Tomasiego, W. Lutosławskiego, M. Góreckiego i A. Shawa.

Występuje również jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą – Austria, Belgia, Czechy, Niemcy, Ukraina, Włochy, Francja, Portugalia, Gran Canaria, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny.

Dokonał ponad dwudziestu nagrań płytowych (EMI, DUX, CD ACCORD), za które był dziewięciokrotnie nominowany do nagrody Fryderyk. Współpracując z wybitnymi polskimi kompozytorami (m.in. Zbigniew Bargielski, Aleksander Lasoń, Mikołaj Górecki, Marcel Chyrzyński, Krzysztof Herdzin), dokonał wielu prawykonań utworów solowych i kameralnych jemu dedykowanych. Jako jeden z nielicznych klarnecistów gra również na rzadko spotykanym instrumencie – basethornie (altowa odmiana klarnetu) . To właśnie na tym instrumencie zagrał wspólnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu Muzyka w Starym Krakowie w 2004r. wykonując  Konzertstücke op. 113 i 114 F. Mendelssohna na klarnet, bassethorn i orkiestrę. Wykładowca krajowych i zagranicznych kursów (w tym Konserwatorium Królewskie w Brukseli i Konserwatorium Muzyczne w Porto), oraz juror krajowych i międzynarodowych konkursów klarnetowych. W latach 1997-2011 był pierwszym klarnecistą Capelli Cracoviensis. Jest członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego,  Krakowskiego Kwintetu Dętego, Polskiego Zespołu Bassethornowego oraz profesorem katowickiej Akademii Muzycznej (nominacja profesorska 2018 r.).

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to

Dzisiaj – każda sala koncertowa gdzie mogę grać na żywo – nie online.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym

Szefem kuchni w dobrej restauracji – oba zawody wymagają kreatywności i artyzmu.

Za największy sukces artystyczny uważam

Ponad 20 nagranych płyt, 11 nominacji do Fryderyka i fakt, że ciągle mam odbiorców chcących słuchać muzykę klasyczną graną na instrumentach dętych.

Człowiek, którego podziwiam

Każdy „Artysta Disco – Polo” – podziwiam za rzesze odbiorców podczas koncertów.

Co lubię czytać

Przewodniki turystyczne przed każdym egzotycznym wyjazdem.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna

Koncert Klarnetowy Mikołaja Góreckiego, który został napisany dla mnie przez szkolnego kolegę – dzisiaj uznanego kompozytora i który wykonam w Opolu.

 

fot. Bartosz Bańk

Warcisław Kunc – dyrygent

Dyrygent polskich i zagranicznych scen operowych, posiadający niezwykle szeroki repertuar symfoniczno-operowy. Sprawował kierownictwo muzyczne w ponad 60 spektaklach operowych, operetkowych, musicalowych i baletowych. Twórca festiwali operowych oraz programów edukacyjnych. Absolwent Wydziału Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Warszawie; specjalność Dyrygentura operowo-symfoniczna pod kierunkiem prof. Bogusława Madeya i prof. Henryka Czyża. Jego teatralną osobowość artystyczną kształtowali m.in.: Adam Hanuszkiewicz, Krzysztof Kolberger  i Teresa Kujawa.

Karierę zaczynał jako dyrygent Opery Wrocławskiej i Filharmonii Szczecińskiej. W latach  1989-92 dyrektor naczelny i artystyczny Toruńskiej Orkiestry Kameralnej, 1992-2004 oraz 2007-2011 pełnił funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego Opery na Zamku w Szczecinie, zaś w sezonie 2013/14 dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi oraz dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku w sezonach 2016/17/18.

Dokonał nagrań archiwalnych z Orkiestrą Polskiego Radia w Krakowie, NOSPR w Katowicach oraz Orkiestrą Opery na Zamku dla TVP i PR w Szczecinie. Z Orkiestrą Opery na Zamku nagrał muzykę Henriego Seroki do filmu To ja, złodziej i U Pana Boga za piecem Jacka Bromskiego, Credo Seroki, Wesołą wdówkę Lehara. Nagrał dla DUX opery Moniuszki: Paria i Flis, wyróżnione  w 2009 i 2010 roku Złotym Orfeuszem przez paryską Académie du Disque Lyrique oraz Verbum Nobile nominowane do Fryderyków 2013 oraz wyróżnione prestiżową nagrodą w kategorii Najlepsze Nagranie Opery 2013 przyznawaną przez International Classical Music Awards.

Prowadzi czynną działalność pedagogiczną. Od roku 2010 profesor Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to

Wanna.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym

Lekarzem chirurgiem.

Za największy sukces artystyczny uważam

Nie lubię tego pojęcia – w sztuce nie ma sukcesu. Są spotkania, porozumienia, które zostawiają w nas pocałunki muz.  To spotkania z ludźmi, którzy myślą podobnie lub którzy otwierają przed nami nowe brzegi, czy też uczestniczą bardzo aktywnie i blisko w naszym poszukiwaniu widzenia sztuki teatru, muzyki, życia. Dla mnie takie spotkania to m.in. współpraca artystyczna z: Adamem Hanuszkiewiczem, Krzysztofem Kolbergerem, Teresą Kujawą, Henrykiem Czyżem, Ryszardem Kają.

Człowiek, którego podziwiam

Jest wielu wspaniałych ludzi z różnych dziedzin, znanych i nieznanych, których podziwiam za to co robili, robią, lub jak żyli czy żyją. Miejsca by zabrakło. Ostatnio: Klaus Tennstedt.

Co lubię czytać

Ostatnio – Mistrz i Małgorzata, z czasopism – Działkowiec, z książek niegdyś: Clifford, Marquez, wszystkie książki o drzewach. Mam mnóstwo książek, ale na bezludną wyspę wziąłbym 100 lat samotności.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna

Jest ich wiele, ale skoro ma być jedna to wybieram: Richard Struass – Der Rosenkavalier.

 

Patronat medialny:

Projekt i realizacja: netkoncept.com