Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
styczeń 2026
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
15 października 2021, piątek | 19:00
Karłowicz inaczej
Koncert kameralny

Bilety – 39 zł, 29 zł

Paweł Jabłczyński – kontrabas
Justyna Skoczek – fortepian
Bartosz Porczyk – recytacja tekstów

W programie:
Mieczysław KarłowiczPieśni

Prosimy o zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas koncertu, zgodnie z zalecaniami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dostępnymi w Regulaminie Bezpieczeństwa na stronie internetowej www.filharmonia.opole.pl/regulaminy.

Ostatnie lata pokazały, że w Opolu znajduje się całkiem pokaźna grupa słuchaczy szczególnie dojrzałych w swoich muzycznych wyborach. To między innymi dla nich, w zgoła innym od orkiestrowego anturażu, prezentowana jest muzyka kameralna: delikatniejsza od symfoniki – ale często jednocześnie bardziej angażująca, dotykająca z bliska, intymna.
W trzecim sezonie cyklu FO Kameralnie klasyczne składy i propozycje repertuarowe interesująco korespondują z ich mniej typowymi odpowiednikami. Kwartet smyczkowy? Tak, oczywiście – ale najpierw kwartet czworga gitarzystów. Recital wokalny? Owszem, ale warto posłuchać także pieśni Mieczysława Karłowicza w transkrypcji na… kontrabas. Nie zabraknie także koncertów na pograniczu sztuk, gdzie przenikać się będą dźwięk, słowo i obraz.

Paweł Jabłczyński – kontrabas

Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie kontrabasu prof. Tadeusza Górnego. Wykształcenie uzupełniał w Hochschule der Künste Bern, gdzie w 2014 roku ukończył studia III stopnia pod kierunkiem Rinata Ibragimova oraz Ruslana Lutsyka.

Od 2006 roku zawodowo związany z Akademią Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. W roku 2012 uzyskał stopień doktora sztuki, a od roku 2018 jest doktorem habilitowanym.

Był solistą w grupie kontrabasów Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej. Współpracował z takimi orkiestrami jak, Scottish Chamber Orchestra, Orkiestrą Leopoldinum, Chain Ensemble, Baltic Neopolis Orchestra, Orkiestrą Akademii Filharmonii Berlińskiej, Orkiestrą Kameralna Disonanza. W latach 2015/2016 był członkiem Sächsische Staatskapelle Dresden.

Jest laureatem wielu konkursów muzycznych, spośród których wyróżnić należy Międzynarodowy Konkurs Kontrabasowy Wratislavia (wyróżnienie), Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowy im. A. B. Ciechańskiego w Poznaniu (II nagroda), Ogólnopolski Konkurs Kontrabasowym w Łodzi (I nagroda) oraz Akademicki Konkurs Małych Form (II nagroda).

Jako solista występował z orkiestrami takimi jak: Berner Symphony Orchestra, Orkiestra InterCamerata, Orkiestra Kameralna R-20, Orkiestra Kameralna i Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
Prowadzi aktywną działalność koncertową występując w kraju jak i poza jego granicami występując m.in. podczas festiwali: Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Musica Polonica Nova, Asia-Syberia-Europa w Krasnojarsku, European Biennial Double Bass Congress w Almere, Międzynarodowego Sympozjum Kontrabasu we Wrocławiu, Międzynarodowego Festiwalu Kontrabasowego, Festiwalu Eklektik Session 2017, Leo Festiwal.

W 2014 roku, wraz z pianistką Justyną Skoczek, dokonał nagrania solowej płyty zatytułowanej „bottesini rediscovered”. W 2021 roku duet z gościnnym udziałem aktora Bartosza Porczyka wydał płytę Karłowicz: Pieśni.

Justyna Skoczek – fortepian

Pianistka, korepetytorka, tłumaczka, autorka tekstów. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Włodzimierza Obidowicza (2003). W latach 2003 – 2012 pracowała jako korepetytor oraz muzyk solista w Operze Wrocławskiej. W Teatrze Polskim we Wrocławiu zrealizowała całość Dziadów Adama Mickiewicza w reż. Michała Zadary (2016). Kierowniczka muzyczna Zemsty nietoperza Johanna Straussa w Teatrze Narodowym w Warszawie (2019) w reżyserii Michała Zadary. Współpracuje z wrocławskim zespołem Małe Instrumenty grając na toy pianach muzykę Fryderyka Chopina, a także muzykę współczesną i eksperymentalną. Od roku 2001 wykładowca Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej
we Wrocławiu, na której obroniła pracę doktorską (2015). Od stycznia 2021 roku kierowniczka muzyczna Narodowego Starego Teatru w Krakowie.

Bartosz Porczyk – recytacja tekstów

Aktor teatralny i telewizyjny. W 2002 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Teatralną i Telewizyjną w Łodzi. Debiutował na scenie w sztuce Amadeus Waldemara Zawodzińskiego w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi (2001). Po ukończeniu studiów współpracował przez kilka lat z Teatrem Muzycznym Capitol, po czym w 2006 roku związał się z Teatrem Polskim we Wrocławiu. Grał w spektaklach Jana Klaty, Wiktora Rubina i Łukasza Twarkowskiego. W 2006 roku we współpracy z Natalią Korczakowską stworzył monodram Smycz, za który otrzymał m.in. główną nagrodę dla najlepszej roli męskiej na Fringe Festival w Dublinie. Zagrał także Gustawa-Konrada w trzyczęściowym spektaklu Michała Zadary Dziady (nominacja do PASZPORTÓW POLITYKI). Jego rola została doceniona zarówno przez jurorów 39. Opolskich Konfrontacji Teatralnych, jak również zespół Miesięcznika Teatr, który przyznał mu Nagrodę im. Aleksandra Zelwerowicza. Wielokrotnie nagradzany za różne kreacje, w 2011 roku został odznaczony Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Ostatnio współpracował głównie z Michałem Zadarą i jego organizacją CENTRALA, m.in. przy teatralno-muzycznym projekcie Orestes. Zwycięzca grand prix Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Od października 2016 roku należy do zespołu STUDIO.

Materiały własne artystów

Partner cyklu:

Projekt i realizacja: netkoncept.com