Strefa I – 40 zł, 20 zł
Strefa II – 30 zł, 15 zł
Strefa III – 20 zł, 10 zł
Miejsca do sprzedaży na Sali koncertowej zostały wyznaczone zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
oraz Dyplomanci Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu
Radosław Droń – dyrygent
W koncercie nie zaplanowano przerwy
To chyba najdłużej wyczekiwany Koncert Dyplomantów w historii Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Opolu. Zaplanowany był na kwiecień, jak zawsze, lecz w tym roku wszystko było inaczej. Covidowa rzeczywistość postawiła przed tegorocznymi dyplomantami i ich pedagogami zupełnie nowe wyzwania: nauka w izolacji, lekcje on-line, niepewność. Młodzi artyści znakomicie sobie z tymi trudnościami poradzili. Część teoretyczną dyplomu zdawali za pośrednictwem komunikatorów, realizowali nagrania na potrzeby egzaminów wstępnych na uczelnie muzyczne, wielu z nich, by mieć szerszą publiczność na recitalach dyplomowych, odważyło się na ich transmisję live.
Wśród solistów koncertu są laureaci wielu prestiżowych konkursów, a także stypendyści Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Marszałka Województwa Opolskiego i Prezydenta Miasta Opola. To już nie dyplomanci, lecz dumni absolwenci naszej szkoły i studenci uczelni wyższych – polskich i zagranicznych. Nie zmieniliśmy jednak nazwy koncertu – to siła ponad pięćdziesięcioletniej tradycji w naszej pięknej współpracy z Filharmonią Opolską.
Katarzyna Kaczmarczyk, wicedyrektor PSM w Opolu
W programie:
Szymon Krupa – róg
Łukasz Ogaza – róg
Michał Maleska – róg
Franciszek Czech – róg
R. Schumann, Konzertstück na 4 rogi i orkiestrę, cz. I, (7’35”)
Szczepan Greszel – gitara
Paweł Konieczny – gitara
A.Vivaldi, Concerto G-dur RV 532 , cz. III (4’04”)
Walentyna Romanowicz – flet
W. A. Mozart – Koncert fletowy G-dur KV 313, cz. III, (6’46”)
Michał Naszkiewicz – śpiew
W. A. Mozart, aria Guglielma Donne mie, la fate a tanti z II aktu opery Cosi fan tutte, (3’25”)
Alicja Iskra – skrzypce
K. Szymanowski, II Koncert skrzypcowy, cz. I, (11’25”)
Michał Jakubiak – wiolonczela
C. Saint-Saens, Koncert a-moll na wiolonczelę, cz. I, (6’00”)
Paweł Hadaschik – trąbka
J. N. Hummel, Koncert Es-dur na trąbkę cz. II i III, (8’00”)
Kamil Czercowy – fagot
C. M. Weber, Koncert F-dur op. 75 na fagot i orkiestrę, cz. I Allegro ma non troppo, (8’00”)
Kinga Richter – klarnet
C. M. Weber, Koncert f-moll, cz. I, (7’35”)
Krzysztof Malik – organy
A. Guilmant, I Symfonia organowa d-moll op. 42, cz. I Introdukcja i Allegro, (9’15”)
Drodzy Melomani, ze względu na panującą sytuację epidemiologiczną prosimy o przestrzegania poniższych zasad bezpieczeństwa podczas wizyty w Filharmonii:
- noszenie maseczki ochronnej/przyłbicy zakrywającej usta i nos, zapewnionej we własnym zakresie, na terenie Filharmonii oraz podczas koncertu. W razie potrzeby maseczkę można nabyć w kasie biletowej Filharmonii
- dezynfekcji rąk lub rękawiczek płynem dezynfekującym znajdującym się przy wejściu głównym do Filharmonii oraz we foyer
- złożenie obowiązkowego pisemnego oświadczenia o stanie zdrowia przy wejściu na koncert, zgodnie ze wzorem: Oświadczenie o stanie zdrowia
- zachowania dystansu 1,5 metra od innych uczestników koncertu
Regulamin bezpieczeństwa w trakcie epidemii SARS CoV 2
Radosław Droń – dyrygent
Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Jeleniej Górze w klasie skrzypiec mgr. Jacka Marcinowa oraz Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego na wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie dyrygentury prof. Marka Pijarowskiego. Za wysokie wyniki w nauce rokrocznie nagradzany stypendium Rektora Akademii Muzycznej. Swoje umiejętności kapelmistrzowskie doskonalił podczas kursów dyrygenckich prowadzonych przez prof. Rafała Jacka Delektę i prof. Tadeusza Strugałę w Akademii Muzycznej w Krakowie z udziałem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, a także podczas Mistrzowskiego Kursu Dyrygenckiego prowadzonego we wrocławskiej Uczelni przez maestro Gabriela Chmurę.
W maju 2016 r. poprowadził koncert dyplomowy w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu z udziałem Orkiestry NFM Filharmonii Wrocławskiej, który był zwieńczeniem studiów dyrygenckich w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
W sezonie artystycznym 2017/2018 pełnił funkcję „Dyrygenta-rezydenta” oraz asystenta I dyrygenta maestro Bartosza Żurakowskiego w Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. W czerwcu 2018 r. współpracował w charakterze asystenta z maestro Jerzym Maksymiukiem, z którym wystąpił na koncercie wieńczącym 40 sezon artystyczny Filharmonii Sudeckiej. W czerwcu tego samego roku został wybrany do kolejnej edycji programu „Dyrygent – rezydent”, rozpoczynając współpracę z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną obejmującą sezon artystyczny 2018/2019. Jako asystent i dyrygent współpracował także z maestro: Markiem Pijarowskim, Bartoszem Żurakowskim, Adamem Klockiem, Mariuszem Smolijem, Kai’em Bumann’em, Agnieszką Nagórką, Janem Miłoszem Zarzyckim, Leszkiem Kułakowskim, Adamem Makowiczem, Małgorzatą Zalewską-Guthman, Jakubem Frączkiem, Betsy Cook Weber oraz Danielem Abrahamem. Koncertował i współpracował m.in. z: Orkiestrą Symfoniczną NFM Filharmonii Wrocławskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Sudeckiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii„Sinfonia Baltica” w Słupsku, Orchestra della Magna Grecia, Orchestre Chevalier de Saint-George, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej oraz Sound Factory Orchestra.
Wraz ze skrzypkiem Jackiem Marcinowem jest założycielem młodzieżowej orkiestry kameralnej Orchestre Chevalier de Saint-George de Pologne, z którą na przełomie roku 2017/2018 odbył tournée po Francji. Koncerty w Paryżu i Île-de-France zaowocowały zaproszeniem do wykonania kolejnych wystąpień we francuskiej stolicy (2019/2020) oraz wydaniem płyty zarejestrowanej na żywo podczas światowego debiutu orkiestry. Zespół ma na swoim koncie także koncerty w Polsce m.in. w Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Dolnośląskiej współpracując z niezwykle utalentowanymi artystami młodego pokolenia.