Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
kwiecień 2024
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
1
2
3
4
7
8
9
10
11
15
17
18
20
21
22
23
24
25
26
7:00 PM - Crimes
29
30
1
2
3
4
5
Koncert dyplomantów PSM w Opolu
05.04.2024    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Miłosz Kula – dyrygent Program: Fryderyk Chopin (1810–1849) II Koncert fortepianowy f-moll op. 21, część I: Maestoso wyk. Julia Kubica, klasa fortepianu [...]
Koncert rozrywkowo-literacki... na scenie Sieradzki!
06.04.2024    
19:00 - 20:30
Marek Sieradzki – wokal, prowadzenie koncertu Michał Hadasik – fortepian, współprowadzenie Żenia Betliński – kontrabas Mateusz Maniak – perkusja W programie: największe przeboje polskiej estrady. [...]
Spotkania muzyczne
09.04.2024    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
09.04.2024    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Otwarta Próba Generalna / BRAK WOLNYCH MIEJSC
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na spotkania z zaproszonymi przez nas dyrygentami, solistami, a także muzykami Filharmonii Opolskiej! Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej [...]
Ach, jak przyjemnie!
12.04.2024    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Przemysław Witek – fortepian Jan Miłosz Zarzycki – dyrygent W programie: Henryk Wars – Szkice miejskie (18’) Henryk Wars – Koncert fortepianowy [...]
Magic of the Queen – live tribute show
13.04.2024    
19:00 - 21:00
Piotr Andrzejczak – wokal Krzysztof Andrzejczak – perkusja Konrad Szymborski – gitara basowa Radosław Ułoga – instrumenty klawiszowe Łukasz Żaglewski – gitara W programie: największe [...]
Organy w samo południe
14.04.2024    
12:00 - 13:30
Ireneusz Wyrwa – organy W programie: Georg Muffat – Toccata septima (Apparatus Musico-Organisticus) Johann Sebastian Bach – Fantazja i fuga c-moll BWV 537 Johann Christian Heinrich [...]
Spotkania muzyczne
16.04.2024    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
16.04.2024    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Otwarta Próba Generalna / BRAK WOLNYCH MIEJSC
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na spotkania z zaproszonymi przez nas dyrygentami, solistami, a także muzykami Filharmonii Opolskiej! Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej [...]
W cieniu wiedeńskich wież
19.04.2024    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Dumitru Pocitari – skrzypce Valentin Radutiu – wiolonczela Przemysław Neumann – dyrygent W programie: Johannes Brahms – Koncert podwójny a-moll na skrzypce [...]
Crimes
26.04.2024    
19:00 - 20:30
The Whoop Group Jakub Muras – saksofon sopranowy Mateusz Dobosz – saksofon altowy Krzysztof Koszowski – saksofon tenorowy Szymon Zawodny – saksofon barytonowy W programie: [...]
Jazz w wolnej chwili – Andrzej Trefon i Jan Cichy
27.04.2024    
19:00 - 20:30
Andrzej Trefon – gitara Jan Cichy – gitara basowa W programie: standardy polskiej i światowej muzyki rozrywkowej – przeboje wszech czasów.   Andrzej Trefon – [...]
Proste historyjki o muzyce
28.04.2024    
10:30 - 11:30
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Opolskiej Jakub Montewka – dyrygent Paulina Wojdyga – prowadzenie koncertu Przed nami trzeci sezon Prostych historyjek o muzyce! Podczas Koncertów Rodzinnych w 72. [...]
Proste historyjki o muzyce
28.04.2024    
12:30 - 13:30
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Opolskiej Jakub Montewka – dyrygent Paulina Wojdyga – prowadzenie koncertu Przed nami trzeci sezon Prostych historyjek o muzyce! Podczas Koncertów Rodzinnych w 72. [...]
Organy w samo południe
05.05.2024    
12:00 - 13:30
Moisés Santiesteban Pupo – organy W programie: Marian Sawa – Entrada Festiva Paul Hindemith –  II Sonata organowa Marian Sawa – Fuga-Bolero Juan Piñera – [...]
Wydarzenia w dniu 26.04.2024
23 lutego 2024, piątek | 19:00
Ostinato – to znaczy wytrwały

Bilety:
Normalny – 50 zł
Ulgowy – 40 zł

Anna Trefon – skrzypce
Marcin Guz – fortepian

W programie:
Christian SindingCantus doloris op. 78 (10′)
Tivadar Nachéz – Passacaglia na temat G. Sammartiniego (8′)
Ferdinand David – Wariacje Folies d’Espagne na temat La Folii A. Corellego
Tommaso Antonio VitaliChaconne g-moll (10′)
César Thomson – Passacaglia na tematy Händla (7′)
Johann Sebastian BachChaconne z II Partity d-moll w transkrypcji R. Schumanna na skrzypce i fortepian (16′)

Za nami już pięć sezonów koncertów kameralnych. Zimą 2018 roku zadaliśmy sobie kilka pytań: co z tymi melomanami, którzy szukają odmiany? Którzy – raz na jakiś czas – chcieliby doświadczyć bardziej intymnej atmosfery koncertu; w mniejszym wolumenie dźwięku, niczym w szepcie, odnaleźć tę szczególną intensywność emocji? A co z tymi, którzy nie najlepiej czują się na dużych zgromadzeniach i z tego powodu preferują muzyczne seanse z filiżanką herbaty lub kieliszkiem wina na własnej kanapie? Reszta potoczyła się lawinowo, bo (dość dobrze już znana i doceniana przez publiczność) koncepcja cyklu FO Kameralnie zrodziła się właściwie w jednej chwili.

Kolejną odsłonę cyklu klamrą zepną kwintety fortepianowe: w obu koncertach wystąpią muzycy Filharmonii Opolskiej, ramię w ramię z zaproszonymi artystami. Wykonają kompozycje Schumanna, Zarębskiego, Brucha i Brahmsa – utwory stanowiące zawodowe marzenie wielu ambitnych instrumentalistów. To nie jedyne evergreeny 72. Sezonu Artystycznego; w programie znalazło się także miejsce dla Kwartetu Amerykańskiego Dvořáka, Czterech pór roku Vivaldiego (te zabrzmią w niespotykanej transkrypcji na cztery saksofony) czy Historii tanga Piazzolli. Nie zabraknie także muzyki dawnej, improwizacji inspirowanych słynną czwórką z Liverpoolu, dzieł Józefa Elsnera oraz francuskiego spojrzenia na musique de chambre.

 

fot. Michał Grocholski

Anna Trefon – skrzypce

Od 2018 roku jest  członkiem grupy II skrzypiec Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu oraz od 2014 członkiem grupy I skrzypiec Filharmonii Rybnickiej im. Braci Szafranków w Rybniku. W roku 2014 ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie, gdzie najpierw kształciła się w klasie skrzypiec prof. Mieczysława Szlezera, a następnie w klasie mgr Bogumiły Hordziej-Mucharskiej. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem wybitnych osobistości świata muzyki m.in. Krzysztofa Śmietany, Bartłomieja Nizioła, Kariny Gidaszewskiej, Tomasza Porwoła, Magdaleny Rezler-Niesiołowskiej, Grigorija Zhislina czy Magdaleny Szczepanowskiej.

W roku 2008 uzyskała stypendium Idyllwild Arts Academy dzięki czemu udała się do Kalifornii na miesięczny kurs muzyki kameralnej i orkiestrowej, którego finałowy koncert (w którym wzięła udział wraz z innymi uczestnikami kursu) odbył się w sali Disney Hall w Los Angeles.

Jest laureatką II nagrody w kategorii instrumentów solowych oraz II nagrody w kategorii zespołów kameralnych Międzynarodowego Konkursu dla Młodych Muzyków  w Treviso (2011 r.)

Będąc czynnym muzykiem występuje jako solistka i kameralistka w zespołach o zróżnicowanym składzie,  wykonując muzykę różnych epok – od baroku poprzez Brahmsa, aż do muzyki współczesnej i rozrywkowej.

Jako muzyk orkiestrowy koncertowała w wielu miastach w Polsce i za granicą m.in. Eurasburg, Mainz, Wurzburg (Niemcy), Opava (Czechy), St. Petersburg (Rosja), Larissa (Grecja), Los Angeles (USA) współpracując  z wieloma wybitnymi dyrygentami takimi jak m.in. Jacek Kasprzyk, Colin Matters, Antoni Wit  czy Jerzy Maksymiuk.

Ankiety:

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Gdziekolwiek, byle z bliskimi.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym
Cukiernikiem.

Za największy sukces artystyczny uważam
Gra na instrumencie to codzienne odnoszenie sukcesu przez możliwość kreowania piękna, odkrywania każdorazowo czegoś nowego i pokonywania przeszkód wynikających z własnych ograniczeń.

Człowiek, którego podziwiam
Dwie osoby. Moja Mama i Mój Tata.

Co lubię czytać
Książki o filozofii wschodu oraz wszelkiego rodzaju mitologie i legendy.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
J.S . Bach: Passacaglia c-moll BWV 582.

 

Marcin Guz – fortepian

Pochodzi z Warszawy gdzie ukończył Państwową Szkołę Muzyczną im. J. Elsnera w klasie fortepianu prof. Marii Palmowskiej-Guz (2002) oraz liceum ogólnokształcące im. S. Staszica w Warszawie (2001).

Ukończył studia magisterskie na Wydziale Reżyserii Dźwięku w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Andrzej Lupy (2006) a także studia magisterskie na Wydziale Fortepianu, Klawesynu i Organów w klasie fortepianu prof. Andrzeja Stefańskiego (2007).

Od 2007 r. pracuje jako nauczyciel pianista-akompaniator w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie. Zdobył wiele dyplomów za wyróżniający się akompaniament na konkursach z uczniami Szkoły.

Odbywał praktyki zawodowe w Warszawie w Polskim Radiu (nagrania), Telewizji Polskiej (produkcja audycji), Teatrze Polskim (nagłośnienie, wykonanie muzyki na żywo), Teatrze Roma (nagłośnienie orkiestry podczas przedstawień).

Od 2006 r. związany jest z firmą DUX Recording Company, gdzie pracuje jako reżyser dźwięku i zajmuje się produkcją nagrań: prowadzeniem sesji nagraniowych, wyborem materiału dźwiękowego z sesji nagraniowych, cyfrowym montażem nagrań wielośladowych, miksowaniem nagrań, masteringiem. W jego dorobku realizacyjnym znajduje się aktualnie ponad 100 płyt CD oraz DVD, wiele z nich otrzymało nagrody polskie i zagraniczne.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to
samodzielnie zdobyty ale niekoniecznie najwyższy szczyt górski, z pięknym widokiem po horyzont.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym
architektem, archeologiem, a może restauratorem zabytków.

Za największy sukces artystyczny uważam
sytuację w pracy jako reżyser dźwięku, gdy po nagraniu wykonawca jest zadowolony ze współpracy reżyserskiej.

Człowiek, którego podziwiam
Witold Pilecki.

Co lubię czytać
nieznane rękopisy polskich kompozytorów, odnalezione partytury, niesłusznie zapomniane utwory…

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
Requiem, szczególnie Brahmsa i Mozarta, a także symfonia, najczęściej w tonacji molowej.

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com