Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
luty 2025
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
27
29
30
2
10:00 AM - Pomelody
12:00 PM - Pomelody
3
4
5
6
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
7:00 PM - Kantata o kawie
1
2
Spotkania muzyczne
28.01.2025    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
28.01.2025    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Otwarta Próba Generalna | BRAK WOLNYCH MIEJSC
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na spotkania z zaproszonymi przez nas dyrygentami, solistami, a także muzykami Filharmonii Opolskiej! Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej [...]
TAŃCE NA POWAŻNIE
31.01.2025    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Andrej Vesel – dyrygent W programie: Charles Ives – Central Park in the Dark (7’) Béla Bartók – Muzyka na smyczki, perkusję [...]
The Backwards – Beatlemania Show
01.02.2025    
19:00 - 20:30
Dalibor Štroncer  – wokal, gitara rytmiczna, harmonijka, instrumenty klawiszowe Miroslav Džunko – gitara basowa, wokal František Suchanský – gitara prowadząca, wokal Daniel Škorvaga – perkusja, [...]
Pomelody
Warsztaty muzyczne pomelody Bilety wstępu dotyczą wszystkich uczestników, zarówno dzieci, jaki i dorosłych. Udział opiekuna w zajęciach jest obowiązkowy. ABONAMENTY: Istnieje możliwości telefonicznego zamówienia i [...]
Pomelody
Warsztaty muzyczne pomelody Bilety wstępu dotyczą wszystkich uczestników, zarówno dzieci, jaki i dorosłych. Udział opiekuna w zajęciach jest obowiązkowy. ABONAMENTY: Istnieje możliwości telefonicznego zamówienia i [...]
NORDYCKIE OPOWIEŚCI
07.02.2025    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Joanna Ślusarczyk – dyrygent W programie: Jean Sibelius – Valse triste op. 44 (6’) Uuno Klami – Suita Kalevala op. 23 (35') Edvard [...]
Recital Edyty Geppert
08.02.2025    
19:00 - 20:30
Edyta Geppert – śpiew Krzysztof Herdzina – fortepian Janek Pentza – gitara Piotr Loretz – scenariusz i reżyseria   Edyta Geppert jest zanana  z tego, [...]
Kantata o kawie
28.02.2025    
19:00 - 20:30
Liesgen / Aldona Bartnik – sopran Schlendrian / Dominik Kujawa – bas Narrator / Paweł Zdebski – tenor Zespół barokowy Sanssouci Katarzyna Raczkowska – flet [...]
Proste historyjki o muzyce
02.03.2025    
10:30 - 11:30
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Opolskiej Daniel Mieczkowski – dyrygent Paulina Wojdyga – prowadzenie koncertu W nadchodzącym sezonie Prostych historyjek o muzyce zarówno mali jak i towarzyszący [...]
Proste historyjki o muzyce
02.03.2025    
12:30 - 13:30
Wykonawcy: Orkiestra Filharmonii Opolskiej Daniel Mieczkowski – dyrygent Paulina Wojdyga – prowadzenie koncertu W nadchodzącym sezonie Prostych historyjek o muzyce zarówno mali jak i towarzyszący [...]
Wydarzenia w dniu 28.02.2025
27 marca 2020, piątek | 19:00
NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE

Bilet 25 zł

Szanowni Państwo,

w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo melomanów, pracowników Filharmonii Opolskiej oraz zaproszonych Artystów informujemy, iż koncert 27.03.2020 r. NA DWORZE KRÓLA SŁOŃCE zostaje odwołany.

W przypadku chęci otrzymania zwrotu pieniędzy za bilety zakupione przez internet prosimy o kontakt mailowy pod adresem: kasa@filharmonia.opole.pl, w treści wiadomości podając swoje imię i nazwisko oraz datę koncertu, którego dotyczy zwrot.

Zwrot biletów zakupionych stacjonarnie możliwy będzie w kasie Filharmonii po zakończeniu okresu kwarantanny (również po terminie odwołanych koncertów) do końca bieżącego sezonu artystycznego. Wyjątkowo zwrot biletów możliwy będzie bez dowodu zakupu.

Licząc na Państwa zrozumienie życzymy zdrowia i prosimy o pozostanie z nami w kontakcie za pośrednictwem strony internetowej www.filharmonia.opole.pl i naszego fan page’a na Facebook

 

 

Zespół barokowy Sanssouci
Monika Targowska, Katarzyna Raczkowska flety traverso
Maria Misiarz wiolonczela barokowa
Tomasz Głuchowski klawesyn

W programie:
Michel Pignolet de Montéclair – VI Koncert h-moll
Jean-Marie LeclairDeuxième Recreation de Musique
François CouperinLes Baricades
Luis Couperin – Suita g-moll
Michel de la Barre – V Sonata G-dur

Ten cykl koncertów polecamy szczególnie:
Słuchaczom dojrzałym w swoich muzycznych wyborach. Takim, którzy wiedzą już co nieco o symfonice i są gotowi, by zapoznać się z muzyką nieco delikatniejszą, subtelniejszą, ale też potrafiącą poruszyć w zupełnie nowy sposób. Osobom poszukującym spokoju i oddechu w ciepłej, kameralnej atmosferze. Uczniom szkół muzycznych, którzy mogą skorzystać z wyjątkowej okazji bezpośredniego spotkania i rozmowy z zaproszonymi artystami.

fot. Michał Grocholski

Zespół barokowy Sanssouci

 

Katarzyna Raczkowska jest absolwentką wrocławskiej Akademii Muzycznej – klasy fletu prof. Jerzego Mrozika oraz fletu traverso dr Magdaleny Pilch. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u wybitnych flecistów takich jak: Linde Brunmayr – Tutz, Barthold Kuijken, Jana Semerádová, Peter Holtslag, Peter – Lukas Graf oraz Philippe Bernold.
Od 2007 roku jest członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Opolskiej, a wcześniej Orkiestry Filharmonii Kaliskiej. Współpracowała również z zespołami tj.: Wrocławska Orkiestra Barokowa, Christophorus, Harmonologia, Kapela Jasnogórska, jak również Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Kameralna, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej oraz Filharmonia Wrocławska.

 

Monika Targowska jest absolwentką Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (dyplom z wyróżnieniem, klasa fletu współczesnego prof. A. Wierzbińskiego) oraz Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa fletu traverso dr Magdaleny Pilch). Podczas studiów doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich u znakomitych pedagogów takich jak m.in. Andrea Lieberknecht (stypendium w Hochschule fur Musik und Theater w Hannoverze), Philippe Bernold, Barthold Kuijken, Jana Semeradova, Peter Holtslag czy Michael Schmidt- Casdorff. Współpracowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej oraz Teatrem Muzycznym w Łodzi. Od 2006 roku jest członkiem zespołu Orkiestry Symfonicznej im. J. Elsnera w Opolu.

 

Maria Misiarz jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasach wiolonczeli oraz wiolonczeli barokowej. Od wielu lat interesuje się historycznymi praktykami wykonawczymi. Studiowała wiolonczelę barokową w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Jarosława Thiela oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Marka Caudle’a. Brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich doskonaląc warsztat pod okiem takich wiolonczelistów jak Phoebe Carrai, Kristin von der Goltz, Balázs Máté, Alison McGillivray czy Markus Möllenbeck. Odbyła staże orkiestrowe w Theresia Youth Baroque Orchestra i Academia Montis Regalis we Włoszech. Brała udział w projektach orkiestrowych Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, {oh} Orkiestry Historycznej, Capelli Cracoviensis, Concerto Polacco i innych zespołów specjalizujących się w wykonawstwie historycznie poinformowanym. Ponadto jest czynną kameralistką, współtworząc oprócz zespołu Sanssouci także Trio ohne Worte oraz Amalia String Trio. Życie muzyczne łączy z pracą pedagogiczną. Prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu oraz uczy wiolonczeli metodą Suzuki.

 

Tomasz Głuchowski – absolwent kaliskich szkół średnich: Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. (klasa organów Kazimierza Madziały). W latach 1996-2004 studiował organy (Klemens Johannes Kamiński) i klawesyn (Marta Czarny-Kaczmarska) we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Oprócz studiów i kursów mistrzowskich, istotny wpływ na jego osobowość artystyczną wywarły liczne wyjazdy naukowe do Holandii (2008-10), gdzie miał sposobność kształcić się na historycznych instrumentach pod okiem Petera van Dijka z Utrechtu. Po ukończeniu studiów doktoranckich (Andrzej Chorosiński, Magdalena Czajka) w maju 2011 r. uzyskał stopień doktora. Organista wrocławskiego kościoła Św. Wojciecha (OO Dominikanie). Wykładowca akademicki w macierzystej uczelni, nauczyciel klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Koncertuje jako solista i kameralista w kraju i zagranicą. Posiada w swoim dorobku 8 płyt CD z muzyką organową i kameralną (klawesyn/bc.).

Współzałożyciel i kierownik arystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek wielu stowarzyszeń i fundacji (VEESO, Opus Organi, ŚTMK, Ars & Studium, TMiBZK, SPMK). Stroiciel historycznych instrumentów klawiszowych (w ramach współpracy z NFM – m.in. Wratislavia Cantans, Forum Musicum).

 

 

 

 

 

 

Partner:

Projekt i realizacja: netkoncept.com