Filharmonia Opolska
74. Sezon Artystyczny
2025/2026
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
luty 2024
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
29
31
1
5
6
7
8
12
13
19
21
22
26
28
29
1
2
3
Spotkania muzyczne
30.01.2024    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
30.01.2024    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Otwarta Próba Generalna / BRAK WOLNYCH MIEJSC
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na spotkania z zaproszonymi przez nas dyrygentami, solistami, a także muzykami Filharmonii Opolskiej! Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej [...]
Symfoniczne potpourri
02.02.2024    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Paweł Jabłczyński – kontrabas Jakub Chrenowicz – dyrygent W programie: Jacques Offenbach (arr. Karl Binder) – Uwertura do operetki Orfeusz w piekle [...]
Jazz w wolnej chwili – Ewa Środoń Quartet
03.02.2024    
19:00 - 20:30
Ewa Środoń-Prokulewicz – wokal Jan Kusek – instrumenty klawiszowe Krzysztof Augustyniak – kontrabas Piotr Przewoźniak – perkusja W programie: autorskie utwory Ewy Środoń-Prokulewicz oraz mniej [...]
Organy w samo południe
04.02.2024    
12:00 - 13:30
Jakub Pankowiak – organy W programie: Jan Sebastian Bach – Passacaglia c-moll BWV 582 Joseph Rheinberger – Passacaglia z VIII Sonaty organowej e-moll op. 132 Max Reger – Introdukcja [...]
Spotkania muzyczne
06.02.2024    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
06.02.2024    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Typowy koncert [...]
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Chór Filharmonii Opolskiej Tadeusz Eckert – przygotowanie chóru Barbara Kurdej-Szatan – wokal Rafał Szatan – wokal Przemysław Neumann – dyrygent Magdalena Miśka-Jackowska [...]
Spotkania muzyczne
20.02.2024    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
20.02.2024    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Ostinato – to znaczy wytrwały
23.02.2024    
19:00 - 20:30
Anna Trefon – skrzypce Marcin Guz – fortepian W programie: Christian Sinding – Cantus doloris op. 78 (10') Tivadar Nachéz – Passacaglia na temat G. [...]
Projekt Volodia – Piosenki ulicy
24.02.2024    
19:00 - 20:30
Janusz Kasprowicz – wokal, gitara basowa Bogdan Bińczak – vinofon, akordeon, instrumenty perkusyjne, melodyka, wokal Robert Gawron – banjo, ukulele, gitara klasyczna Tomasz Burzyński – [...]
Z książką na pulpicie
Anna Janeczko - skrzypce Agata Janeczko - harfa Zuzanna Siekierska - flet Łukasz Mandola - fortepian czytają: Łukasz Mandola, Ewelina Szendzielorz, Katarzyna Wybraniec-Pieniążek Ptasi muzykanci [...]
Spotkania muzyczne
27.02.2024    
09:00 - 10:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Spotkania muzyczne
27.02.2024    
11:00 - 12:30
Filharmonia to wyjątkowa instytucja. Gdzie ucho przyłożysz tam gra. A co dokładnie? Zapraszamy na lekcję lub audycję muzyczną w Sali kameralnej Filharmonii Opolskiej. Zajęcia urozmaicone [...]
Otwarta Próba Generalna / BRAK WOLNYCH MIEJSC
Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na spotkania z zaproszonymi przez nas dyrygentami, solistami, a także muzykami Filharmonii Opolskiej! Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej [...]
Muzyka nieśmiertelna
01.03.2024    
19:00 - 21:00
Orkiestra Filharmonii Opolskiej Jakub Jakowicz – skrzypce Jakub Montewka – dyrygent W programie: Claude Debussy – Preludium do Popołudnia fauna (10’) Karol Szymanowski – I [...]
Maciej Tubis – Komeda: Reflections
02.03.2024    
19:00 - 21:00
Maciej Tubis – fortepian W programie: utwory z autorskiej płyty Macieja Tubisa pt. Komeda: Reflections.   Sobotnia rutyna? A gdyby rutynę w niepamięć wysłały bezkreśnie [...]
Organy w samo południe
03.03.2024    
12:00 - 13:30
Jaroslav Tůma – organy W programie: Leoš Janáček – Adagio z Mszy głagolicy (Solo organowe) Bohuslav Martinů – Sonata na klawesyn (transkrypcja organowa J. Tůma) Anonim (XVIII wiek) – [...]
7 marca 2026, sobota | 19:00
Projekt multimedialny „Leszek Kułakowski Witkacy MultiArt”

I Strefa – 100 zł
II Strefa – 80 zł

Leszek Kułakowski Trio:

Leszek Kułakowski – kompozytor, fortepian
Piotr Kułakowski
– kontrabas
Tomasz Sowiński
– perkusja

Andrzej Wąsik – autorskie wizualizacje malarstwa Stanisława Ignacego Witkiewicza-Witkacego

W nowym projekcie Leszka Kułakowskiego „Witkacy MultiArt” malarstwo Stanisława Ignacego Witkiewicza-Witkacego, jednego z najwybitniejszych malarzy polskich XX wieku, także pisarza, filozofa, dramaturga, fotografika jest inspiracją do przedstawienia nowych kompozycji inspirowanych portretami i rysunkami Witkacego, łączących jazz z elementami muzyki klasycznej i współczesnej.

Podczas koncertów wyświetlane są, zsynchronizowane z dźwiękiem, tworzone „na żywo” przez artystę wizualnego Andrzeja Wąsika kolaże i wizualizacje z fragmentami obrazów Witkacego w formie videoprojekcji wielkoformatowych, wypełniających całkowicie przestrzeń sali koncertowej. Audiowizualność wzmacnia emocjonalne zaangażowanie odbiorcy, ponieważ obraz i dźwięk działają jednocześnie na różne zmysły, tworząc pełniejsze i bardziej intensywne doświadczenia. Audiovisual, to sztuka harmonijnego łączenia obrazu i muzyki, która pozwala na przekazywanie intensywnych emocji, tworzenie narracji oraz wzbogacenie doznań odbiorcy. Audiovisual odgrywa kluczową rolę we współczesnych mediach, rozrywce, sztuce. Połączenie abstrakcyjnej sztuki Witkacego oraz wyrafinowany, oryginalny język muzyczny Leszka Kułakowskiego stworzy wyjątkowe audiowizualne wydarzenie.

Witkacy to wizjoner wyprzedzający epokę. Jest jedynym z niewielu polskich twórców, których znaczenie w historii sztuki światowej wciąż trwa i nie słabnie. Jego dokonaniami można śmiało obdzielić kilka pracowitych życiorysów. W roku 1925 Witkacy założył słynną „firmę portretową, gdzie przez kilkanaście lat namalował kilka tysięcy portretów. Największa kolekcja portretów Witkacego (około 200) znajduje się w Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku. Witkacy, tworząc swoje portrety był często pod wpływem substancji psychotropowych, notując na obrazach rodzaj zażytej przez niego substancji (alkohol, morfina, peyotl, kokaina, eter). Witkacy stworzył własną abstrakcyjną wizję „tworzenia świata”, reprezentował formizm, który był nowoczesnym stylem narodowym, nową formą dla polskiej awangardy plastycznej. Artysta stworzył oryginalny styl portretowy, który łączył deformację, ekspresję i elementy groteski. Portrety Witkacego były zazwyczaj abstrakcyjne i zdeformowane, są nie tylko dziełem sztuki, ale także manifestem jego artystycznych przekonań i świadectwem epoki. Ich znaczenie dla polskiej kultury wykracza poza granice estetyki, obejmując także refleksję nad kondycją ludzką, psychologią oraz miejscem sztuki w społeczeństwie. Połączenie abstrakcyjnej sztuki Witkacego oraz wyrafinowany, oryginalny język muzyczny Leszka Kułakowskiego stworzy wyjątkowe audiowizualne wydarzenie.

Leszek Kułakowski – kompozytor, pianista jazzowy zwany przez krytykę wizjonerem jazzu”, teoretyk muzyki, prof. dr hab., założyciel kierunku „Jazz i muzyka estradowa” w Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Pomysłodawca i dyrektor artystyczny międzynarodowego Komeda Jazz Festival (29 edycji) oraz Konkursu Kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy (jedynego w Polsce konkursu dla jazzowych kompozytorów – X edycji).

W twórczości kompozytorskiej zafascynowany jest jazzem traktowanym jako tworzywo uniwersalnej narracji muzycznej. Jest jednym z niewielu kompozytorów na świecie łączącym jazz z muzyka artystyczną tzw. „Third Stream”.  Skomponował kilkaset utworów na różne obsady jazzowe. W małych formach jazzowych eksperymentuje z materią dźwiękową łącząc treści jazzowe z aleatoryzmem (Aleatomodalblues), serializmem (Seriablueslizm), polimodalizmem, politonalnością (Gonitwa nr.7). Współpracował z wieloma czołowymi postaciami polskiego jazzu i koncertował w najważniejszych festiwalach jazzowych kraju i scenach Europy Zachodniej [Niemcy, Holandia, Francja, Hiszpania] i Stanach Zjednoczonych. Do najważniejszych utworów należy: Missa Miseri Cordis na sopran, alt, tenor, bas, chór mieszany  i orkiestrę symfoniczną, Piano concerto na fortepian z orkiestrą, Sketches for jazz trio & symphony orchestra, Dyskretny urok konsonansów na orkiestrę smyczkową, Ewencja, Free Steps, Walczyk Dekadencki – na trio jazzowe i orkiestrę, Eurofonia na głos solowy, kwintet jazzowy i orkiestrę Aleatomodalblues, Cap Ca Rap, Repetition 2005 na big-band jazzowy, Ostinatopermutacje na skrzypce, klarnet basowy, marimbę, gran cassa, fortepian.

Projekt i realizacja: netkoncept.com