Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
marzec 2019
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
25
7:00 PM - GRUPA MOCARTA
26
27
3
4
6
7
5:00 PM - Cudowna terapia
11
12
14
18
19
20
21
22
7:00 PM - French Chic
24
25
26
31
11:00 AM - KONCERT RODZINNY
GRUPA MOCARTA
25.02.2019    
19:00 - 21:00
Otwarta Próba Generalna
28.02.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do koncertu w ramach cyklu STREFA GWIAZD Koncert realizowany w ramach programu  filharmonia / ostrożnie, wciąga!!! Program współorganizuje Instytut Muzyki i Tańca. Realizacja programu [...]
TANGO w STREFIE GWIAZD  K. Włodarczyk / M. S. Pietrodarchi / P. Neumann
01.03.2019    
19:00 - 21:00
TANGO w STREFIE GWIAZD Terminy: 01.03.2019, godz. 19:00 - KUP BILET 02.03.2019, godz. 18:00 - KUP BILET   Mario Stefano Pietrodarchi – bandoneon Katarzyna Włodarczyk [...]
TANGO w STREFIE GWIAZD  K. Włodarczyk / M. S. Pietrodarchi / P. Neumann
02.03.2019    
18:00 - 20:00
TANGO w STREFIE GWIAZD Terminy: 01.03.2019, godz. 19:00 - KUP BILET 02.03.2019, godz. 18:00 - KUP BILET   Mario Stefano Pietrodarchi – bandoneon Katarzyna Włodarczyk [...]
Pokaz filmu z muzyką na żywo UPIÓR W OPERZE (1925r.)
05.03.2019    
19:00 - 21:00
Karol Mossakowski - organy  Karol Mossakowski jest ceniony zarówno jako wykonawca i improwizator. Naukę muzyki rozpoczął w wieku trzech lat pod kierunkiem swojego ojca. W [...]
Cudowna terapia
07.03.2019    
17:00 - 19:00
  "Komedia małżeńska, którą powinni zobaczyć wszyscy, który są, byli lub planują być w związku" Kryzys może przyjść znienacka, nawet po kilkunastu wspólnie przeżytych latach.Co [...]
Otwarta Próba Generalna
08.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu na Dzień Kobiet   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie [...]
Koncert na DZIEŃ KOBIET / W. Rodek
08.03.2019    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Wojciech Rodek – dyrygent W programie: Nino Rota – Sinfonia sopra una canzone d’amore Nino Rota – muzyka z filmów: Ojciec [...]
BLUES JEST W FO.RMIE – Stanley Breckenridge & His Boys feat. Marcin Dyjak
09.03.2019    
19:00 - 21:15
Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 organizuje, przy współpracy z Fundacją BluesOpole, nowy cykl koncertów klubowych promujących blues i jazz. Koncerty, pod wspólnym hasłem „Blues [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
10.03.2019    
10:00 - 11:30
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
10.03.2019    
11:30 - 13:00
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
NA DWA GŁOSY
10.03.2019    
18:00 - 19:00
Kamila Dauksz - wokal/wiolonczela Aga Ozon - wokal/piano Jacek Mełnicki - piano Tomek Boruch - gitary Tomek Bielecki - perkusja Kontynuując kilkuletnią tradycję prezentowanych w [...]
Pomelody - zajęcia dla dzieci
13.03.2019    
10:00 - 12:00
Misja Wyobraźmy sobie, że przez pierwsze trzy lata życia naszego dziecka wcale do niego nie mówimy. Nie rozmawiamy także przy rodzinnym stole, kąpiąc lub bawiąc [...]
Otwarta Próba Generalna
15.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu symfonicznego   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się [...]
Koncert symfoniczny  A. Markowicz / M. Micker / J. Chrenowicz
15.03.2019    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Aldona Markowicz – wiolonczela Michał Micker – altówka Jakub Chrenowicz – dyrygent W programie: Joseph Haydn – Symfonia nr 88 G-dur [...]
Akademia Pana Kleksa
16.03.2019    
18:00 - 20:00
UWAGA KONCERT PRZENIESIONY NA SALĘ KONCERTOWĄ Termin pozostaje niezmieniony, bilety zakupione wcześniej zachowują ważność. Akademia Pana Kleksa to koncert składający się z piętnastu utworów wybranych [...]
ESTRADA MŁODYCH - Taka piosenka, taka ballada
17.03.2019    
18:00 - 20:00
Bilety na wszystkie koncerty klubowe są sprzedawane wyłącznie w kasie filharmonii od strony ul. Krakowskiej. W dniu koncertu nie prowadzimy sprzedaży na terenie klubu, zapraszamy do kasy filharmonii na godzinę przed koncertem.
French Chic
22.03.2019    
19:00 - 21:00
Maria Ołdak – skrzypce Malwina Lipiec – harfa W programie: Jacques Ibert – Entr’acte Michel Corrette – Sonata A-dur Claude Debussy – Arabesque no. 1 [...]
BLUES JEST W FO.RMIE – Jan Gałach Band
23.03.2019    
19:00 - 21:00
Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 organizuje, przy współpracy z Fundacją BluesOpole, nowy cykl koncertów klubowych promujących blues i jazz. Koncerty, pod wspólnym hasłem „Blues [...]
Pomelody - zapisy na zajęcia dla dzieci
27.03.2019    
10:00 - 12:00
Misja Wyobraźmy sobie, że przez pierwsze trzy lata życia naszego dziecka wcale do niego nie mówimy. Nie rozmawiamy także przy rodzinnym stole, kąpiąc lub bawiąc [...]
Otwarta Próba Generalna
28.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do koncertu w ramach cyklu POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA Koncert realizowany w ramach programu  filharmonia / ostrożnie, wciąga!!! Program współorganizuje Instytut Muzyki i Tańca. Realizacja [...]
Otwarta Próba Generalna
29.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu symfonicznego   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się [...]
POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA  B. Koziak / P. Neumann
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Bartosz Koziak – wiolonczela Przemysław Neumann – dyrygent W programie: Grażyna Bacewicz – Uwertura Dymitr Szostakowicz – I Koncert wiolonczelowy Es-dur [...]
KONCERT FUNDACJI PIOTRA KLERA
30.03.2019    
17:30 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Przemysław Neumann – dyrygent Soliści – stypendyści Fundacji Piotra Klera: Tomasz Marut – fortepian Program: Camille Saint-Saëns Samson et Dalila – Danse Bacchanale [...]
KONCERT RODZINNY
31.03.2019    
11:00 - 12:00
Czy muzyka klasyczna ma coś wspólnego z kinem akcji, a zwłaszcza – z westernem? Zależy jak na to spojrzeć. Jedno jest pewne: w sezonie 2018/19 [...]
Wydarzenia w dniu 25.02.2019
Wydarzenia w dniu 07.03.2019
Wydarzenia w dniu 22.03.2019
Wydarzenia w dniu 30.03.2019
Wydarzenia w dniu 31.03.2019
16 maja 2025, piątek | 19:00
Ramię w ramię – arcydzieła kameralistyki

Normalny – 50 zł
Ulgowy – 40 zł

Daniel Stabrawa – skrzypce
Arkadiusz Adamski – klarnet

Muzycy Filharmonii Opolskiej:
Jan Turkiewicz – skrzypce II
Agata Serafin – altówka
Agnieszka Płoszejowska-Skubisz – wiolonczela I
Gabriela Karpiesiuk – wiolonczela II
Aniela Stoch – kontrabas
Magdalena Balcarek – flet
Antoni Popowicz – obój
Paweł Szklarski – fagot
Szymon Krupa – waltornia

W programie:
Ignacy Feliks Dobrzyński – Sekstet smyczkowy Es-dur op. 39
Darius Milhaud – La cheminée du roi René op. 205
Wojciech Kilar – Kwintet na instrumenty dęte

 

fot. Maria Jarzyna

Arkadiusz Adamski – klarnet

Solista – pierwszy klarnecista w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach
im. Karola Szymanowskiego, klasy klarnetu prof. A. Janickiego. Podczas studiów umiejętności swe doskonalił pod okiem prof. J. Schou, jako stypendysta rządu polskiego (Dania). Jako solista i kameralista występował z zespołami krajowymi i zagranicznymi, m.in. Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, The Hilliard Ensemble, Sinfoniattą Cracovia, Kwartetem Śląskim, Polską Filharmonią Kameralną, Warszawską Operą Kameralną, Białoruską Filharmonią Narodową i wieloma innymi. Jest również członkiem zespołu The New Art Ensemble. Dokonał wielu nagrań dla polskich i zagranicznych rozgłośni radiowych i telewizyjnych w tym dla BBC. W 2007 roku wystąpił z recitalem na Światowym Sympozjum Klarnetowym Clarinetfest w Vancouver. Na tym samym Kongresie organizowanym w 2009r. w Porto wystąpił jako solista. Prowadził tam również Klasę Mistrzowską. W 2011 roku płyta z nagraniem Kwartetu Klarnetowego Krzysztofa Pendereckiego wykonywanym przez Arkadiusza Adamskiego i Kwartet Dafo otrzymała nagrodę Excellentia & Supersonic Awards przyznaną przez czasopismo muzyczne Pizzicato’s z Luxemburga. W tym samym roku płyta ta została zaliczona do najlepszych publikacji światowych i nominowana do prestiżowej edycji International Classical Music Awards (kontynuacja Midem Classical Awards) w kategorii Muzyka Kameralna. Podobnej nominacji ICMA tylko, że w kategorii Muzyka Współczesna doczekała się płyta z cyklu Koncerty na instrumenty dęte i orkiestrę, na której Arkadiusz Adamski wykonuje z towarzyszeniem Orkiestry Sinfonia Iuventus Sinfoniettę nr 2 na klarnet Krzysztofa Pendereckiego. Z tą samą orkiestrą nagrał wraz ze swoimi utytułowanymi absolwentami Concerto Grosso nr 2 na trzy klarnety i dwa rożki basetowe K. Pendereckiego. Była to pierwsza rejestracja fonograficzna tego dzieła na świecie, która również została nominowana do nagród ICMA 2020 jak i Nagród Muzycznych Fryderyki 2020. Do ważnych publikacji należy także zaliczyć płytę
z utworami J. Brahmsa nagranymi wraz z wybitnymi kameralistami młodego pokolenia – Apollon Musagete Quartett, Magdalena Wojciechowską i Marcinem Zdunikiem. Wszystkie wymienione publikacje zostały wydane przez firmę fonograficzną DUX.

Arkadiusz Adamski jest twórcą nowej metody nauczania na klarnecie skierowaną do uczniów w wieku wczesnoszkolnym – Rainbow Clarinet. Był i jest nadal cenionym wykładowcą licznych kursów klarnetowych w Polsce i za granicą m.in. w Czechach, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Łotwie, Niemczach. Wielokrotnie pełnił też funkcję członka jury konkursów krajowych i międzynarodowych. Od 2001 prowadzi klasę klarnetu w Akademii Muzycznej w Katowicach a od 2019 również na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2024 decyzją Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej otrzymał tytuł profesora w dyscyplinie sztuki muzyczne. W 2010 został powołany na stanowisko członka zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Klarnecistów. W 2014 roku jako dyrektor artystyczny zorganizował i przeprowadził Europejski Kongres Klarnetowy, którego czwarta edycja miała miejsce w Katowicach.

Arkadiusz Adamski gra na klarnecie Buffet Crampon – Legende, ustniku Licostini LN, stroikach D’Addario Reserve Classic i maszynce Silverstein CRYO4 GOLD.

 

 

fot. M. Grocholski

Jan Turkiewicz – skrzypce

Od 2022 roku muzyk Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera. Swą drogę artystyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec dra hab. Jacka Ropskiego. Swoje pierwsze zawodowe doświadczenia orkiestrowe zdobywał w zespole Cappella Thoruniesis pod batutą dyrygenta i kontratenora Paula Esswooda. Miał okazję występować w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki podczas Game Music Festiwal w Sound Factory Orchestra pod kierunkiem Roberta Kurdybachy. W 2019 roku zakwalifikował się do Europe Choir und Orchester Akademie organizowanego przez Hamburger Symphoniker. W 2021 roku był członkiem International Orchestral Academy w Janáček Philharmonic w Ostravie.  W tym samym roku wziął udział w tournée po Stanach Zjednoczonych wraz z Filharmonią Lubelską im. Henryka Wieniawskiego. Od ponad roku przekazuje swoją muzyczną pasję i spełnia się jako nauczyciel skrzypiec w Państwowej Szkole Muzycznej w Gliwicach.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to

Wszystkie te miejsca, w których mogę podziwiać piękno natury.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym

Strażakiem lub inżynierem.

Za największy sukces artystyczny uważam

Połączenie mojej pasji do muzyki i pracy w jednym.

Człowiek, którego podziwiam

Jascha Heifetz.

Lubię czytać

Kryminały.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna

Fantazja Szkocka Maxa Brucha.

 

 

Agnieszka Płoszejowska-Skubisz – wiolonczela

Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie ukończyła z wyróżnieniem Studia Magisterskie oraz Mistrzowskie Studia Podyplomowe w zakresie instrumentalistyki w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja.

Swoje umiejętności, zarówno w grze solowej jak i kameralistyce, doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem Victorii Yagling, Stanisława Pokorskiego, Stanisława Firleja, Dominika Połońskiego, Jeroena Reulinga i Zbigniewa Pilcha.  Jest laureatką IV nagrody na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Wiolonczelowych w Łodzi oraz II nagrody na Konkursie Małych Form Instrumentalnych we Wrocławiu. Występowała jako z solistka z towarzyszeniem orkiestry: z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu pod dyrekcją Gerda Müllera Lorenza oraz dwukrotnie z Filharmonią Zabrzańską pod dyrekcją Sławomira Chrzanowskiego i Tai Wai Le, a także z Filharmonią Opolska im. J. Elsnera pod dyrekcja Tomasza Bugaja. Do jej ważnych doświadczeń artystycznych należy również szeroka działalność kameralna. Jako członek kilku zespołów (duetu i kwartetu smyczkowego oraz tria fortepianowego) koncertowała w kraju i za granicą. Została zaproszona do udziału w XXXII Festiwalu Przemyskiej Jesieni Muzycznej oraz do prawykonania kwartetu smyczkowego krakowskiego kompozytora Macieja Negreya.

Od 2010 r. jest członkiem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Opolskiej, a także prowadzi klasę wiolonczeli w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu.

Ankieta:

Moje ulubione miejsce na ziemi to
Góry i wszystko co podchodzi pod piękne okoliczności przyrody.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym
Stewardessą albo pilotem wycieczek.

Za największy sukces artystyczny uważam
Każda możliwość występu z orkiestrą w roli solisty to dla mnie ogromne wyróżnienie i przygoda, która sprawia mi wiele radości, więc wszystkie dotychczasowe koncerty, które zagrałam nawet z czasów szkolnych, czy studiów są dla mnie właśnie takimi sukcesami. Niewątpliwie koncert w czerwcu 2017 r., na którym miałam przyjemność wykonać Koncert wiolonczelowy d-moll E. Lalo wraz z Orkiestrą Filharmonii Opolskiej, jest szczególnie miłym wspomnieniem. Do wyjątkowych wydarzeń, z których czerpię zawsze ogromną satysfakcję należą też koncerty kameralne i cieszy mnie bardzo perspektywa nadchodzącego piątkowego koncertu.

Człowiek, którego podziwiam
Żeby ująć temat zgodnie z prawdą i uwzględnić ważnych w ten sposób dla mnie ludzi, musiałabym napisać przydługi esej, niekwalifikujący się do tej ankiety.

Co lubię czytać
Najogólniej beletrystykę. Lubię dać się pochłonąć książce, więc jak mnie coś wciągnie, to czytam do oporu.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna
To nie tylko sama kompozycja, ale też jej wykonanie. Takim utworem jest Koncert wiolonczelowy e-moll Edwarda Elgara w wykonaniu Jacqueline du Pre. To połączenie samej kompozycji z osobowością wykonawcy szczególnie mnie zawsze porusza.

 

fot. Natallia Zhukava

Gabriela Karpiesiuk – wiolonczela

Gabriela Karpiesiuk to wiolonczelistka Filharmonii Opolskiej, instrumentalistka młodego pokolenia o szerokim zakresie zainteresowań artystycznych. Już w wieku piętnastu lat wystąpiła jako solistka z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. Jana Kalinowskiego, a obecnie udoskonala swoją grę pod okiem dra hab. Bartosza Koziaka w ramach studiów podyplomowych. Jako uczestniczka programu Erasmus studiowała na Hochschule für Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie (Niemcy) w klasie prof. Matthiasa Bräutigama. Podczas studiów oraz kursów mistrzowskich miała okazję współpracować z takimi wiolonczelistami jak: Robert Cohen, Norbert Anger, Vida Vujic, Karlien Bartels, czy Kirill Rodin. Jej wielką pasją jest kameralistyka. Wielokrotnie koncertowała w różnorakich składach, od dua smyczkowego, po kwintet fortepianowy. Przez lata angażowała się w promowanie zespołów wiolonczelowych, biorąc aktywny udział w różnego rodzaju wydarzeniach artystycznych w kraju i za granicą. W ramach tej działalności wykonała Requiem Davida Poppera na trzy wiolonczele z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej, wzięła udział w koncercie Violoncelles, vibrez w Zwolle w ramach ArtEZ Cello Ensemble (Holandia), wystąpiła na koncercie wieńczącym projekt 6. Dni Muzyki: Krzysztof Penderecki we współpracy z Jakobem Spahnem, a także wielokrotnie koncertowała na festiwalu Krakowska Wiosna Wiolonczelowa. W 2019 roku wzięła udział w Shanghai International Cello Festival (Chiny), koncertując oraz uczestnicząc w wykładach i lekcjach mistrzowskich. Była członkiem Lutosławski Youth Orchestra oraz stypendystką Młodej Polskiej Filharmonii, a także współpracowała z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej i Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Jako kameralistka oraz muzyk orkiestrowy występowała na wielu festiwalach, m. in. Chopin i jego Europa, Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich, projekt Muzyka Naszych Czasów, Muzyka w Starym Krakowie.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to

Świat jest tak ciekawy i różnorodny, trudno zatem wybrać to jedno ulubione, ale na pewno do jednych z najpiękniejszych miejsc należą te, w których ktoś na nas czeka.

Gdybym nie była muzykiem, pewnie byłabym

Mój drugi wymarzony kierunek studiów, zaraz  po studiach muzycznych, to antropologia kulturowa.

Za największy sukces artystyczny uważam

Każdy koncert, w który udało mi się włożyć całe serce.

Człowiek, którego podziwiam

Mam to szczęście, że wśród bliskich mi osób jest wiele takich, które za coś podziwiam i które potrafią mnie zainspirować.

Lubię czytać

Zarówno klasyki literatury jak i literaturę współczesną, poezję, książki o tematyce podróżniczej, historycznej oraz reportaże.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna

Jest wiele utworów, które są dla mnie ważne i do których lubię wracać. Niełatwo wybrać jeden, bo ich waga zależy od tego co w danym momencie przeżywam, na jakim jestem życiowym etapie. Mam również świadomość, że wciąż jest wiele do odkrycia lub odkrycia na nowo.

 

 

fot. Michał Grocholski

Paweł Szklarski – fagot

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Zygmunta Tlatlika, swój warsztat wykonawczy doskonalił jako uczestnik wielu kursów mistrzowskich. W latach 2004 do 2009 muzyk Orkiestry Muzyki Nowej z którą nagrywał oraz występował na prestiżowych festiwalach muzyki współczesnej w Europie w tym regularnie na festiwalu Warszawska Jesień.
Od 2009 do roku jest fagocistą oraz kontrafagocistą orkiestry symfonicznej Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera z którą odbył między innymi Tournée po Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.
Oprócz stałej działalności artystycznej w Filharmonii Opolskiej wspomaga inne orkiestry symfoniczne w kraju oraz udziela się jako muzyk sesyjny. Od 2011 współtwórca tria stroikowego Canzonetta Trio z którym regularnie koncertuje promując grę na instrumentach dętych stroikowych. Od 2021 tworzy wraz z przyjaciółmi rybnicką Nocną Orkiestrę Eksperymentalną.
Prowadzi aktywną działalność pedagogiczną jako nauczyciel klasy fagotu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola i Antoniego Szafranków w Rybniku.
Jest twórcą multimedialnym oraz twórcą muzyki elektronicznej, z autorskim programem EthnoKontemplacje na fagot i warstwę elektroniczną występował m.in. w ramach festiwalu Ars Cameralis oraz Katowickiego Inkubatora Teatralnego. W 2020 roku wraz z Elżbietą Żłobicką aktorką opolskiego Teatru Lalki i Aktora zrealizował udźwiękowienie oraz stworzył muzykę do serii baśni Hansa Christiana Andersena. Prowadzi aktywną działalność wydawniczą.

Ankieta

Moje ulubione miejsce na ziemi to

Zachodnie rejony Tatr.

Gdybym nie był muzykiem, pewnie byłbym

Pilotem samolotów rejsowych.

Za największy sukces artystyczny uważam

Każdy kontakt z publicznością jest dla mnie tak samo ważny i wymagający, dlatego nigdy nie rozpatruję muzyki, tworzenia jej i gry na instrumencie w kategoriach sukcesów.

Człowiek, którego podziwiam

Nirmal Purja.

Lubię czytać

Literaturę podróżniczą, najlepiej o tematyce górskiej.

Kompozycja, która jest dla mnie szczególnie ważna

Fryderyk Chopin, Koncert fortepianowy e-moll op. 11.

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com