Filharmonia Opolska
73. Sezon Artystyczny
2024/2025
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
grudzień 2025
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
16 lutego 2025, niedziela | 18:00
Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej

Strefa I – 125 zł
Strefa II – 115 zł
Strefa III – 105 zł

*Przy jednoczesnym zakupie biletu na Galę Noworoczną oraz na Walentynkowy Koncert Muzyki Filmowej, łączna cena za oba bilety wynosi 230 zł.
Promocja wyłącznie w kasie biletowej.

Orkiestra Filharmonii Opolskiej
Chór Filharmonii Opolskiej
Anna Sikora – 
przygotowanie chóru 
Anastazja Simińska
 – wokal
Maciej Pawlak – wokal
Maciej Fortuna – trąbka
Jakub Chrenowicz – dyrygent*

W programie:
muzyka filmowa.

*Szanowni Państwo,
informujemy, że z przyczyn niezależnych nastąpiła zmiana dyrygenta koncertu. Za zaistniałą sytuację serdecznie przepraszamy.

fot. Maja Hylewicz

Anastazja Simińska – wokal

Aktorka musicalowa, wokalistka, trenerka wokalna.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, specjalność: musical.

Najważniejsze role: Aida (Aida), Susan (tik, tik… BUM!), Dawn (Waitress), Dziewczyna (Once), Nel i Alice (Piloci) w Teatrze Muzycznym ROMA w Warszawie, Anita (West Side Story) w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Cathy Hiatt (5 Ostatnich Lat) w Teatrze Muzycznym Proscenium, Polly Baker (Crazy For You) w Operze na Zamku w Szczecinie, Amy (Company) w Warszawskiej Operze Kameralnej, Anna Schilling (Kopernik) w Operze Krakowskiej oraz Wednesday Addams (Rodzina Addamsów) w Gliwickim Teatrze Muzycznym i Teatrze Syrena w Warszawie. Występuje również w spektaklach muzycznych: Abonament na szczęście w Scenie Relax oraz Jednego serca na Novej Scenie Teatru Muzycznego ROMA.

Laureatka XV Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepsza Wokalistka Musicalowa”. Dwukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia artystyczne.

Prowadzi szeroką działalność dydaktyczną oraz zajmuje się przygotowaniem wokalnym obsad do spektakli, m.in.: Dzielny Głębinek (Nova Scena TM ROMA), Grease, Spamalot, Footloose (Teatr Muzyczny Proscenium).

Jako solistka współpracuje z filharmoniami w całej Polsce, a także bierze udział w koncertach rejestrowanych dla największych stacji telewizyjnych w kraju (TVP2, TVN, TVN24, TVP Polonia, TVP Kultura).

 

fot. Karol Nycz

Maciej Pawlak – wokal

Absolwent Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim oraz Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego (daw. Uniwersytet Śląski w Katowicach, organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej). Związany z Teatrem Muzycznym Roma, Teatrem Komedia, Teatrem Muzycznym w Łodzi,  Teatrem Potem-o-tem, Teatrem Muzycznym w Poznaniu, Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, Mazowieckim Teatrem Muzycznym, Teatrem Rampa, Teatrem Syrena, Krakowskim Teatrem Variété, Teatrem Rozrywki w Chorzowie, Gliwickim Teatrem Muzycznym i Studiem Accantus.

Ważniejsze role: Jon (Tik, tik… bum!, Teatr Muzyczny ROMA); Jadwiga/Szydliński (Karnawał Warszawski, Teatr Komedia); Tony (West Side Story, Opera i Filharmonia Podlaska w Białymstoku), Pippin (Pippin, Teatr Muzyczny w Poznaniu), Nathan Leopold (Thrill me, Mazowiecki Teatr Muzyczny), Judasz (Jesus Christ Superstar, Teatr Rampa), Lucas Beineke (Rodzina Addamsów, Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Syrena), Emmett Forrest (Legalna Blondynka, Krakowski Teatr Variété), Michael Spofford (Czarownice z Eastwick, Teatr Syrena), Rolf Gruber (Dźwięki Muzyki, Gliwicki Teatr Muzyczny), Jasiek (słuchowisko Posyłka, dostępne na wszystkich platformach streamingowych).

Uhonorowany Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy Wokalista Musicalowy” za rolę Pippina w 2020 r. oraz – wspólnie z reżyserem Tadeuszem Kabiczem – w kategorii „Scenografia” za spektakl Thrill Me w 2021 r. Laureat wielu Musicalowych Nagród Widzów, m. in. za role w Pippinie, Pretty Woman, Thrill Me i Jesus Christ Superstar. W 2023 r. wydał wspólnie z pianistką Kariną Komenderą album muzyczny Tides and Times, prezentujący niszowy repertuar amerykańskiego teatru muzycznego.

 

fot. Michał Grocholski

Maciej Fortuna – trąbka

Choć wiele gatunków muzycznych jest mu bliskich, nie zamyka swej działalności w żadnym z nich. Gra solowo i wspólnie z zespołami należącymi do polskiej czołówki muzyki improwizowanej – Maciej Fortuna Trio (Solar Ring, Sahjia, At Home, Jazz), wielokrotnie wyróżnianym Maciej Fortuna Quartet czy duet Fortuna/Dys, mającym w swoim dorobku dwa albumy – Tropy (FM, 2013) i Maciejewski Variations (DUX, 2014). Wykonuje muzykę łączącą jazz z elektroniką – zarówno solo, jak i w duecie z An On Bast (albumy 1, Live oraz Electronic Transcription of Film Music by Krzysztof Penderecki). Wyjątkowy sukces odniósł jego projekt słowiański czerpiący ze zbiorów kolbergowskich (Kolberg Fortuny; później Maciej Fortuna Słowiański). Występował na wielu festiwalach zagranicznych, między innymi Jarasum International Jazz Festival, Heineken Jazzaldia (San Sebastián Jazz Festival), czy Fringe Festival.

W 2016 roku wykonał pierwszy w historii koncert jazzowy we wnętrzu wulkanu. W roku 2017 reaktywował orkiestrę Poznańska Piętnastka. Rok później dyrygował premierowym wykonaniem swojej kompozycji na 100 trąbek i instrumenty perkusyjne. Od 2019 roku pod kierownictwem artystycznym Macieja Fortuny odbywa się Poznań Komeda Maraton. Jerzy Milian dedykował mu swoją ostatnią kompozycję, która ukazała się na przełomie 2019 i 2020 roku. W 2021 roku wznowił działalność swojego trio, z którym nagrał na morzu album Baltic. W tym czasie rozpoczął medytacje na trąbkę solo, cykl interakcji rejestrowany w opuszczonych miejscach oraz wśród przyrody w Polsce i Hiszpanii.

Kreuje własny język muzycznej wypowiedzi oraz poszerza paletę brzmieniową swojego instrumentu, eksperymentuje z łączeniem różnych gatunków sztuki. Tworzy i reżyseruje koncerty multimedialne oraz produkcje video.

Prof. AMP dr hab. Maciej Fortuna jest wykładowcą trąbki jazzowej w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Założył wydawnictwo muzyczne Fortuna Music (2012), oraz był jednym ze współzałożycieli Stowarzyszenia Jazz Poznań (2015).

 

fot. J. Andrzejewska

Jakub Chrenowicz – dyrygent

W latach 2010–2012 pełnił funkcję asystenta dyrektora Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Stanowisko to objął zaraz po ukończeniu z wyróżnieniem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej Jerzego Salwarowskiego. W ramach programu LLP-Erasmus kształcił się także w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie n/Menem oraz był stypendystą Accademia Musicale Chigiana, gdzie studiował pod kierunkiem Gianluigiego Gelmettiego. W 2016 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie otrzymał stopień doktora, promotorem doktoratu był prof. Antoni Wit. W roku 2019, również na UMFC, uzyskał stopień doktora habilitowanego.
W roku 2016 otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Dyrygent.
W 2019 został laureatem Medalu Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego.
Artysta koncertował z takimi zespołami, jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Gran Teatre del Liceu, Janačkova Filharmonia w Ostrawie, Brandenburgisches Staatsorchester we Frankfurcie nad Odrą, Kammerorchester Berlin, Sinfonietta Cracovia, orkiestry Filharmonii Poznańskiej,
Krakowskiej, Łódzkiej, Pomorskiej, Bałtyckiej i innymi.
W sezonie artystycznym 2012/2013 pełnił funkcję pierwszego dyrygenta Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.
W sezonie artystycznym 2011/2012 Jakub Chrenowicz zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, gdzie powierzono mu kierownictwo muzyczne premiery Polskiego Baletu Narodowego Opowieści biblijne. W kolejnych sezonach prowadził szereg przedstawień operowych (Straszny Dwór Stanisława Moniuszki) i baletowych (Święto Wiosny Igora Strawińskiego, Tańczmy Bacha, Perły XX wieku).
W październiku 2013 zadebiutował z orkiestrą i chórem Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, podczas przedstawień Polskiego Baletu Narodowego w tym słynnym teatrze.
W maju 2015 roku objął kierownictwo muzyczne spektaklu Casanova w Warszawie w choreografii Krzysztofa Pastora; był również autorem koncepcji muzycznej tego przedstawienia. Spektakl został wskazany przez redakcję magazynu „Dance Europe” jako jedna z czterech najważniejszych światowych premier baletowych sezonu.
Prowadził również przedstawienia w Operze Wrocławskiej (Halka S. Moniuszki, Coppelia L. Delibes’a, Giselle A. Adama) w Teatrze Wielkim w Łodzi (m.in. Święto wiosny I. Strawińskiego, Krzesany W. Kilara, Don Kichot L. Minkusa ) oraz Operze Bałtyckiej w Gdańsku (Straszny Dwór S. Moniuszki).
Występował ze znakomitymi solistami, m.in. z Alexandrem Gavrylyukiem, Daniilem Trifonovem, Julianną Awdiejewą, Dang Thai Sonem, Piotrem Palecznym, Peterem Jablonskim, Kają Danczowską, Soyoung Yoon, Jadwigą Rappé, Olgą Pasiecznik, Krzysztofem Jakowiczem, Konstantym Andrzejem Kulką, Tomaszem Strahlem, Bartłomiejem Niziołem, Jakubem Jakowiczem, Łukaszem Długoszem, Szymonem Nehringiem, Leszkiem Możdżerem, Davidem Krakauerem.
Dorobek nagraniowy dyrygenta zawiera m.in. CD z prapremierowym nagraniem IX Symfonii Krzysztofa Meyera z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej i Chórem Filharmonii Krakowskiej (DUX), rejestrację Verklärte Nacht Schönberga i Metamorfoz Straussa z Marcinem Suszyckim i Kameralną Orkiestrą Smyczkową AMP (DUX). Ponadto nagranie Audio-Video Te Deum Zbigniewa Kozuba zamówionego na 100-lecie AMP (wyd. AMP), CD z muzyką G. Bacewicz, W. Lutosławskiego, M. Karłowicza, K. Kurpińskiego z Płocką Orkiestrą Symfoniczną (DUX). Ponadto artysta zarejestrował 2 CD oraz DVD z muzyką Witolda Lutosławskiego z Orkiestrą Filharmonii Koszalińskiej (Acte Prealable oraz wyd. FK). Z Orkiestrą Akademii Muzycznej w Poznaniu nagrał 3 płyty z muzyką kompozytorów poznańskich (Z. Kozuba, J. Stalmierskiego, A. Kroschela).
Jest profesorem Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, Kierownikiem Katedry Dyrygentury Symfoniczno – Operowej, Szefem Orkiestry Symfonicznej, prowadzi klasę dyrygentury.
Od sezonu artystycznego 2017/2018 Jakub Chrenowicz pełni funkcję Pierwszego Dyrygenta Filharmonii im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie.

Projekt i realizacja: netkoncept.com