Filharmonia Opolska
72. Sezon Artystyczny
2023/2024
BIP Wersja dla słabowidzących
Repertuar
marzec 2019
poniedziałek
wtorek
środa
czwartek
piątek
sobota
niedziela
po
wt
śr
cz
pt
so
ni
25
7:00 PM - GRUPA MOCARTA
26
27
3
4
6
7
5:00 PM - Cudowna terapia
11
12
14
18
19
20
21
22
7:00 PM - French Chic
24
25
26
31
11:00 AM - KONCERT RODZINNY
GRUPA MOCARTA
25.02.2019    
19:00 - 21:00
Otwarta Próba Generalna
28.02.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do koncertu w ramach cyklu STREFA GWIAZD Koncert realizowany w ramach programu  filharmonia / ostrożnie, wciąga!!! Program współorganizuje Instytut Muzyki i Tańca. Realizacja programu [...]
TANGO w STREFIE GWIAZD  K. Włodarczyk / M. S. Pietrodarchi / P. Neumann
01.03.2019    
19:00 - 21:00
TANGO w STREFIE GWIAZD Terminy: 01.03.2019, godz. 19:00 - KUP BILET 02.03.2019, godz. 18:00 - KUP BILET   Mario Stefano Pietrodarchi – bandoneon Katarzyna Włodarczyk [...]
TANGO w STREFIE GWIAZD  K. Włodarczyk / M. S. Pietrodarchi / P. Neumann
02.03.2019    
18:00 - 20:00
TANGO w STREFIE GWIAZD Terminy: 01.03.2019, godz. 19:00 - KUP BILET 02.03.2019, godz. 18:00 - KUP BILET   Mario Stefano Pietrodarchi – bandoneon Katarzyna Włodarczyk [...]
Pokaz filmu z muzyką na żywo UPIÓR W OPERZE (1925r.)
05.03.2019    
19:00 - 21:00
Karol Mossakowski - organy  Karol Mossakowski jest ceniony zarówno jako wykonawca i improwizator. Naukę muzyki rozpoczął w wieku trzech lat pod kierunkiem swojego ojca. W [...]
Cudowna terapia
07.03.2019    
17:00 - 19:00
  "Komedia małżeńska, którą powinni zobaczyć wszyscy, który są, byli lub planują być w związku" Kryzys może przyjść znienacka, nawet po kilkunastu wspólnie przeżytych latach.Co [...]
Otwarta Próba Generalna
08.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu na Dzień Kobiet   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie [...]
Koncert na DZIEŃ KOBIET / W. Rodek
08.03.2019    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Wojciech Rodek – dyrygent W programie: Nino Rota – Sinfonia sopra una canzone d’amore Nino Rota – muzyka z filmów: Ojciec [...]
BLUES JEST W FO.RMIE – Stanley Breckenridge & His Boys feat. Marcin Dyjak
09.03.2019    
19:00 - 21:15
Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 organizuje, przy współpracy z Fundacją BluesOpole, nowy cykl koncertów klubowych promujących blues i jazz. Koncerty, pod wspólnym hasłem „Blues [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
10.03.2019    
10:00 - 11:30
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
Zajęcia muzyczne dla dzieci
10.03.2019    
11:30 - 13:00
POWER OF MELODY CO WYRÓŻNIA Power of Melody ? ZAŁOŻENIA Program zajęć opiera się na założeniu, iż wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie. Poprzez realne doświadczenia [...]
NA DWA GŁOSY
10.03.2019    
18:00 - 19:00
Kamila Dauksz - wokal/wiolonczela Aga Ozon - wokal/piano Jacek Mełnicki - piano Tomek Boruch - gitary Tomek Bielecki - perkusja Kontynuując kilkuletnią tradycję prezentowanych w [...]
Pomelody - zajęcia dla dzieci
13.03.2019    
10:00 - 12:00
Misja Wyobraźmy sobie, że przez pierwsze trzy lata życia naszego dziecka wcale do niego nie mówimy. Nie rozmawiamy także przy rodzinnym stole, kąpiąc lub bawiąc [...]
Otwarta Próba Generalna
15.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu symfonicznego   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się [...]
Koncert symfoniczny  A. Markowicz / M. Micker / J. Chrenowicz
15.03.2019    
19:00 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Aldona Markowicz – wiolonczela Michał Micker – altówka Jakub Chrenowicz – dyrygent W programie: Joseph Haydn – Symfonia nr 88 G-dur [...]
Akademia Pana Kleksa
16.03.2019    
18:00 - 20:00
UWAGA KONCERT PRZENIESIONY NA SALĘ KONCERTOWĄ Termin pozostaje niezmieniony, bilety zakupione wcześniej zachowują ważność. Akademia Pana Kleksa to koncert składający się z piętnastu utworów wybranych [...]
ESTRADA MŁODYCH - Taka piosenka, taka ballada
17.03.2019    
18:00 - 20:00
Bilety na wszystkie koncerty klubowe są sprzedawane wyłącznie w kasie filharmonii od strony ul. Krakowskiej. W dniu koncertu nie prowadzimy sprzedaży na terenie klubu, zapraszamy do kasy filharmonii na godzinę przed koncertem.
French Chic
22.03.2019    
19:00 - 21:00
Maria Ołdak – skrzypce Malwina Lipiec – harfa W programie: Jacques Ibert – Entr’acte Michel Corrette – Sonata A-dur Claude Debussy – Arabesque no. 1 [...]
BLUES JEST W FO.RMIE – Jan Gałach Band
23.03.2019    
19:00 - 21:00
Filharmonia Opolska w sezonie artystycznym 2018/2019 organizuje, przy współpracy z Fundacją BluesOpole, nowy cykl koncertów klubowych promujących blues i jazz. Koncerty, pod wspólnym hasłem „Blues [...]
Pomelody - zapisy na zajęcia dla dzieci
27.03.2019    
10:00 - 12:00
Misja Wyobraźmy sobie, że przez pierwsze trzy lata życia naszego dziecka wcale do niego nie mówimy. Nie rozmawiamy także przy rodzinnym stole, kąpiąc lub bawiąc [...]
Otwarta Próba Generalna
28.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do koncertu w ramach cyklu POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA Koncert realizowany w ramach programu  filharmonia / ostrożnie, wciąga!!! Program współorganizuje Instytut Muzyki i Tańca. Realizacja [...]
Otwarta Próba Generalna
29.03.2019    
11:00 - 12:00
Próba generalna do Koncertu symfonicznego   Otwarte próby generalne Piątkowe poranki w Filharmonii Opolskiej nie są kolejnym zwykłym dniem pracy. W tym czasie odbywa się [...]
POLSKA MUZYKA ZAPOMNIANA  B. Koziak / P. Neumann
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Bartosz Koziak – wiolonczela Przemysław Neumann – dyrygent W programie: Grażyna Bacewicz – Uwertura Dymitr Szostakowicz – I Koncert wiolonczelowy Es-dur [...]
KONCERT FUNDACJI PIOTRA KLERA
30.03.2019    
17:30 - 21:00
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej Przemysław Neumann – dyrygent Soliści – stypendyści Fundacji Piotra Klera: Tomasz Marut – fortepian Program: Camille Saint-Saëns Samson et Dalila – Danse Bacchanale [...]
KONCERT RODZINNY
31.03.2019    
11:00 - 12:00
Czy muzyka klasyczna ma coś wspólnego z kinem akcji, a zwłaszcza – z westernem? Zależy jak na to spojrzeć. Jedno jest pewne: w sezonie 2018/19 [...]
Wydarzenia w dniu 25.02.2019
Wydarzenia w dniu 07.03.2019
Wydarzenia w dniu 22.03.2019
Wydarzenia w dniu 30.03.2019
Wydarzenia w dniu 31.03.2019
3 maja 2018, czwartek | 18:00
Święto konstytucji 3 maja

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Opolskiej
Wojciech Rodek
– dyrygent
Wojciech Fudala – wiolonczela

Program:
Józef Elsner – Uwertura do opery Leszek Biały
Mieczysław Weinberg – Koncert wiolonczelowy c-moll op. 43
Karol Szymanowski (orkiestracja Grzegorz Fitelberg) – Etiuda b-moll op. 4 nr 3
Mieczysław Karłowicz – poemat symfoniczny Epizod na maskaradzie

Koncert pod patronatem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w ramach przedsięwzięcia TUTTI.pl promującego wykonawstwo muzyki polskiej.

 

 

„Propagandę muzyki ojczystej uprawiał nieraz z uszczerbkiem dla własnej kariery. (…) Oto wzruszająca statystyka: od roku 1906 do 1953 Grzegorz Fitelberg dyrygował za granicą 176 koncertami zawierającymi dzieła polskie, w czym było 121 wieczorów całkowicie poświęconych muzyce ojczystej.” – tak pisał o legendarnym polskim dyrygencie nie mniej słynny publicysta i krytyk muzyczny, Jerzy Waldorff.

Koncerty wypełnione w całości muzyką polską – zwłaszcza te towarzyszące świętom narodowym – są również dobrą tradycją Filharmonii Opolskiej. Słowo o Fitelbergu pojawia się w tym miejscu jednak nie tylko przez wzgląd na jego sukcesy wykonawcze. Dziś pamiętamy Ficia (jak nazywali go jego przyjaciele, współpracownicy i wielbiciele) jako dyrygenta, szefa orkiestr w odradzającej się ojczyźnie – ale warto pamiętać, że jego pierwszymi, wyuczonymi zawodami były gra na skrzypcach i kompozycja. I w tym właśnie, kompozytorskim aspekcie Fitelberg zaznaczy swoją obecność podczas drugiej części majowego koncertu: Wojciech Rodek poprowadzi bowiem Orkiestrę Symfoniczną Filharmonii Opolskiej w Etiudzie b-moll Karola Szymanowskiego oraz poemacie symfonicznym Epizod na maskaradzie Mieczysława Karłowicza. To nie pomyłka; Etiuda Szymanowskiego jest miniaturą fortepianową i to Fitelbergowi zawdzięczamy jej piękną  transkrypcję na orkiestrę, tęsknym brzmieniem instrumentów dętych drewnianych i iście filmowymi smyczkami podkreślającą nostalgiczny charakter utworu. A Karłowicz? On przecież był wytrawnym symfonikiem. Epizod na maskaradzie był ostatnim dziełem nad którym pracował – komponowanie przerwała jego przedwczesna, tragiczna śmierć pod tatrzańską lawiną. Fitelberg znał Karłowicza, znał styl jego twórczości. Korzystając z pozostawionych przez autora Odwiecznych pieśni szkiców i zapisków, dokonał rzeczy niezwykłej – z wielką pokorą wprowadził swój umysł i wyobraźnię w tryb, który pozwolił mu na dokończenie i zinstrumentowanie dzieła.
Wieczór rozpocznie zaś Uwertura do opery Leszek Biały Józefa Elsnera. Pierwsze akordy (nie tylko ze względu na pokrewieństwo tonacji) przywodzą na myśl słynną uwerturę do Don Giovanniego Mozarta. Chwilę później wszelkie wątpliwości rozwiewa lekki, zupełnie pozbawiony patosu polonez. Polski taniec narodowy przybiera momentami nieco poważniejsze tony i choć Uwertura poprzedza operę komiczną, to jej uniwersalny charakter zdaje się pozwalać na kreowanie interpretacji zależnie od okazji. Autorem instrumentacji jest… Grzegorz Fitelberg, cichy bohater tego koncertu.
Program uroczystego koncertu dopełni Koncert wiolonczelowy op. 43 Mieczysława Wajnberga z 1956 roku. Dzieło opisywane jest jako boleśnie elegijne, skrojone na miarę wybitnego talentu Rostropowicza, który go prawykonywał. Z pełną mroku, ciemności i rzewnego brzmienia wiolonczeli partią solową zmierzy się młody polski artysta, członek Polish Cello QuartetWojciech Fudala.

Wojciech Rodek

Dyrygent, urodzony w 1977 roku w Brzegu. Gry na fortepianie uczył się od 8 roku życia w PSM I st. w Namysłowie i w PSM II st. we Wrocławiu u Jacka Gębskiego i Krystyny Puchały-Kajdasz. W latach 1998-2003 studiował dyrygenturę w klasie prof. Marka Pijarowskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, gdzie debiutował w 2000 roku z Orkiestrą Symfoniczną AM. Ukończył również Filologię Słowiańską na Uniwersytecie Wrocławskim. Studiował w instytucie Języka Rosyjskiego im. Puszkina w Moskwie. W 2005 roku wygrał konkurs na stanowisko asystenta Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie, gdzie pracował w latach 2005-2007. Prowadzi klasę dyrygentury w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Posiada tytuł doktora sztuki. Laureat II nagrody na III Przeglądzie Dyrygentów im. Witolda Lutosławskiego w Białymstoku (2002). W 2011 roku został wyróżniony Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii: Najlepszy Dyrygent. W 2015 roku odznaczony medalem Zasłużony Kulturze-Gloria Artis.
Od 2010 roku związany z Filharmonią Lubelską (dyrektor artystyczny, I dyrygent), dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego w Łodzi. W latach 2010-2015 kierownik muzyczny nieistniejącego już Gliwickiego Teatru Muzycznego, a w latach 2014-2016 dyrektor artystyczny Filharmonii Dolnośląskiej.
Dyrygował wieloma zespołami symfonicznymi m.in. Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Sinfonia Iuventus, orkiestrami filharmonicznymi w Gdańsku, Koszalinie, Szczecinie, Poznaniu, Bydgoszczy, Białymstoku, Kielcach, Łodzi, Zielonej Górze, Wrocławiu, Opolu, Wałbrzychu, Katowicach, Rzeszowie, Krakowie, Lwowie, Weronie, orkiestrami w Toruniu, Płocku, Łomży, zespołami kameralnymi Capella Bydgostiensis, Capella Cracoviensis, Leopoldinum. Stale współpracuje z Ankara Presidential Symphony Orchestra, Antalya State Symphony Orchestra, Bursa Regional Symphony Orchestra, Izmir State Symphony Orchestra, European Johann Strauss Orchestra, INSO-Lviv, Lviv Philharmonic Orchestra, Ostrava Janacek Philharmonic Orchestra, Royal Camerata Bucharest. Występował z wybitnymi solistami (m.in. Rafał Blechacz, Konstanty A. Kulka, Tomasz Strahl, Idil Biret, Ingolf Wunder, Michael Vaiman, Olga Rusina, Alexandre Dubach, Krzysztof Jakowicz, Marcin Zdunik, Paweł Wakarecy, Gavriel Lipkind, Lukas Geniusas, Jakub Jakowicz, Johannes Moser, Gautier Capucon, Gulsin Onay, Alexander Markov).
Wojciech Rodek przygotowywał premiery dla Theatre Montansier w Wersalu (Mozart Apollo i Hiacynt), Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu (Loewe My Fair Lady), festiwalu Wratislavia Cantans (Britten Mały Kominiarczyk), Gliwickiego Teatru Muzycznego (Lehar Wesoła wdówka, Strauss Noc w Wenecji, Rodgers The Sound of Music, Lippa The Addams Family – Teatralna Nagroda im. J. Kiepury 2015 za najlepszy spektakl), Teatru Wielkiego-Opery Narodowej (Zubel Oresteja), Teatru Wielkiego w Łodzi /Mozart Don Giovanni, Strauss Noc w Wenecji, Czajkowski Eugeniusz Oniegin, Moniuszko Halka, Chaczaturian Spartakus/. Od 2002 roku gości regularnie z zespołem Opera Polska w najważniejszych salach koncertowych Europy i Chin m.in. w: Bazylei, Bernie, Dreźnie, Hamburgu, Monachium, Salzburgu, Wiedniu, Zurichu, Pekinie, Szanghaju. Brał udział w renomowanych festiwalach: Wratislavia Cantans, Xanten Sommerfestspiele, Sinfonia Varsovia swojemu miastu, Wirtuozi we Lwowie, Międzynarodowym Festiwalu im P. Czajkowskiego i N. von Meck w Winnicy. Od 2013 roku prowadzi orkiestrę Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie. Dyryguje w Teatrze Muzycznym w Poznaniu i Operze Wrocławskiej.
Dyskografia Wojciecha Rodka zawiera nagrania muzyki symfonicznej, filmowej i rozrywkowej /m. in. m.in. VII symfonia A. Illaramendi z Chórem i Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie; Koncert na głos i orkiestrę Witolda Friemanna z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, sol. M. Rodek; I Koncert wiolonczelowy D. Szostakowicza z Orkiestrą Sinfonia Varsovia, sol. G. Lipkind; Koncert skrzypcowy A. Berga z NOSPR, sol. K. Jakowicz; Melodramat L. Zielińskiej z NOSPR, Zamiana, muz. M. Mirowski, The Film Harmony Orchestra; ENEN, muz. B. Gliński, Sinfonia Varsovia; City Island, muz. J.A.P. Kaczmarek, Polska Orkiestra Radiowa; Get Low, muz. J.A.P. Kaczmarek, Polska Orkiestra Radiowa; Kanapka z człowiekiem, muz. P. Gintrowski, Polska Orkiestra Radiowa; Lubelskie prawykonania, Filharmonia Lubelska/.

Wojciech Fudala

Urodzony w 1988 roku w rodzinie o długich artystycznych tradycjach. Wieloletni student prof. Pawła Głombika, absolwent Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Jako stypendysta Rządu Belgii ukończył z najwyższym wyróżnieniem Królewskie Konserwatorium Muzyczne w Brukseli w klasie wiolonczeli prof. Jeroen’a Reuling’a. Studiował również w elitarnym instytucie muzycznym Chapelle Musicale Reine Elisabeth w Waterloo, gdzie kształcił się pod kierunkiem Gary’ego Hoffman’a.
Swoje umiejętności szlifował na licznych kursach mistrzowskich pod okiem takich pedagogów, jak Francois Guye, Ivan Monighetti, Catalin Ilea, Julius Berger, Peter Wispelwey, Ralph Kirchbaum.
W roli solisty zadebiutował w 2007 roku wykonując koncert wiolonczelowy a-moll C. Saint-Saens’a z towarzyszeniem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej pod dyrekcją maestro Jerzego Koska. Od tego momentu prowadzi bogatą działalność artystyczną, koncertując z polskimi oraz zagranicznymi orkiestrami (m.in.: Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zabrzańskiej, Akademicka Orkiestra Symfoniczna im. K. Szymanowskiego, Brussels Chamber Orchestra, Orchestre Royal de Chambre de Wallonie, Przemyska Orkiestra Kameralna), współpracując z takimi dyrygentami, jak Augustin Dumay, Łukasz Borowicz, Paweł Kotla, Michael Guttman, Massimiliano Caldi. Jest regularnie zapraszany na festiwale muzyczne w Polsce i za granicą (Vratislavia Cantans, Jazztopad we Wrocławiu, Festiwal Muzyki Instrumentalnej w Katowicach, Schiermonikoog Festival, Zamojskie Dni Muzyki, Festival de Megeve, Encuentero de Musica Santander). Występował w najważniejszych polskich salach koncertowych, jak również w Palais de Beaux Arts w Brukseli, Wielkiej Sali Królewskiego Konserwatorium w Brukseli, Palacio de Festivales Santander oraz Casa da Musica w Porto. W roku 2013 wydana została płyta CD (Fuga Libera) z kompletem dzieł skrzypcowych i wiolonczelowych z towarzyszeniem orkiestry C. Saint-Saensa (Orchestre Philharmonique de Liege, dyr. Christian Arming), w realizacji której wziął udział.
Jest laureatem konkursów muzycznych w kraju i za granicą, między innymi: wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kameralnym im. B. Hubermana w Częstochowie wspólnie z pianistą Marcinem Mogiłą, II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. M. Spisaka w Dąbrowie Górniczej oraz nagroda specjalna za wykonanie utworu napisanego na zamówienie konkursu (2010), III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. D. Poppera w Varpalocie (2004), I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. E. Baert w Brukseli (2010), I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. A. Prohasku w Koszycach (2002,2004).
Za swoje osiągnięcia był nagradzany przez polskie i zagraniczne instytucje artystyczne: Nagroda Ministra Kultury dla wybitnego młodego artysty, Nagroda Prezydenta Miasta Katowice, Nagroda fundacji Mecenagora, Nagroda im. Ingeborg Koberle. Był stypendystą belgijskiego rządu oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Był też objęty programem stypendialnym Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
Bardzo istotną częścią działalności Wojciecha Fudali jest kameralistyka. Podczas mistrzowskich kursów kameralnych pracował m.in. pod kierunkiem Marii Szwajger-Kułakowskiej, Quatour Schumann, Apollon Musagete Quartett.
Występował z takimi artystami, jak Christoph Schiller, Gary Hoffman, Giovanni Sollima, Francois Guye, Maria Szwajger-Kułakowska, Priya Mitchel, Piotr Tarcholik, Lorenzo Gatto, Piotr Reichert, Szymon Marciniak, Mateusz Borowiak, Eldar Nebolsin.
Wojciech Fudala jest członkiem i założycielem Polish Cello Quartet. Zespół ten prowadzi dynamiczną działalność artystyczną wykonując utwory oryginalnie pisane na kwartet wiolonczelowy. W 2017 roku została wydana pierwsza płyta zespołu z utworami K. Wiłkomirskiego, P. van Eechaute, R. Matza oraz D. Poppera. Wspólnie z członkami zespołu od kilku lat organizuje Międzynarodową Akademię Wiolonczelową w Nysie. Jest to wyjątkowe na skalę europejską wydarzenie. Uczestnicy kursu, oprócz zajęć indywidualnych z wybitnymi pedagogami oraz członkami PCQ spotykają się by pod okiem profesorów pracować nad kwartetami wiolonczelowymi.
Wojciecha Fudala spełnia się również w roli pedagoga. Na swej drodze artystycznej miał szczęście spotkać wybitnych pedagogów dlatego chciałby zdobytą wiedzę przekazywać dalej, wzbogacając ją o własne doświadczenia artystyczne. Oprócz Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej, której pedagogiem jest od 2014 roku, jest zapraszany do prowadzenia zajęć podczas kursów muzycznych Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci w Lusławicach. Wojciech Fudala od 2014 roku jest solistą grupy wiolonczel w Orkiestrze Symfonicznej Narodowego Forum Muzyki im. W. Lutosławskiego we Wrocławiu. Prowadzi również wykłady w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Gra na francuskim instrumencie Jules Merciolle zbudowanym w 1933 roku.

Materiały: źródła własne artystów

 

Projekt i realizacja: netkoncept.com